روش‌های ایجاد کسب‌وکار بهتر و افزایش سود

۱- اولین برخورد تاثیرگذار

مشتریان بسیار دقیق و سختگیر هستند در ضمن به آسانی هم رضایتشان جلب نمی‌شود. تمامی کسب‌وکارها در وهله اول، باید تاثیرات عمده‌ای از خود بر جای بگذارند، زیرا برای ایجاد تاثیرات خوب و مثبت، فرصت دوباره‌ای وجود نخواهد داشت. در ارتباط با مشتریان، تاثیرات مثبت، بسیار مهم است سعی کنید آنها را به نحوی تحت تاثیر خود قرار دهید تا به مشتریان دائمی تبدیل شوند. این کار هزینه چندانی ندارد فقط لازم است صبور بوده، در زمینه جذب مشتریان به روز باشید، دست از تلاش برنداشته و از روش‌های خلاقانه استفاده کنید.

۲- تقسیم‌بندی بازار و بازاریابی متناسب با آن

بازارهای مختلف، از رویکردهای بازاریابی متفاوت استفاده می‌کنند. برای نفوذ و اثر بخشی بیشتر، فعالیت‌های بازاریابی کسب‌وکار خود را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید. البته تقسیم‌بندی بازار هزینه بر است اما به مراتب نتایج فوق‌العاده چشمگیری خواهد داشت.

۳- فرصت جذب مشتریان را از دست ندهید

زمانی که مشتری آمادگی لازم را برای خرید دارد آماده باشید و بلافاصله با یک تماس تلفنی مجدد، تکمیل پرونده‌ها و انجام کارهای لازم، با خریدار به توافق برسید و کالای مورد نظر را به فروش برسانید. کافی است که آماده نباشید، در این صورت مشتری بالقوه شما سراغ رقیب خواهد رفت و با او قرارداد امضا می‌کند.

۴-  افزایش میزان فروش

برای خریداران چگونگی تولید محصول یا جزئیات پیچیده نحوه ارائه خدمات، اهمیت چندانی ندارد. آنچه اهمیت دارد، برآورده شدن احتیاجات، حل مشکلات و داشتن احساس خوب پس از هر گونه خرید است. در ارائه کالای خود به مشتری، روی نیاز‌های او تمرکز کنید در این صورت روند فروش به مراتب آسان‌تر خواهد شد.

۵. ارتباط با مشتریان

مشتریان دوست دارند در همه شرایط مورد توجه صاحبان و مدیران خود قرار گیرند. با صرف چند ثانیه، چند دقیقه، یک یادداشت کوتاه یا تماس تلفن فوری، می‌توانید مشتریان را به طرفداران پر و پا قرص و دائمی  تبدیل کنید. گذاشتن زمان و صرف انرژی برای مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان دائمی، معامله عالی و بی نظیری است.

۶- تبادل ایده‌های خلاقانه با همکاران

گروهی را با همکاران کسب‌وکار خود تشکیل دهید و درباره موضوعات مختلف با یکدیگر گفت‌وگو کنید. هیچ گونه زمان، مکان و دستور کار رسمی از پیش تعیین نکنید فقط برای شرکت در گردهمایی کسب‌وکار کوچک دعوت‌های غیررسمی داشته باشید و تنها با پرداخت هزینه یک فنجان قهوه می‌توانید به امکاناتی جهت تبادل نظرات مثبت بی‌پایان با همکاران دست پیدا کنید.

۷- از طریق مشتریان وفادار برای کسب‌وکار خود تبلیغ کنید

به غیر از صاحب کسب‌وکار چه افرادی نسبت به کسب‌وکارها شناخت دارند؟ به احتمال زیاد مشتریان وفادار شناخت کافی از کسب‌وکارها دارند. نظر آنها را درباره کسب‌وکار خود بپرسید و به کمک اطلاعات به دست آمده در جهت بهبود و پیشرفت کسب‌وکار قدم بردارید. این کار به نوعی سرمایه‌گذاری بدون هزینه است که وفادارترین مشتریان را به سفیران حسن‌نیت تبدیل خواهد کرد.

۸- داشتن رفتاری همانند مشتریان با تمام افراد

 آیا تا به حال متوجه تفاوت برخی از کسب‌وکارها شده‌اید که چگونه از یکسو به عنوان مشتری احتمالی و از طرف دیگر به عنوان مشتری با شما رفتار می‌کنند؟ کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ فکر می‌کنید مشتریان کدام را می‌پسندند؟ زمانی که با مشتریان به عنوان مشتریان احتمالی رفتار می‌کنید، تفاوت را همانند شما حس می‌کنند. به خاطر یک طرز فکر، مشتریان را از دست ندهید بلکه از روش متضاد استفاده کنید و با همه افراد مانند مشتریان رفتار کنید که در این صورت، در پایان هر روز قطعا به تعداد مشتریان اضافه خواهد شد.

۹-  داشتن رفتاری شایسته و یکسان با تمام مشتریان

آیا با تمام مشتریان چه گروهی از مشتریان که فقط۲۰ دلار خرج می‌کنند یا آنهایی که۲۰۰۰ دلار خرید می‌کنند، رفتار مشابهی دارید؟ بهتر است با تمام مشتریان رفتار یکسانی داشته باشید. هرگز نمی‌توانید بگویید چه زمانی یک مشتری به مشتری قوی تبدیل می‌شود؟ یا اینکه یک مشتری ۲۰ دلاری توجه چه تعداد مشتریان ۲۰۰۰ دلاری را به سمت کسب‌وکار شما جلب می‌کند؟ کلید موفقیت و پیشرفت در هر کسب‌وکاری جلب رضایت تمام مشتریان در همه حال است.

۱۰- پذیرفتن تغییرات مثبت

مشتریان عاشق پذیرش هر گونه تغییرات مثبت در زمینه کسب‌وکارها هستند و انتظار هرگونه پیشنهاد جدید از سوی صاحبان کسب‌وکار را دارند. هرگز دست از کوشش برای پیشرفت و بهبود کسب‌وکار برندارید، این کار دقیقا مشابه ساخت یک محصول جدید از تکه‌های بی‌مصرف قدیمی است. در عین حال که در بازار با رقبای قدیمی رقابت می‌کنید اما تصویر مدرن و امروزی از کسب‌وکار خود ارائه دهید.