پیشینه ضعیف

مراکز رشد کسب‌و‌کار سوابق کاملا متفاوتی دارند. در حالی که موسسه IC۲ در دانشگاه تگزاس موفقیت‌های بسیار چشمگیری داشته است، اما برخی انکوباتورها در شروع حتی یک فعالیت اقتصادی پایدار نیز شکست خورده‌اند. قبل از امضای هرگونه قراردادی، اطمینان حاصل کنید که سابقه یک انکوباتور، از جمله مواردی مانند شرکت‌های موفق، انواع، میزان و کیفیت خدمات در انکوباتور یا بیوگرافی افرادی که انکوباتور را راه‌اندازی می‌کنند کاملا بررسی می‌کنید.

عجله در استفاده از انکوباتورها

برای اینکه انکوباتورهایی که به طور خصوصی سرمایه‌گذاری شده‌اند برای سرمایه‌گذاران سودآور باشند، ضروری است که با توجه به ماهیت مدل کسب‌و‌کارشان، شرکت‌‌های خود را سازماندهی، راه‌اندازی و برای رخدادی مانند فروش سهام عمومی آماده کنند. ۱۸ تا ۲۴ ماه، یک بازه زمانی ایده‌آل است. گرچه ۱۸ ماه ممکن است زمان کافی برای برخی فعالیت‌های اقتصادی باشد، اما برخی عجله می‌کنند که می‌تواند به طور قابل‌توجهی احتمال ارتکاب یک اشتباه مهلک را افزایش دهد. اگر شما یک کارآموز در حوزه کارآفرینی هستید، اینکه با عجله کسب‌و‌کارتان را به یک عرضه عمومی وارد کنید می‌تواند به جای منفعت برای کارتان ضرر داشته باشد.

ممکن است منجر به پس‌انداز پول نشود

ممکن است تصور کنید که یک انکوباتور کسب‌و‌کار که اغلب به‌عنوان یک گزینه پس‌انداز پول مطرح می‌شود، هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد؛ چون خدماتی که انکوباتورها ارائه می‌دهند، می‌تواند شامل فضا، تخصص فنی، استراتژی‌های بازاریابی، مشاوره، خدمات قانونی، خدمات حسابداری، آموزش و مانند اینها شود. اما اینها معمولا بخشی از یک «بسته معامله» هستند؛ بنابراین برای استارت‌آپ‌ها غیرمعمول نیست که برای خدماتی که هرگز استفاده نمی‌کنند پولی بپردازند. پیش از پیوستن به هرگونه انکوباتوری، اطمینان حاصل کنید که این کار از نظر هزینه موثر است.

کیفیت قابل‌تردید

تغییرات گسترده‌ای در کیفیت خدمات ارائه‌شده از سوی انکوباتور‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، انکوباتورها می‌توانند برای فعالیت بسیار گران تمام شوند که این امر خود می‌تواند بر توانایی آنها برای دستیابی به استاندارد بالایی در خدمات ارائه‌شده اثر بگذارد. این امر برای انکوباتورها در بخش‌هایی با تکنولوژی پیشرفته - که سرعت تغییر در آنها بالاتر و پیچیده‌تر است- به طور خاص درست است. پس اطمینان یابید که خدمات انکوباتورها با کیفیت بالا ارائه می‌شوند و قدیمی و منسوخ نیستند.

اثرگذاری نادرست

همه انکوباتورها معیار خود را برای ارزیابی قابلیت دوام فعالیت‌های اقتصادی که به آنها پیشنهاد می‌شود دارند. این معیارها می‌توانند بسیار متفاوت باشند. این به معنای احتمال بالای ارتکاب خطا از طریق پذیرش فعالیت‌های اقتصادی که واقعا قابل‌دوام نیستند یا رد کردن آنهایی که قابل دوامند، از سوی انکوباتورهاست. گرچه هر چیزی ممکن است در بلندمدت برای انکوباتور کارگر بیفتد، اما ممکن است درک نادرستی در مورد قابلیت دوام فعالیت اقتصادی‌تان به شما القا شود. شما می‌توانید پول و زمان زیادی را برای یک فعالیت اقتصادی که باید انجام دهید صرف کنید یا برای آغاز نکردن ریسکی افسوس بخورید که بهتر بود آن را انجام می‌دادید. همه انکوباتورها یکی نیستند. بنابراین پیش از امضای هر قراردادی، با دقت یک انکوباتور را امتحان کرده و مورد تحقیق قرار دهید.

خلاصه فصل

• شروع کردن کسب‌و‌کار در مقیاس کوچک می‌تواند با موارد زیر به موفقیت شما کمک کند:

۱. محدود کردن تعداد اشتباهات شما

۲. آموختن مسوولیت مالی به شما

۳. دادن مزیت رقابتی به شرکت‌تان

۴. هدایت فعالیت اقتصادی شما در یک مسیر مثبت

۵. اجازه دادن به شما برای حفظ درصد بالاتری از مالکیت

۶. ممانعت از شما برای ورود به یک فعالیت اقتصادی غیرعاقلانه

۷. پایین نگه داشتن هزینه‌های تعطیلی کسب‌و‌کارتان

• می‌توانید با موارد زیر سرمایه خود را حفظ کنید:

۱. داشتن چارچوب ذهنی درست

۲. صرف آنچه به آن نیاز دارید روی چیزهایی که برای کسب‌و‌کارتان مهم است.

۳. میل به صرفه‌جویی، قرض گرفتن، مبادله پایاپای

۴. احتیاط در استفاده از سرمایه اولیه

۵. قرض نگرفتن پول از بستگان و دوستان

• انکوباتورها یک راه‌حل ساده برای خلق فعالیت اقتصادی جدید نیستند؛ چون:

۱. همه انکوباتورها کسب‌و‌کارهای پایدار را آغاز نکرده‌اند.

۲. ممکن است انکوباتورها شما را ترغیب به عجله در انجام فعالیت‌ها کنند.

۳. ممکن است پیوستن به یک انکوباتور نسبت به انجام کسب‌و‌کار به تنهایی هزینه‌آور باشد.

۴. کیفیت خدمات ارائه‌شده بسیار متفاوت است.

۵. ممکن است اثرنادرستی از قابلیت دوام کسب‌و‌کارتان به شما القا شود.