۱. این برنامه باید طی دوران بعد از شکست یک فعالیت اقتصادی، حمایت احساسی، فکری و مالی فراهم کند: به‌طور ایده‌آل این برنامه شامل شبکه‌ای از فامیل، دوستان یا شرکای کسب‌و‌کار خواهد بود که می‌توانید روی همکاری آنها در دوران پراسترس و زودگذر حساب کنید. همچنین این برنامه باید شامل فرآیندی شود که می‌تواند به شما کمک کند تا به‌طور واقعی آنچه اشتباه پیش رفته است را تجزیه‌و‌تحلیل کنید. به‌عنوان مثال، همان‌طور که در اصل ۳ بحث شد، مهم است که بدانید آیا مرگ فعالیت اقتصادی شما نتیجه تصمیم‌گیری ضعیف شماست یا اینکه علت این اتفاق را بدشانسی می‌دانید. (برای توضیح بیشتر به بخش سوم این ستون تحت عنوان «هیچ رازی برای موفقیت وجود ندارد» رجوع کنید). در نهایت برنامه شما باید شامل حمایت مالی فوری شود که این حمایت مالی شاید به وسیله کنکاش در آنچه از پس‌انداز‌تان باقی مانده است یا با برگشت به شغلی که رئیس سابق‌تان به شما گفته بود که «آن شغل همیشه منتظر شما باقی می‌ماند» صورت گیرد.

۲. یک برنامه پشتیبانی خوب باید مبنایی برای شما ایجاد کند تا فعالیت اقتصادی بعدی خود را شروع کنید: یک ستوان سابق در ارتش به من گفت یک افسر کارآزموده همیشه مواظب یک موقعیت عقب‌نشینی است؛ موقعیتی که در آن سربازانش می‌توانند در صورتی که همه چیز ضعیف پیش برود عقب‌نشینی کنند؛ سپس زمانی که آماده هستند، می‌توانند از نو حمله خود را آغاز کنند. به‌طور مشابه، پیش از اینکه یک کارآفرین بتواند دوباره تلاش کند، نیاز به زمان و «مکانی» برای گروه‌بندی دوباره دارد؛ این «مکان» می‌تواند به معنای یک محل، یک شغل جدید یا به‌طور مشابه یک طرزفکر باشد. اهداف این مرحله دستیابی مجدد به خواست‌ها و منابع برای تلاش دوباره، آغاز جست‌وجو برای فرصت‌های تازه و آماده‌سازی برای شروع یک کسب‌و‌کار جدید است.

۳. یک برنامه پشتیبانی خوب باید ورود مجدد به بازار را برای‌تان آسان‌تر کند:  این برنامه باید به اندازه کافی منعطف باشد تا به شما زمان و انرژی لازم برای تکمیل تحقیقات و برنامه‌ریزی از یک روش مناسب داده شود. برای من بسیار جالب است، چند نفر از کسانی که با آنها مصاحبه کرده‌ام در مرحله اول می‌دانستند که شغلی در حوزه کارآفرینی می‌خواهند اما می‌دانستند که برای شروع این کار درست پس از پایان تحصیل‌شان آماده نیستند. (نظرسنجی گالوپ، که از سوی بنیاد اوینگ ماریون کافمن حمایت می‌شود دریافته است که تقریبا دو سوم دانش‌آموزان جدیدالورود به دبیرستان‌ها در مورد کارآفرین شدن فکر می‌کنند.) بسیاری از این افراد با دوراندیشی، وارد مشاغلی می‌شوند که تعهدات زمانی منعطف داشتند و این امر پلت‌فرم ایده‌آلی برای تعقیب فرصت‌های دیگر کسب‌و‌کار- مشاغلی مانند معلم، مشاور املاک، نویسنده آزادکار، کارگزار مستقل بیمه، آرشیتکت، دندانپزشک- به آنها می‌داد. اگر جوان هستید یا فرصت دارید، وقتی اولین قدم به سوی رویای کارآفرین شدن را برمی‌دارید، باید ورود به چنین مشاغلی را در نظر بگیرید.

چهار برنامه‌ پشتیبانی کلی

 تعداد نامحدودی برنامه‌های پشتیبانی بالقوه وجود دارد که برخی به سادگی داشتن یک پدر پولدار و سخی است. اما چون این مساله تحت کنترل شما نیست، بنابراین در اینجا چهار برنامه کلی برای پشتیبانی ارائه شده است:

۱. کارآفرین آخر هفته

۲. حمایت‌کننده فعال

۳. مدل تگ تیم

۴. مدل اسپانسر خاموش

در این مقاله «کارآفرین آخر هفته» را توضیح می‌دهیم و در مقاله هفته آینده به توضیح باقی موارد خواهیم پرداخت.

کارآفرین آخر هفته: معمول‌ترین برنامه پشتیبانی این است که شغل روزانه خود را حفظ کنید و راهی برای تناسب کسب‌و‌کار جدیدتان با برنامه‌های زمانی خود بیابید. یک روش برای انجام این کار این است که یک «کارآفرین آخر هفته» شوید. این افراد شغل عادی‌شان را ادامه می‌دهند و از آخر هفته خود برای جست‌وجوی فرصت‌ها، توسعه و آزمون ایده‌هایشان، انجام عملیات‌شان و ساختن یک پایگاه مشتری استفاده می‌کنند. این یک روش محبوب برای شروع یک حرفه در کارآفرینی در ژاپن به حساب می‌آید و روزبه‌روز در آمریکا نیز گسترده‌تر می‌شود. تد و جویس رایس شرکت تولید کیک و شیرینی T. J. Cinnamons را در حالی شروع کردند که به‌طور تمام‌وقت کار می‌کردند. آنها آخر هفته‌ها با یک اتومبیل یک نانوایی متحرک را راه‌اندازی کردند.

ولشمن جان ویلیامز، از همان دوران جوانی می‌دانست که روزی می‌خواهد شرکت تولید فیلم خودش را در ژاپن داشته باشد. او می‌دانست که نمی‌تواند تنها تعدادی دوربین و فیلم بخرد و کارش را آغاز کند. او ابتدا موقعیتی برای تدریس زبان انگلیسی در یک دانشگاه محلی یافت. او خردمندانه پولش را پس‌انداز کرد و با کمک دوستانش، فیلمبرداری مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه را طی تعطیلات تابستان شروع کرد. پس از چندین سال و تلاش‌های مستمر، جان و دوستانش شرکت ۱۰۰MeterFilms را بنیان نهادند و شروع به فیلمبرداری یک فیلم با بودجه اندک به نام Firefly Dreams کردند. گرچه این فیلم یک موفقیت تجاری نبود اما تحسین‌ها و جوایز بسیاری در چندین فستیوال‌ فیلم در سراسر جهان به‌دست آورد که توجه صنعت فیلم ژاپن و چندین سرمایه‌گذار بزرگ را جلب کرد. امروزه، ۱۰۰MeterFilms در چندین پروژه، از جمله فیلم بلند بعدی (هتل ستاره دریایی) مشارکت دارد. جان به‌رغم موفقیت رو به رشدش، هنوز خود را در برابر زیان‌های احتمالی حفظ می‌کند. او تصدیق می‌کند که «باید دیوانه باشم تا موقعیت تدریسم را در این زمان رها کنم.»  او می‌افزاید « شانس در کسب‌و‌کار فیلم‌سازی به سرعت تغییر می‌کند. من تا زمانی که مطمئن نشوم شرکتم برای حمایت از من و خانواده‌ام به اندازه کافی با ثبات است، به ترک شغلم حتی فکر هم نمی‌کنم.»