۱. ایده کسب و کار: ایده بزرگ کسب و کار شما چیست؟ از ایده کسب و کار، برنامه‌ها و کالاهایی که قصد فروش دارید، به سادگی و وضوح صحبت کنید همچنین به تفاوت کالای خود با سایر رقبا در بازار، اشاره‌ای داشته باشید.

۲. الگوی درآمد:  نحوه درآمدزایی چگونه خواهد بود؟ به کالا و نحوه بسته بندی فکر کنید. برای مثال آیا محصول با قیمت ثابت، خدمات با قیمت ثابت و مجوز نرم افزار ارائه می‌کنید یا اینکه پیشنهاد‌های متعددی در نظر گرفته اید؟ آیا قابلیت درآمد مجدد برای کالا وجود دارد؟ چه مدت زمان لازم است تا اولین کالا را ارائه و برای فروش آماده کنید پس احتمالا می‌توانید در زمان شروع به کسب درآمد، برنامه‌ریزی مناسبی هم داشته باشید و برای نیازها گردش مالی طرح‌ریزی کنید که در مراحل اولیه راه‌اندازی هر کسب و کاری بسیار مهم است. هیچ عاملی سریع تر از نبود گردش مالی موجب شکست کسب و کار نمی‌شود.

۳. مشتریان: مشتریان شما چه کسی خواهند بود؟ این مورد به هیچ وجه نباید مبهم یا نامعلوم باشد. هر چه هدف بازاریابی و بازار هدف را واضح تر مشخص کنید شانس بهتری در پیدا کردن و دستیابی به مشتریان از طریق کمپین بازاریابی هدفمند دارید. لیستی از شخصیت مشتریان ایده آل که شامل مواردی چون موقعیت، سن، شغل، سطح درآمد، سرگرمی‌ها و علایق است، یافتن و بازاریابی مشتریان را به مراتب آسان تر می‌کند در ضمن مشتریان متوجه می‌شوند برای شخصیت‌شان اهمیت و ارزش قائل شده‌اید. این لیست همچنین به شما در انتخاب کلمات، تن صدا، لهجه، موقعیت و روش مناسب برای برقرای ارتباط مناسب‌تر، کمک می‌کند.

۴. ارزش:  مشخص کنید دقیقا چگونه ارزش را به مشتریان ارائه می‌دهید؟ چه کارهایی لازم است برای تبادل ارزش و ارائه محصول یا خدمات به مشتریان انجام دهید؟ آیا نیاز است اطلاعاتی درباره تدارکات حمل و نقل داشته باشید؟ برای ارائه محصول یا خدمات به مکان خاصی احتیاج دارید؟ ارائه محصول به‌صورت آنلاین است یا از طریق اپلیکیشن صورت می‌گیرد؟ تعیین دقیق تبادل ارزش به شما کمک خواهد کرد تا برای ارائه اقدامات لازم جهت معامله و ارائه ارزش به مشتری، تامل کنید.

۵. اعتبار: مهم‌ترین اقدام پیش از شروع، بررسی نظریه کسب‌وکار است. تا زمانی که مشتریان اقدامی در جهت خرید نکرده‌اند، ایده فقط یک ایده باقی می‌ماند و ارزش خاصی ندارد. بسیاری از کسب و کارهای نوپا بدون مورد تایید قرار گرفتن در دنیای واقعی،کار خود را آغاز کرده‌اند. به محض شناسایی مشتریان نهایی، لازم است تا ایده کسب و کار را از هر نظر مورد بررسی قرار دهید. اگر بتوانید افرادی به غیر از آشنایان را متقاعد به خرید محصولات خود کنید در آن صورت، ایده کسب و کار نابی دارید.گاهی احساس شکست، شما را وادار می‌کند تا راه‌اندازی کسب و کار را به بعد موکول کنید اما هرگز چنین کاری را انجام ندهید. سعی کنید علاوه بر رعایت نکات گفته شده، نظرات و یافته‌های خود را با مدرک ثابت کنید. هر اندازه میزان اطلاعات و آگاهی شما نسبت به راه‌اندازی کسب و کار بیشتر باشد قطعا اعتماد به نفس بالاتری در کارها احساس خواهید کرد.