جنگ هوش مصنوعی با کلاهبرداری‌های اینترنتی

آقای اندریاس بادژک، از اینکه فرصتی برای گفت‌وگو به ما دادید، بسیار ممنونیم. در ابتدا مایلیم که انتصاب شما به‌عنوان مدیرعامل جدید آیدی‌ناو را تبریک بگوییم. بدون‌شک، پرمشغله بودن، فرصت‌ها و مزایای شگفت‌انگیزی هم به دنبال دارد. از همین رو، علاقه‌مندیم در مورد شروع روز کاری و آماده شدن برای بهره‌گیری از این فرصت‌ها و مزایا بشنویم.

یک صبح ایده‌آل برای من، شامل ورزش صبحگاهی و صرف صبحانه با فرزندانم است؛ پیش از آنکه راهی دفتر کارم شوم. زمانی که با خانواده‌ام می‌گذرانم، منبع انرژی فوق‌العاده‌ای برای من است. با استفاده از این انرژی است که می‌توانم تمام روز سرزنده و پرانرژی باشم.

مدیرعامل آیدی‌ناو بودن، مسوولیت‌های بسیاری با خودش به همراه دارد؛ به ویژه اکنون که از شما انتظار می‌رود به هدف ۱۰۰ میلیون یورو فروش سالانه دست پیدا کنید و کسب‌وکارتان را در آلمان، فرانسه و بریتانیا توسعه دهید. چه برنامه‌ای برای تحقق این هدف دارید؟

من فعالیت‌های شرکت را از زمان شکل‌گیری آن دنبال می‌کردم، با کارکنان آن (که مانند یک تیم منسجم هستند) روی پروژه‌های مختلف کار کرده‌ام و بسیار خوشحال هستم که به این شرکت به سرعت در حال رشد و در این مقطع جذاب پیوسته‌ام. آیدی‌ناو بر پایه شور و حرارت کارکنان خود ساخته شده و اکنون وظیفه من است که ضمن پرورش این شرایط، آن را برای مرحله بعدی رشد آماده سازم. اکنون زمان هیجان‌انگیزی برای بازار تایید هویت به‌طور کلی و آیدی‌ناو به‌صورت ویژه است. ما اندکی قبل یک نشست خبری داشتیم و در آن بیان کردیم که اهداف بلندپروازانه‌ای داریم که باید به آنها دست پیدا کنیم. ما یک بستر منحصربه فرد برای تایید هویت دیجیتال ایجاد کرده‌ایم که براساس آخرین فناوری هوش مصنوعی است. این مساله را در کنار یک تیم قدرتمند قرار دهید که هم پرشور است و هم باتجربه. با این شرایط، مطمئن باشید که در سال‌های پیش ‌رو، مطالب بسیاری درباره آیدی‌ناو خواهید شنید.

آیدی‌ناو به‌عنوان پیشگام ارائه سرویس تایید هویت برای صنایع مختلف، با استفاده از هوش مصنوعی در حال دگرگون ساختن بازار و ایجاد ساختارهای کاملا جدید برای فعالیت در آن است. می‌توانید به ما بگویید که چگونه از هوش مصنوعی در کار خود (و به ویژه در تایید هویت از طریق ویدئو یا صدا) استفاده می‌کنید؟

هوش مصنوعی در تمام محصولات ما استفاده می‌شود تا اطمینان یابیم شناسایی آنلاین فرد طبق آخرین استانداردهای امنیتی انجام می‌شود. ما از هوش مصنوعی در تمام مراحل فرآیند استفاده می‌کنیم؛ مراحلی مانند جمع‌آوری اسناد شناسایی، استخراج داده‌های شناسایی و همچنین شناسایی زیستی و فیزیکی فرد.

در قوانین جدید امنیتی فضای دیجیتال صنعت بانکداری ملزم به سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی شده که تحقق مقررات قاطع امنیتی و خدمات بدون دردسر و بی‌وقفه را برای مشتریان فراهم سازد. با این شرایط، شما تبدیل به یک تامین‌کننده قابل اتکا برای بانک‌های بزرگ و بین‌المللی شده‌اید. می‌توانید توضیح دهید که بسترهای تایید هویت آیدی‌ناو چه تفاوتی با خدمات سایر رقبا دارد که منجر به این موفقیت شده است؟

ما ارائه‌کننده توسعه‌یافته‌ترین فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم. برای ما بسیار مهم است که بیشترین تلاش ممکن را برای تقویت و پالایش فناوری‌ها کرده و محصولات هوش‌مصنوعی فوق‌العاده‌ای بسازیم که هر روز بهتر می‌شوند. چند سال است روی این فناوری کار می‌کنیم. ما هوش مصنوعی خود را به قدری آموزش داده‌ایم و اکنون به درجه‌ای از کمال رسیده که حتی می‌تواند اجزای امنیتی مانند هولوگرام‌ها را به‌صورت لحظه‌ای بررسی کند. البته یک قدم جلوتر هم رفته‌ایم، مزیت‌های فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را با مزیت‌های عامل انسانی ترکیب کرده‌ایم و از ماموران ویژه آموزش‌دیده خود بهره می‌بریم. آنها باعث می‌شوند تا سیستم ما از یک ویژگی مهم برخوردار شود، شهود و دانشی که ماهیت انسان است. این سیستم کار را مدل ترکیبی نامیده‌ایم. با این ترکیب، به نتایج باکیفیتی رسیده‌ایم که امکان تحقق آن با سیستمی منحصر به هوش مصنوعی یا انسان وجود نداشت. شرکت‌های طرف قرارداد ما، از تمام این مزایا در یک بستر واحد و منسجم بهره‌مند می‌شوند که برای کسب‌وکارها ساخته شده است. آنها یک بار بستر آیدی‌ناو را با بستر خدمات خود ترکیب می‌کنند و می‌توانند از تایید هویت مطمئن و براساس مقررات و قوانین گوناگون بهره‌مند شوند. این بستر همچنین قابلیت به‌روزرسانی دارد و نیازهای کنونی و آتی مشتریان را تامین می‌کند.

آیدی‌ناو تحت رهبری شما قرار است چه محصولات یا قابلیت‌های جدیدی در محصولاتش به بازار معرفی کند؟

در کوتاه‌مدت، سرعت شناسایی و تایید هویت، مساله بسیار مهمی برای ما است. اگر نگاهی به چند سال پیش بیندازید، می‌بینید که برای گشایش حساب بانکی یا استفاده از سایر خدمات مالی، چند روز زمان نیاز بود و بخشی از تایید هویت نیز به‌صورت آفلاین انجام می‌شد. اکنون می‌توان همین کار را به‌صورت لحظه‌ای انجام داد. ما به شدت در تلاش هستیم تا این پیشرفت را ادامه دهیم و حتی سریع‌تر از الان شویم. مساله مهم دیگر، امنیت است. نیاز به یک بستر امن و یک محصول امن، همچنان افزایش می‌یابد. کلاهبرداری اینترنتی در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین جرم است و هزینه‌های بسیار هنگفتی به شرکت‌ها تحمیل می‌کند. ما تمرکز زیادی روی امنیت گذاشته‌ایم و حتی خودمان هم یک تیم پیشگیری از کلاهبرداری ایجاد کرده‌ایم. مشتریان ما به این اقدام بها می‌دهند و ما به سرمایه‌گذاری سنگین در این حوزه ادامه خواهیم داد. اگر به مساله امنیت و کلاهبرداری‌های اینترنتی علاقه‌مند هستید، می‌توانید گزارش امنیت ۲۰۱۹ را از وب‌سایت شرکت ما دانلود و مطالعه کنید.

تکامل خدمات مدیریت شناسایی را در آینده چگونه می‌بینید؟ چه تغییرات برجسته و نوآوری‌هایی را پیش‌بینی می‌کنید و آیدی‌ناو چگونه خود را برای این تحولات آماده کرده است؟

کل صنعت به سرعت در حال رشد است. ما هر ماه، بستر خدماتی خود را گسترش می‌دهیم تا مشتریان و بازارهای جدید را در برگیریم. کل اکوسیستم این موضوع را درک می‌کند که شناسایی دیجیتال امن، بیشترین اهمیت را دارد. اما در عین حال، مشتریان خواهان سهولت و سادگی هستند. اگر شما به هر دو هدف توجه داشته باشید (امنیت و سهولت) قطعا رشد مطمئنی را تجربه خواهید کرد. ما اعتقاد داریم که این روند رشد مطمئن، در سال‌های پیش رو هم ادامه خواهد داشت و اصلی‌ترین پیشران در حوزه مدیریت تایید هویت دیجیتال خواهد بود. ما می‌خواهیم گزینه‌های مختلفی در اختیار مشتریانمان قرار دهیم و به‌طور کلی به دنبال آن هستیم که جهان یکپارچه کنونی را تبدیل به مکانی امن‌تر کنیم.

موفقیت شما به‌عنوان مدیرعامل آیدی‌ناو، علاوه بر رسیدن به اهداف مالی و مرتبط با بازار، از نظر رضایت و رفاه کارکنانتان هم سنجیده می‌شود. تا چه اندازه برای کارکنانتان ارزش قائل می‌شوید؟

زمانی که مانند ما هدفی جاه‌طلبانه در سر دارید، کارکنانتان سهم بزرگی در احتمال موفقیت‌تان خواهند داشت. آیدی‌ناو روی شالوده‌ای از شور و اشتیاق کارکنانش بنا شده و وظیفه من آن است که به تقویت این شالوده ادامه دهم. علاوه بر آن، دغدغه شخصی من، اطمینان یافتن از این است که کارکنان ما تمام چیزهایی را که برای انجام کارهایشان به بهترین شکل نیاز دارند، در اختیارشان است. این موضوع با نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های سالم در طول روز، برنامه‌های ورزشی، امکان کار از خانه، فراهم کردن بهترین تجهیزات و دفاتر کار مدرن در مرکز شهر مونیخ آغاز می‌شود.

در پایان و جدا از تمام مسائل و دغدغه‌های شغلی، هدف شما در زندگی چیست؟ می‌توانید به ما بگویید که شعار مورد علاقه‌تان برای زندگی چیست؟

شعار مورد علاقه شخص من برای زندگی این است: «فردا، اولین روز از بقیه زندگی تو است.» من معتقدم که هیچ کس به وسیله گذشته‌اش محدود نشده و هر چقدر هم که هدفش بزرگ باشد یا در گذشته، تلاش‌هایش به بن‌بست رسیده باشد، باز هم می‌تواند موفق شود. کافی است دوباره تلاش کند. یکی از ارزش‌های ما در آیدی‌ناو، «تحقق بخشیدن به غیرممکن‌ها» است. این اصل، انطباق بسیاری با نگرش فردی و شعار زندگی‌ام دارد.

ممنونم آقای بادژک، صحبت کردن با شما لذت‌بخش بود.