اما به‌نظر ما برای یک شروع خلاق، بهترین راه فعالیت در کسب‌و‌کار خودتان است یعنی آن چیزی که در آن تبحر و تجربه دارید و حتما هم نیازی نیست که آن را در یک مقیاس بزرگ آغاز کنید. البته راه‌اندازی برخی از مشاغل شخصی به جا و مکان نیاز دارد، با این حال، بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که در حال حاضر خانه‌ای در اختیار دارند و می‌توانند برای شروع کار خود از آن استفاده کنند بدون آنکه هزینه اضافی برای اجاره محل، به آنان تحمیل شود. در ادامه به برخی از این ایده‌ها اشاره می‌کنیم تا ذهنمان را مشغول کند بلکه بهتر بتوانیم برای خودمان نسخه بپیچیم.

۱) آموزش خصوصی: اگر مهارت دارید، پس چرا نمی‌توانید از آن درآمد کسب کنید. این کار به سفارشی‌سازی محصولات می‌ماند که در آن مردم از مربیان خصوصی می‌خواهند آنها را به‌صورت جداگانه آموزش دهند. اگر شما حداقل یک مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در هر رشته‌ای داشته باشید و در برخورد با بچه‌ها خوب باشید، پس این گزینه شغلی برای شما مناسب است. البته تدریس خصوصی به‌عنوان یک مربی ورزشی هم این روزها در حال همه‌‌گیر شدن است مانند یوگا که نوعی ورزش است که می‌تواند در خانه تدریس شود و نیاز به ابزار خاصی ندارد.

۲)پرستار کودک: بچه‌ها را دوست دارید؟ آیا تجربه تربیت و نگهداری بچه‌ها را دارید؟ اگر بله، پس این بهترین گزینه تجاری برای شماست. می‌توانید با نگهداری از فرزندان اقوام، دوستان و همسایه‌های خود شروع کنید.

۳) تولید محتوای آزاد: نوشتن مطالب یکی از محبوب‌ترین مشاغل خانگی است. برای شروع این کار، نیاز به داشتن یک لپ‌تاپ و دانش خوبی در زبان فارسی و زبان دومی مانند انگلیسی دارید. می‌توانید سایت خود را به‌صورت حرفه‌ای در زمینه تولید محتوا تنظیم کنید تا افرادی که به خدمات شما نیاز دارند بتوانند به شما نزدیک شوند و شما نیز بتوانید با صاحبان وب‌سایت‌ها تماس بگیرید و خدمات خود را به آنها ارائه دهید. تولید محتوا یکی از زمینه‌های پررونق است که مردم درآمد زیادی را بدون کمترین امکاناتی از آن به دست می‌آورند.

۴) مترجمی: کار یک مترجم تبدیل متن از یک زبان به زبان دیگر است. به‌دلیل جهانی شدن، نیاز به این نوع کارها طی چند دهه گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است و افراد معدودی وجود دارند که به بیش از یک زبان مسلط باشند. اگر به بیش از یک زبان تسلط دارید و به‌دنبال کار در خانه هستید، این ایده تجاری گزینه خوبی است.

۵) مدیر رسانه‌های اجتماعی: در دوران کنونی، به سختی کسی پیدا می‌شود که در رسانه‌های اجتماعی فعال نباشد و با توجه به اهمیت روزافزون رسانه‌های اجتماعی، برای افراد مشهور و اینفلوئنسرها، حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی اهمیت پیدا کرده است.این افراد زمان لازم برای مدیریت تمام پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود را ندارند. بنابراین آنها متخصصانی را استخدام می‌کنند که می‌توانند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را اداره کنند.

۶) آرایشگر: این یکی از سودآورترین ایده‌های تجاری نه تنها برای زنان بلکه برای مردان هم است. برای شروع این کسب‌و‌کار لازم است یک دوره حرفه‌ای در این مهارت طی کنید. امروزه به‌دلیل مشغله افراد شما می‌توانید با معرفی خود و کسب‌و‌کارتان در فضای مجازی برای انجام کار به منزل و محل کار مشتری مراجعه کنید و سودآوری بیشتری را تجربه کنید. ضمنا می‌توانید از محل تبلیغ محصولات آرایشی و بهداشتی در وب‌سایت خود مشتری و درآمد بیشتری نیز به‌دست آورید.

۷) اینفلوئنسر یا تاثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی: اصطلاح «تاثیرگذاران» از دهه گذشته رواج پیدا کرده است و در حال حاضر بسیاری از افراد با کار کردن به‌عنوان اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی، پول خوبی به‌دست می‌آورند و این تجارت در آینده رشد بیشتری خواهد داشت. برای شروع این کسب‌وکار، شما باید یک دسته‌بندی از محتواهایی از قبیل مد، آرایش مو، آشپزی، دکوراسیون منزل، سفر، مطالب طنز وکمدی، ورزش، موسیقی و... را انتخاب کنید و برای قرار دادن مطالب خوب و جذاب آن موضوع در وب‌سایت‌های ارتباط جمعی خود مانند فیس‌بوک، یوتیوب، اینستاگرام و واتس‌اپ فعالیت کنید تا براساس تعداد بازدیدها و نظرات و لایک‌ها در حساب کاربری خود درآمد کسب کنید. بسیاری از جوانان به سمت این کار گرایش دارند؛ زیرا هر چیزی که یک نفر می‌تواند تصورش را بکند، مانند نام، شهرت و پول را فراهم می‌کند.

۸) دستیار مجازی: خدمات یک دستیار را به‌صورت مجازی ارائه می‌دهد. اگر شما در مدیریت کارها، خوب هستید و همچنین دوست دارید کار را مدیریت کنید، پس این گزینه خوبی برای تجارت است. می‌توانید خدمات خود را به متخصصانی ارائه دهید که مدیریت کارهای کوچک خود مانند تماس، ایمیل، قرار ملاقات، رزرو بلیت سفر و... را دشوار می‌دانند. برای یک دستیار مجازی استفاده از یک تلفن همراه، لپ تاپ، مهارت‌های رایانه‌ای و ابزارها و برنامه‌های آنلاین برای رسیدگی به تقویم‌ها و قرارهای مشتریان، لازم است.

۹) تهیه غذای خانگی: این گزینه تجاری برای افرادی که در آشپزی خوب هستند، مناسب است.

۱۰) فروش آنلاین: این یک ایده تجاری قدیمی اما خوب و با احتمال شکست کم است. امروزه وب‌سایت‌های زیادی مانند Amazon، Flipkart، eBay درجهان و سایت‌های مشابهی در  ایران وجود دارد که افراد می‌توانند محصولات خود را در این سایت‌ها به‌صورت آنلاین بفروشند. می‌توانید محصولات را به‌صورت عمده خریداری کنید یا محصولات و صنایع دستی خود را در این سایت‌های آنلاین بفروشید. فروش آنلاین ایده خوبی برای یک کسب‌و‌کار جانبی است.