اما به‌طور جدی، اگر نتوانید خودتان را مدیریت کنید، چگونه انتظار دارید بتوانید تیم خود را هدایت و مدیریت کنید؟ ۶ قانون وجود دارد که هنگام مدیریت خود می‌توان به نحو موثری از آنها استفاده کرد. ما این قوانین را به‌صورت خلاصه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

۱. سخت کار کنید: لازم است آماده باشید تا سخت کار کنید و انتظار نداشته باشید این شرایط به زودی تغییر کند و باید با آن کنار بیایید. اگر خودتان حاضر نیستید سخت کار کنید، نمی‌توانید از تیم خود نیز چنین انتظاری داشته باشید. در این حوزه مدیریت سازمان و مدیریت زمان امری ضروری است. برای مؤثر بودن باید با زمان خود بی‌رحم باشید و از تک‌تک لحظات آن استفاده کنید و راه‌هایی برای جلوگیری از تعلل پیدا کنید.

۲.به سلامت خود اهمیت دهید: اغلب افراد سختکوشی را همان مشغله زیاد می‌دانند، اما این دو به یک معنا نیستند. در زمان‌هایی که با ترافیک کاری روبه‌رو هستید و مشغله‌های زیادی دارید، اولویت بندی آنچه که می‌خواهید در ابتدا یا در وهله‌های بعدی آن را مدیریت کنید، کاری دشوار است. چیزی که باید قبل از همه آن را مدیریت کنید، سلامت جسم شماست. ممکن است ظاهر شما حقایقی را درباره‌ سلامت بدنتان بیان کند اما نمی‌تواند معیاری برای اتکا باشد. چند بار برای انجام کارتان از نهار خوردن گذشته‌اید؟ اگر می‌خواهید زندگی پرثمری داشته باشید، ابتدا باید به سلامت خود توجه کنید و این همان چیزی است که دائما باید مدیریت کنید.

نکته اصلی که باید به آن توجه کنید نگرانی‌های شماست. سلامت روان به همان اندازه‌ که سلامت جسم شما اهمیت دارد یا حتی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد. وقتی نمی‌توانید شرایطی را کنترل کنید یا آن را تغییر دهید، ابتدا باید آن را بشناسید، سپس آن را بپذیرید و در نهایت خود را با شرایط پیش آمده وفق دهید.

۳.حقیقت را بیان کنید: به درستی که صداقت بهترین سیاست است. بیشتر افراد از جوانی آموخته‌اند که اگر چیز خوبی برای گفتن ندارید، بهتر است اصلا سخن نگویید. این حرف به باوری تبدیل شده که در تمام دوران زندگی به کار گرفته می‌شود. اما حقیقت موجود این است نباید فقط دروغ بگویید. شما با بیان احساس واقعی خود درباره موضوعات، در نظر دیگران منفور نمی‌شوید، بلکه تنها با گفته‌هایتان در جمع شناخته خواهید شد. اینکه به‌خاطر بی‌پروایی و ترس نداشتن از بیان احساساتتان در میان دیگران شناخته شوید، بهتر از این است که دیگران از شما به‌عنوان یک دروغگو یاد کنند.در محیط کار هم این قانون حاکم است و یک کارفرما انتظار دارد وقتی شما را استخدام می‌کند، صداقت داشته باشید و حقایق را بیان کنید. ممکن است دادن خبرهای بد کار دشواری باشد اما برای ایجاد و حفظ ارتباط مطلوب نسبت به عدم بیان حقایق ارجحیت دارد.

۴.اشتراک‌ دانسته‌ها: ما باید همه‌ دانسته‌هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم. این امر در مورد هر فرد از مدیر گرفته تا کارمند صدق می‌کند. اصلی وجود دارد که عنوان می‌کند هرچه بیشتر هدیه دهید، بیشتر به خودتان باز می‌گردد.برخی مدیران به اشتباه فکر می‌کنند بین آنها و کارمندانشان رقابت وجود دارد و با این طرز تفکر از انتقال دانسته‌هایشان به کارمندان خود پرهیز می‌کنند. با این وجود چگونه می‌توان انتظار داشت که آنها به‌طور کارآمد در فعالیت‌های تیم شما مشارکت داشته باشند؟

۵.قاطع باشید: هیچ کس دوست ندارد در کنار کسی باشد که جهت‌گیری ندارد و محتاط و بی‌‎طرف است. به خصوص اگر شما با این خصوصیات برای کسی کار کنید و فرد دیگری مدیر شما باشد. شما باید راهی را انتخاب کنید و به سمت آن بروید و کسی باشید که شانس خود را امتحان می‌کند. ممکن است گاهی اوقات دچار اشتباه شوید اما نمی‌توانید پیش‌بینی کنید در آینده چه خواهد شد. آیا شما به نتیجه‌ای مطلوب دست خواهید یافت یا در نهایت متوجه خواهید شد مسیری که برگزیده‌اید اشتباه است؟ این ریسک برای شما جذابیت به همراه دارد.

زمانی ‌که تصمیم‌گیری درخصوص جهت‌گیری‌ها دشوار است، به راحتی می‌توان با این مشکل مقابله کرد. ابتدا تمام حقایق موجود را جمع‌آوری سپس آنها را تجزیه و تحلیل کنید. از اطرافیان خود مشاوره بخواهید، به احساس درونی خود گوش دهید و با بینش به قضایا نگاه کنید. سرانجام، شجاعت تصمیم‌گیری را داشته باشید. باور داشته باشید که اگر مسیر اشتباه را رفتید، می‌توانید از خطاهایتان درس بگیرید و بدانید که اگر دچار اشتباه شدید، اطلاعاتی به دست آورده‌اید که در مراحل بعدی برای تصمیم‌گیری صحیح به شما کمک خواهد کرد.

۶. از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید: به محض اینکه کاری که از انجام آن لذت می‌برید را متوقف کنید، اشتیاقتان را از دست می‌دهید. برای اینکه کاری را به خوبی انجام دهید باید برای انجام آن ذوق و شوق داشته باشید. بهتر است به جای اینکه از خود سوال کنید آیا این واقعا کاری است که می‌خواهم آن را انجام دهم، روی لذت بردن از کاری که دارید به خوبی انجام می‌دهید، تمرکز کنید. در این دنیای پر هرج و مرج، باید پیروزی‌های کوچکی که نصیبتان شده را بشناسید و آنها را جشن بگیرید.

باید در کارتان تعادل ایجاد کنید. بیاموزید اوقاتی که جدیت در امور لازم است جدی باشید اما با وجود این سعی کنید در بیشتر لحظات نکته طنزی پیدا کنید. اگر این‌ مورد را رعایت کنید، متوجه می‌شوید که می‌توانید از تمام وقت خود لذت ببرید.