اما این مقاله متفاوت است. باید بگوییم موفقیت استارت‌آپ شما به یک اختراع عجیب و غریب که بخواهد دنیا را تکان دهد، بستگی ندارد. در واقع، بیشتر استارت‌آپ‌ها به سادگی یک پیشنهاد را بهینه‌سازی می‌کنند یا یک بازار فرعی در فضای بازاری بزرگ‌تر پیدا می‌کنند. اریک یوآن، برنامه زوم را خیلی الکی در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی کرد. او می‌خواست ارتباط افرادی که از هم دور هستند را راحت‌تر کند، چون مجبور شده بود، مسافتی طولانی را برای دیدن نامزدش طی کند. در آن زمان، زوم ایده‌ای که دنیا را تکان دهد محسوب نمی‌شد، چون برنامه‌های اسکایپ و وبکس (Webex) از قبل بودند و سرویس‌های مشابهی ارائه می‌دادند و تازه، از طرف شرکت‌های بزرگی حمایت می‌شدند. پس چرا زوم درحال‌حاضر ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد؟

درحالی‌که اسکایپ راکد مانده و حتی پسرفت کرده، زوم بر پیشرفت مداوم متمرکز بود. تماس‌های ناموفق کمتر و اضافه کردن ویژگی‌هایی که برای کاربران راحت‌تر است، باعث شد زوم فقط ظرف ۸ سال از یک برنامه بی‌نام و نشان، به برترین برنامه‌ای که سراسر دنیا برای دورکاری از آن استفاده می‌کنند، تبدیل شود. آنها یک نیاز برآورده نشده را شناسایی کردند.

بنابراین، به جای اینکه از خودتان بپرسید آیا محصولی که می‌خواهید ارائه کنید، به اندازه کافی ناب و منحصربه‌فرد است، این سوال را مطرح کنید که آیا یک «پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد» دارید یا نه. سوالات زیادی در این زمینه می‌توانید از خودتان بپرسید که چند نمونه از آنها را عنوان می‌کنیم: آیا محصولتان به اندازه کافی در پول و زمان مشتری صرفه‌جویی می‌کند و از استرس او می‌کاهد؟  آیا بخش منحصربه‌فردی از جمعیت را مورد توجه قرار می‌دهد؟ آیا مشکلی را فراتر از کاربرد اولیه‌ای که داشته، حل می‌کند؟ آیا یک مشکل موجود را به شیوه‌ای منحصربه‌فرد حل می‌کند؟

وقتی پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد خودتان را شناسایی کردید، در مسیر تبدیل شدن به یک کارآفرین تمام و کمال قرار می‌گیرید.

منبع: IEB.Today