اهمیت ارتباط بصری در کسب‌وکار

برای ورود مستقیم بین مردم و جلب توجه آنها به خود و شرکت‌تان، باید از ارتباط بصری استفاده کنید.

ارتباط بصری موثر چیزی فراتر از عکسی با عنوان جذاب، فیلمی با تصاویر گرافیک یا یک نمایشگر ارتباطی چشمگیر در نمایشگاه است. خواه ارتباطات بصری چگونگی کارکرد محصول یا خدمتی را برای مشتریان بیان کند و خواه چگونگی ادغام آن با فضای کسب‌وکار مشتریان را شرح دهد، می‌تواند به ابزاری قدرتمند در دستیابی به اهداف فروش و بازاریابی تبدیل شود. نمودارها می‌توانند به ترسیم فرآیندها و کاهش سردرگمی مشتری کمک کنند. نمایش محصولات یا خدمات، تبیین یکپارچگی محصولات، شفاف‌سازی ویژگی‌ها و مزایا و تشریح فرآیند خرید نمونه‌هایی از کاربردهای ارتباط بصری به شمار می‌روند.

در درون سازمان نیز تیم‌ها می‌توانند با ترسیم نمودار، نقشه ذهنی یا ساختار سازمانی، فرآیند بصری مسوولیت‌ها و پتانسیل همکاری را بیان کنند. نمودارهای سازمانی، نقشه راه توسعه محصول جدید، مستندسازی فرآیند کسب‌وکار، فرآیند جذب مشتریان علاقه‌مند، مدیریت کمپین‌های بازاریابی درونگرا و تولید محتوا و گردش کار تولید، نمونه‌هایی از ارتباطات بصری درون‌سازمانی را شامل می‌شوند. اگرچه همه اینها مهمند، اما نیاز به ارتباط بصری با مشتریان برای موفقیت کسب‌وکار دلایل بیشتری هم دارد:

 تصاویر بصری توجه افراد را جلب می‌کند:

 اگر به جای انبوهی از متن و نوشته از رنگ و تصویر استفاده شده باشد، مردم بیشتر به محتوا نگاه می‌کنند. اگر تعداد عکس‌ها زیاد باشد افراد مدت طولانی‌تری به بررسی صفحه می‌پردازند چون می‌خواهند ببینند عکس بعدی چیست.

طبق مطالعه‌ای که توسط HubSpot انجام شده است، ۷۸درصد از مردم هر هفته فیلم‌های آنلاین را تماشا می‌کنند و ۵۵درصد هر روزبخشی از زمان خود را به تماشای فیلم‌های آنلاین اختصاص می‌دهند. در سال ۲۰۲۰، فیلم‌های آنلاین بیش از ۸۰ درصد از کل ترافیک اینترنت مصرف‌کنندگان را تشکیل داده است. این آمار بسیار چشمگیر است. پس اگر هنوز برای کسب و کار خود از ویدئو استفاده نمی‌کنید، اکنون زمان شروع کار است.

ویدئوها بخش مهمی از آینده هستند و اگر شما هنوز به دنبال  اطمینان از حضور در صفحه اول Google هستید، باید تا دیر نشده این واقعیت را که YouTube دومین موتور جست‌وجوی بزرگ در جهان است، بپذیرید. مردم از یوتیوب برای آموزش‌های آنلاین یا دیدن فیلم‌های سبک آموزشی بسیار استفاده می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین مواردی که افراد جست‌وجو می‌کنند ویدئو‌های خودآموز «نحوه انجام کار» است، بنابراین اگر این چیزی است که می‌توانید در کسب و کار خود از آن استفاده کنید، واقعا باید بیشترین بهره را از آن ببرید.

اگر ارتباط بصری را به‌صورت ویدئویی به وب‌سایتتان اضافه کنید، رتبه خود را در موتورهای جست‌وجو همانند گوگل به‌طور گسترده افزایش خواهید داد. همچنین، برخورداری از ویدئو احتمال نمایش نشانی سایت شما در نخستین صفحه نتایج جست‌وجو را ۵۰ برابر می‌کند. علاوه بر این ارقام، ۴۰ درصد از مصرف‌کنندگان هم گفته‌اند دیدن ویدئو در وب‌سایت احتمال خرید محصول از طریق تلفن همراه آنها را افزایش می‌دهد، درحالی‌که بازدید‌کنندگان وب‌سایت پس از تماشای ویدئویی که در وب‌سایت درج شده ۶۴درصد بیشتر خرید می‌کنند. اما اگر فعلا نمی‌توانید فیلم‌ها را مدیریت کنید، هر چیزی که از اجزای بصری تشکیل شده باشد، کلیک‌ها را برایتان افزایش خواهد داد و کلیک‌های بیشتر به معنی درآمد بیشتر است.

 ایجاد تصویری موفق از کسب‌وکارتان

عوامل بصری شما بیانگر وضعیت کسب‌وکارتان است، بنابراین انتخاب محتوای بصری که تصویر برند مورد نظرتان را منتقل کند ضروری است. تقریبا نیمی از مصرف‌کنندگان طراحی وب‌سایت را به‌عنوان مهم‌ترین معیار تشخیص اعتبار هرشرکت در نظر می‌گیرند. مردم به محتوای وب‌سایتی جذب می‌شوند که از نظر بصری جذاب‌تر باشد چون باکیفیت‌تر به‌نظر می‌رسد.

 برای مشتریان راحت‌تر است

از آنجا که حجم اطلاعاتی که امروزه باید درک کنیم از گذشته بیشتر است، مردم همواره در پی ابزاری هستند که به افزایش کارایی پردازش اطلاعاتشان کمک کند. یعنی از آنجا که محتوای زیادی برای جلب توجه و صرف وقت ما وجود دارد، باید راه‌هایی برای درک سریع‌تر آن نسبت به گذشته پیدا کنیم. ما به محتوای بصری بهتر پاسخ می‌دهیم و تخمین زده می‌شود که ۹۰درصد اطلاعاتی که به مغز می‌رود بصری است و ما این تصاویر را ۶۰ هزار برابر سریع‌تر از متن پردازش می‌کنیم.

 می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

امروزه بیشتر افراد دوست دارند از سایت‌های ارتباط جمعی استفاده کنند و با توجه به‌شمار گسترده مخاطبان این شبکه‌های اجتماعی و با توجه به آنکه بسیاری از آنها شبکه‌ها را برای دستیابی به محتوایی جذاب جست‌وجو می‌کنند، محتوای بصری برای کسب‌وکار ضرورت می‌یابد.