این اتفاق روی تریشا عمیقا تاثیر گذاشت. نه تنها او با ربکا همسن بود، بلکه خود نیز بارها پیام‌های توهین‌آمیزی دریافت کرده بود و یک جورهایی قربانی آزار اینترنتی بود. او که با خانواده‌اش از هند به آمریکا مهاجرت کرده بودند، اغلب احساس انزوا می‌کرد.

وقتی تریشا خبر را شنید و فهمید علت خودکشی ربکا، آزار اینترنتی بوده، با خودش گفت یک جای کار اینترنت می‌لنگد و حس کرد که گرچه خیلی از بزرگسالان روی این مشکل کار می‌کنند، اما ظاهرا ریشه‌اش را پیدا نکرده‌اند.

او در مصاحبه‌ای به فوربس گفت: «بزرگ‌ترها جوانان را تشویق می‌کردند که اگر با موارد آزار و تهدید مواجه شدند، آن را گزارش کنند. رویکردشان کاملا واکنشی بود. به‌عنوان یک جوان، به‌عنوان کسی که از نسل Z است و زمان زیادی را در گوشی‌اش می‌گذراند، به‌عنوان کسی که می‌داند مورد آزار بودن یعنی چه و چه حسی دارد، می‌دانستم که راه‌حلشان جواب نخواهد داد. از بیخ و بن ایراد داشت.» بنابراین، ایده‌ای به ذهنش رسید تا شرایط را عوض کند. به جای رویکردهای واکنشی و زحمت را روی دوش قربانی انداختن، او به این فکر کرد که چطور نسل آینده شهروندان دیجیتال را طوری شکل دهیم که مسوولانه رفتار کنند تا رفتارهای تحقیرآمیز از همان ابتدا اتفاق نیفتد یا جلویش گرفته شود.

او به‌عنوان بخشی از پروژه‌اش که باید در نمایشگاه علمی پژوهشی پایه هشتم ارائه می‌داد، یک مطالعه آزمایشی روی ۱۵۰۰ نفر انجام داد. او درباره این پروژه می‌گوید: «افرادی را که حرف‌های توهین‌آمیز می‌زدند (انتخاب می‌کردم)، که شاید حتی خودشان متوجه نبودند حرفشان توهین‌آمیز است یا فکر می‌کردند این کارشان دیگران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. و به آنها فرصت می‌دادم که مکث کنند و به حرف‌هایی که می‌زدند بیشتر فکر کنند.» او می‌گوید در ۹۳ درصد موارد، افراد جوان از انجام آن رفتار توهین‌آمیز منصرف شدند. پس از آن لحظه اکتشاف!، تریشا تیمی از افرادی که می‌شناخت، اعم از معلمان، کارآفرینان جوان، دوستان و اعضای خانواده تشکیل داد و با استفاده از تجربه آنها و تجربه خودش در زمینه برنامه‌نویسی، اپلیکیشن ReThink را خلق کرد معنای آن این است: «دوباره فکر کن.»

این اپلیکیشن یک پلت‌فرم دیجیتال است که به‌عنوان یک اختراع، ثبت شده. بیش از ۵۰۰ هزار بار از اپ‌استور و گوگل‌پلی دانلود شده و به شش زبان در دسترس است.

نحوه عملکرد این اپ به این شکل است که وقتی شما آن را در گوشی خود نصب می‌کنید، کیبورد پیش‌فرض دستگاه شما را غیرفعال می‌کند و کیبورد سفارشی خودش، جایگزین آن می‌شود و از آن به بعد، در همه اپلیکیشن‌ها، همین کیبورد فعال خواهد بود، در قسمت ایمیل، پیامک و شبکه‌های اجتماعی. این کیبورد، محتوای حساس را قبل از ارسال، شناسایی می‌کند و سپس از کاربر می‌خواهد قبل از ارسال، متنش را دوباره چک کند. این اپلیکیشن را نه تنها افراد، بلکه مدارس نیز می‌توانند روی دستگاه‌های خود نصب و راه‌اندازی کنند.

تریشا که پایه‌گذار و مدیر ارشد ReThink و دانشجوی دانشگاه هاروارد است، چندی پیش به‌خاطر خلق این اپلیکیشن از سوی مجله فوربس مورد تقدیر و نامش در لیست ۳۰ کارآفرین زیر ۳۰ سال، در بخش تاثیر اجتماعی قرار گرفته است.

طی چند سال اخیر، آزار اینترنتی همواره سوژه خبرها بوده تا جایی که ملانیا ترامپ، همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا، کمپینی تحت عنوان Be Best راه انداخت که تمرکز اصلی آن، حفظ سلامت جوانان، مبارزه با آزار اینترنتی و مصرف مواد مخدر بود. از آنجا که دونالد ترامپ عادت داشت در توییترش هر از گاهی به دیگران توهین کند، تریشا این کمپین ملانیا را «پیچیده» دانسته و درباره آن گفته بود: «به‌نظرم، اینکه یک چهره برجسته تصمیم گرفته آزار اینترنتی را محور اصلی کمپینش قرار دهد عالی است. البته که اجرای این کمپین سخت بوده، چون ادبیاتی که همسرش به‌عنوان یک الگو در شبکه‌های اجتماعی به‌کار می‌برد با تلاش‌های این کمپین مطابقت ندارد و هر چه او رشته می‌کند، این‌یکی پنبه می‌کند.» طبق گفته تریشا، مردم، صرف‌نظر از گرایش‌های سیاسی می‌توانند در این مورد اتفاق نظر داشته باشند که بعضی از حرف‌هایی که ترامپ می‌زد، شدیدا تحقیرآمیز بود. او می‌گوید: «این دقیقا یکی از همان رفتارهایی است که هر روز تلاش می‌کنم به جوانان آموزش دهم از آن بپرهیزند.»

او همزمان با مشغله‌های زیادی که دارد، از جمله کلاس‌هایش در هاروارد، کار روی اپلیکیشن و سایت ReThink و یادگیری زبان اسپانیایی، به آینده پلت‌فرمش نیز فکر کرده و اینکه چطور یک روز آن را به یک کسب‌وکار تبدیل کند.

او قصد دارد ورژن اصلی اپلیکیشن را رایگان نگه دارد (از نظر مالی)، اما در نظر دارد قابلیت‌هایی به آن اضافه کند برای والدینی که می‌خواهند محتوایی را که فرزندشان در اینترنت رد و بدل می‌کنند زیر نظر داشته باشند. او می‌گوید: «شاید یک روز بتوانیم حتی با یک اپراتور تلفن‌همراه شریک شویم تا این تکنولوژی را به شکلی گسترده‌تر در دسترس همگان قرار دهیم.»

تریشا تا به حال در مصاحبه‌های زیادی شرکت کرده، در رویدادهای بسیاری از جمله تدتاک سخنرانی کرده و به خاطر خدمات و نوآوری‌اش، از سوی ده‌ها نهاد از جمله نشریه WebMD، دانشگاه ام‌آی‌تی و دانشگاه ایلینوی جایزه دریافت کرده است. فعالیت او محدود به آزار اینترنتی نیست. او از مخالفان سرسخت نفرت‌پراکنی آنلاین بوده و همچنین، فعالیت‌هایی در حوزه توانمندسازی زنان و رفع تبعیض نژادی و جنسیتی در حوزه کارآفرینی انجام داده است. او در راستای توانمندسازی زنان، به‌طور رایگان به زنان جوان کدنویسی آموزش می‌دهد.

او مشغول هر فعالیتی که باشد، هدفش الهام‌بخشی و حمایت از نسل رهبران شجاع، محکم و قدرتمند است که دست در دست هم، مهم‌ترین مشکلات جهان را حل می‌کنند.