۲- روند جذب و استخدام توسط فناوری بلاک‌چین تحول می‌یابد.  درحال‌حاضر، روش‌های استاندارد جست‌وجوی کارجویان، تصمیم‌گیری درباره فراخوان آنها و انجام فرآیند تایید قبل از استخدام می‌تواند به طرز دردناکی کند بوده و از آن بدتر، می‌تواند با عدم دقت و احتمال تقلب همراه باشد.

به‌عنوان مثال، برخی از کارکنان ممکن است رزومه خود را با توجه به نیازهای شغل مورد علاقه شان تغییر دهند، حتی می‌توانند منابعی را جعل کنند. ممکن است چند روز طول بکشد تا مدیران حوزه جذب و استخدام، پاسخ مراجع مطلع درباره سوابق کارجویان را دریافت کنند و برخی از شرکت‌ها به‌دلیل عدم مسوولیت، تمایلی به گردآوری اطلاعات کامل درباره کارکنان قبلی خود نداشته باشند.  حال تصور کنید که اگر سوابق کارکنان در بلاک‌چین ذخیره شده بود، متقاضیان همکاری می‌توانستند اختیار دسترسی به اطلاعات اولیه موردنیاز برای استخدام که در بلاک‌چینشان ذخیره شده را به کارفرمایان بالقوه ارائه کنند. این اطلاعات می‌تواند سوابق استخدامی، توصیه‌نامه‌ها، سوابق تحصیلی و موارد دیگر را در بر گیرد.  به گفته یکی از کارشناسان حوزه جذب و استخدام، تایید استخدام توسط عنصر انسانی می‌تواند بسیار ناامید‌کننده بوده و سبب بروز خطا باشد. فناوری بلاک‌چین می‌تواند به حذف این عنصر از فرآیند ذی‌ربط کمک کند.  

۳- قراردادهای هوشمند، پرداخت‌های کارکنان موقت را تسهیل می‌کند. کارکنان موقت و پیمانکاران معمولا باید منتظر بمانند تا کارکرد و صورتحسابشان در فرآیندی دستی مورد تایید قرار گیرد. شرکت‌هایی که به بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین رو می‌آورند، می‌توانند با خودکار کردن این فرآیند و از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند، حقوق کارکنان را بی‌درنگ پرداخت کنند. قراردادهای هوشمند به شرکت‌ها و کارکنان امکان می‌دهد که معیارهای دریافت حقوق را تعیین کنند. با تحقق این معیارها و اجرای قرارداد هوشمند، پرداخت بلافاصله انجام می‌شود. به‌عنوان مثال، قرارداد هوشمند می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که باری توسط راننده مستقلی که قراردادش صرفا برای انتقال بار است و ارتباط استخدامی با شرکت ندارد به‌صورت سالم به مقصد تحویل شود و به محض تحویل بار سالم، پرداخت انجام شود. این شیوه نه‌تنها به پیمانکار کمک می‌کند تا هزینه پرداختی را به‌صورت خودکار دریافت کند، بلکه می‌تواند از شرکت‌ها در برابر فاکتورهای جعلی نیز محافظت کند.

با رشد اقتصاد اشتغال موقت، این امر باعث جذابیت بیشتر شرکت‌ها برای کارکنان دورکار خواهد شد. با افزایش توانایی شرکت‌ها در جذب کارکنان ماهر از سراسر جهان، اهمیت این موضوع بیشتر هم خواهد شد.

 ۴- فناوری بلاک‌چین می‌تواند دقت داده‌های مربوط به زمان حضور و غیاب را بهبود بخشد. به زبان ساده، فناوری بلاک‌چین ما را خاطرجمع می‌کند که سوابق (از هر نوع) دقیق بوده و در برابر تغییرات غیرمجاز رسوخ ناپذیرند. یعنی با استفاده از آن می‌توان از صحت اطلاعات گردآوری شده از طریق سیستم‌های حضور و غیاب و عدم دستکاری آنها اطمینان داشت.

۵- شرکت‌ها می‌توانند برای پرداخت دستمزدها از طریق رمزارز از فناوری بلاک‌چین استفاده کنند. آیا مدیران منابع انسانی باید دلیل اصلی وجود فناوری بلاک‌چین را نادیده بگیرند؟ شاید نه. با توجه به شرکت‌هایی که در سطح جهان به استخدام نیرو می‌پردازند، پرداخت دستمزد به‌صورت رمزارزها می‌تواند منطقی باشد. کارکنان می‌خواهند به راحتی به پول خود دسترسی داشته باشند، آن را جابه‌جا کنند و به آسانی از آن برای خرید کالاها و خدمات استفاده کنند. با ارائه سیستم‌های حقوق و دستمزد مبتنی بر رمزارزی که توسط فناوری بلاک‌چین پشتیبانی می‌شود، شرکت‌ها می‌توانند کارکنان بیشتری را در مقیاس جهانی جذب کنند.