وی افزود: «در سال ۱۳۸۲ در میان شاخص‌های ضریب نفوذ، ضریب جذب و ضریب رضایت، ضریب رضایتمندی یاوران محک از دیگر شاخص‌ها پایین‌تر بود. بررسی‌ها نشان داد که مهم‌ترین دلیل این عدم رضایت، کمبود ارتباط نیکوکاران با موسسه و نیز کم‌اطلاعی از روندهای موسسه و اتفاقات زیر سقف محک بود. این موضوع ارتباطی اساسی با ارزش‌های پاسخگویی و شفافیت به عنوان دو ارزش بنیادین محک داشت. پس از مطالعات تخصصی در حوزه وظایف سازمان‌های مردم‌نهاد و در حوزه روابط‌عمومى‌هاى پیشرو در جهان، برای تامین رضایت و تداوم اعتماد نیکوکاران و عمل به وظیفه در قبال آنان، واحد روابط‌عمومی و امور بین‌الملل که تا آن روز زیرمجموعه جلب مشارکت‌های مردمی بود به عنوان واحدی مجزا و با برنامه‌ای مدون و استراتژیک در زیرمجموعه مدیرعامل فعالیت خود را آغاز کرد تا بر مبنای نیاز جامعه مخاطب و انتظارات ایشان، کاری کند که محک مطابق با بیانیه ماموریت و چشم‌اندازش ارتباط و تعامل سازنده خود با جامعه نیکوکاری ایران و نیز جامعه تحت حمایت محک را حفظ کند و توسعه بخشد.»

وی افزود: «روابط‌عمومی به عنوان حافظ‌ ارزش‌‌های بنیادین و متولی برند محک موظف است در ارتباط با برطرف کردن ابهام و سوال در اذهان مخاطبان پیشقدم باشد، برنامه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی کارآمد تعریف کند و با پویا نگاه داشتن تمامی روش‌های ارتباطی سنتی و به روز، کاری کند تا همگان بدانند زیر سقف محک چه می‌گذرد و حاصل کمک‌هایشان چطور به خدمات تبدیل می‌شود. همچنین از دیگر اهداف روابط‌عمومی آن است که با اطلاع‌رسانی وسیع در سراسر کشور هیچ کودک مبتلا به سرطان و خانواده‌ای از وجود خدمات محک بی‌اطلاع نماند و به محض تشخیص سرطان تحت حمایت محک قرار گیرند.» وی با بیان آنکه در نزدیک به ۲۰ سال فعالیت روابط‌عمومی محک، این واحد متولی یکپارچگى پیام‌هاى سازمان بوده و هست و جایگاه محک به عنوان حامى کودکان مبتلا به سرطان در اذهان جامعه براى این واحد اهمیت بسیار دارد، حفاظت از هویت بصری، ادبی و هویت سازمانی را از مهم‌ترین حیطه‌هاى تخصصی روابط‌عمومى و امور بین‌الملل محک دانست و ادامه داد: «آنچه هویت سازمانی همچون محک را ساخته است نیت خیر بانیان و کدهای اخلاقی و رفتاری است که بر آن پایبند بوده و آن را در تمامی لایه‌های سازمان نیز ترویج داده‌اند. چارچوب‌هایی که حافظ کمک‌های ارزشمند نیکوکاران و نیز حافظ کرامت انسانی کودکان و خانواده‌های آنهاست تا کمک‌های نیکوکاران به بالاترین سطح کیفی خدمات تبدیل شود. بانیان این سازمان آرزوهای بزرگی برای کودکان مبتلا به سرطان داشته‌اند که با همت بلند اعضای خانواده بزرگ محک محقق شده است و روابط‌عمومی محک همواره در تلاش است تا با پایبندی به این ارزش‌ها و حفاظت و بسط آنها، حافظ این روال ارزشمند باشد. روابط‌عمومی می‌کوشد با تولید پیام‌های یکنواخت، گویا، یکپارچه و شفاف برای ذی‌ربطان موسسه محک، باعث استمرار اعتماد و همدلی این عزیزان باشد. تنها به واسطه این استمرار در پشتیبانی است که می‌توانیم به سمت هدف مشترکمان، درمان کودکان مبتلا به سرطان، گام برداریم. پایبندی به اصول چهارگانه محک یعنی شفافیت، پاسخگویی، زیبایی‌شناسی و قدرشناسی اساس کار روابط‌عمومی و امور بین‌الملل محک است.»

انصاری در پایان خطاب به فعالان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی گفت: «امسال در محک، عشق ۳۰ ساله شد. در این ۳۰ سال به واسطه مهر و عشق هزاران انسان نیکوکار که اعضای عزیز این خانواده هستند و با اتکا به مجموعه ارتباطاتی که بنیان همه آنها نیکی و انسان‌دوستی بوده است ۳۵ هزار کودک حمایت شدند که بیش از ۲۰ هزار نفر از آنها در مرحله درمان قرار دارند و ۷۶۰۰ کودک بهبود یافته‌اند.»