آموزش فرصتی اساسی برای گسترش دانش منابع انسانی هر سازمان است، اما بسیاری از کارفرمایان در شرایط فعلی، ایجاد فرصت‌های آموزشی برای کارکنان را هزینه‌ای مضاعف می‌دانند.

البته کارکنانی که در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند، قطعا بخشی از زمان خود را به جای پرداختن به امور کاری، به امور آموزشی اختصاص خواهند داد و ممکن است در گام اول به اتمام رساندن کارهای محوله به ایشان به تاخیر بیفتد. اما باوجود مشکلات بالقوه، آموزش و توسعه، هم برای کارکنان و هم برای سازمان مزایایی دارد که هزینه و زمان را به یک سرمایه‌گذاری ارزشمند تبدیل می‌کند.

کارمندی که آموزش‌های لازم را دریافت می‌کند قادر خواهد بود وظایف محوله خود را با توانایی بیشتری به انجام برساند. آموزش سبب می‌شود کارمندان درک بیشتری نسبت به اختیارات و مسوولیت‌های خود داشته باشند و اعتماد به نفس آنها در ارائه خدماتشان افزایش یابد. افزایش اعتماد به نفس در کارکنان، ارتقای عملکرد کلی در آنها و به تبع آن افزایش منافع سازمان را به‌دنبال خواهد داشت.

کارکنان آموزش‌دیده توانایی‌هایی بالاتر از سطح استاندارد خواهند داشت و قطعا در انجام کارهای محوله به سازمان کمک می‌کنند تا یک مزیت رقابتی قوی، نسبت به رقبا داشته باشند.

سازمان‌ها با سرمایه‌گذاری برای آموزش به کارکنان ثابت می‌کنند که برای آنها با ارزش هستند. ایجاد حس ارزشمند بودن در کارکنان نشان‌دهنده اهمیت نیروی انسانی در شرکت بوده و یک فضای حمایتی برای آنها ایجاد می‌کند.

همچنین ممکن است، کارکنان با استفاده از این آموزش‌ها به شناخت بهتری از خود برسند و نسبت به کار و سازمان خود احساس قدردانی کرده و رضایت بیشتری نسبت به شغل خود احساس کنند.

بسیاری از کارمندان ضعف‌هایی در مهارت‌های شغلی خود دارند. یک برنامه آموزشی کارآمد به سازمان کمک می‌کند تا مهارت‌های مورد نیاز کارمندان را بهبود بخشد. اجرای یک برنامه توسعه در سازمان، دانش و عملکرد همه کارمندان را ارتقا خواهد داد و باعث ایجاد هماهنگی و سطح مهارت و دانش یکسان در کل سازمان خواهد شد. این امر به کاهش هرگونه ارتباط ضعیف در شرکت کمک می‌کند تا افراد برای انجام کارهای اصلی به دیگران متکی نباشند.

ارائه آموزش‌های لازم باعث ایجاد کارکنانی آگاه می‌شود که می‌توانند در صورت لزوم وظایف یکدیگر را بر عهده بگیرند، در تیم‌ها کار کنند یا مستقل و بدون کمک و نظارت مداوم از دیگران مسائل کاری را به درستی پیش ببرند. همچنین آموزش مداوم و توانمندسازی نیروی کار می‌تواند خلاقیت را ترغیب کند. ایده‌های جدید می‌توانند به عنوان نتیجه مستقیم آموزش و توسعه در سازمان شکل بگیرد.

 از آنجا که برنامه‌ریزی سازمانی در جهت ارتقا و توسعه دانش و مهارت‌ها زمان زیادی از سازمان‌ها گرفته و هزینه‌های عملیاتی و نیروی انسانی قابل‌توجهی به سازمان تحمیل می‌‌سازد، برون‌سپاری این دست خدمات به مجموعه‌ای حرفه‌ای علاوه بر کاهش هزینه‌‌ها موجبات بهره‌مندی سازمان‌ها از مشاوره‌، نظرات و اطلاعات تخصصی توسعه ‌دانش‌محور را فراهم می‌کند.

واحد توسعه دانش گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» با بیش از یک دهه فعالیت در حوزه ارائه آموزش‌‌های تخصصی، با درک این نیاز سازمان‌‌ها اکنون آموزش سازمانی را با نام «آموزشیار سازمانی» در شش حوزه تخصصی شامل مدیریت چابک، مدیریت پروژه، مدیریت کسب‌وکار، بازرگانی، بازاریابی و فروش، مهارت‌‌های کسب‌وکار و کارآفرینی و مراودات و مهارت‌‌های بین‌‌المللی در پیش گرفته است.

وجه تمایز هر یک از دوره‌‌های ارائه شده در این شش مجموعه آن است که با وجود عناوین یکسان این دوره‌‌ها، محتوای ارائه‌شده در آن متناسب با نیازمندی‌های سازمان موردنظر و ملزومات حوزه کاری آن سازمان شخصی‌‌سازی خواهد شد.

واحد توسعه دانش، خدمات شخصی‌‌سازی را با هدف مطابقت با محتوای آموزشی با مهارت‌‌های مورد نیاز‌سازمان‌‌ها ارائه می‌‌دهد. به امید اینکه ارتقای دانش و مهارت‌های تخصصی نیروهای انسانی سازمان‌‌ها به عنوان ارزشمندترین دارایی آنها موجبات ارتقای بهره‌وری، کسب درآمدهای بیشتر و دانش‌‌محور و همچنین توسعه پایدار سازمان‌‌ها و شرکت‌‌ها را میسر سازد.

دوره‌های سازمانی قابل ارائه در واحد توسعه دانش این قابلیت را دارند که سازمان‌ها متناسب با بودجه‌بندی آموزشی خود در یک یا هر تعداد از دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

سازمان‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند در صورت تمایل با مشاوره واحد توسعه دانش دوره یا دوره‌هایی را که متناسب با نوع فعالیتشان برای پیشرفت و ارتقای آنها اثرگذار است انتخاب کنند.

محتوای ارائه شده در سرفصل‌های هر یک از دوره‌ها با توجه به مختصات حوزه فعالیت سازمان‌ها به صورت شخصی‌سازی شده ارائه خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت آموزش گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» به آدرس https:/ / lms.donya-e-eqtesad.com مراجعه یا با شماره‌های ۴۲۷۱۰۱۷۸ و ۴۲۷۱۰۱۷۵ تماس حاصل کنند.