این شرکت که یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه خدمات مشاوره مدیریتی است را می‌توان یکی از آزادترین شرکت‌های دنیا نامید، جایی که کارکنانش از آزادی و اختیار عمل فوق‌العاده‌ای برخوردارند و می‌توانند در مورد هر چیزی هرطور که می‌خواهند تصمیم بگیرند و عمل کنند. شاید باور کردنش سخت باشد اما در شرکت Bain & Company کارکنان می‌توانند هر زمان که بخواهند بر سر کار حاضر شوند، خودشان در مورد زمان استراحت و ناهارشان تصمیم بگیرند و با هر کس که دوست داشته باشند هم‌تیمی شوند و کارها را به پیش ببرند.

این شرکت از سال‌ها پیش (و مدت‌ها قبل از همه‌گیری کرونا) این اختیار را به کارکنان داده بود که اگر مایل باشند می‌توانند در خانه کار کنند و دورکاری اختیاری را تجربه کنند و در هر ساعت از شبانه‌روز که خودشان راضی باشند وظایف کاری‌شان را انجام دهند.

جالب آنکه با وجود تمام آزادی‌ها و اختیاراتی که مدیران شرکت به کارکنان‌شان داده‌اند این شرکت یکی از بالاترین سطوح بهره‌وری و کارآمدی کارکنان و کلیت شرکت را در میان هم‌صنعتی‌های خود به ثبت رسانده است و اکثر کارکنان شرکت نه فقط در ساعات کاری معمول بلکه چند ساعت پس از پایان وقت کاری شرکت در آنجا حضور دارند و از بودن در کنار همدیگر لذت می‌برند. جالب‌تر آنکه میزان ترک شرکت در میان کارکنان بین تنها ۸/ ۰ درصد است که فاصله‌ای بسیار با میانگین این صنعت یعنی ۲۰ درصد دارد و همین مساله به روشنی نشان می‌دهد که آزادی دادن و اعطای اختیارات کامل و نامحدود به کارکنان نه تنها موجب هرج و مرج و کاهش بهره‌وری و کارآیی کارکنان نمی‌شود و کلیت شرکت را به قهقرا نمی‌برد بلکه برعکس موجب می‌شود تا کارکنان بهترین و بالاترین عملکردها را از خود نشان دهند و به بهترین شکل ممکن به شرکت در تحقق اهداف خود کمک کنند.

علاوه بر این بد نیست بدانید که شرکت Bain & Company سال‌ها است که در فهرست منتخب مجلات برتر مدیریتی در جهان همچون Glass door، به‌عنوان شرکتی برخوردار از کارکنانی با بیشترین میزان وفاداری قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین و دلپذیرترین مکان‌ها برای کار کردن در آمریکا طبقه‌بندی شده است.