بسیاری از مدیران معتقدند که مهارت‌های مدیریتی را به صورت عملی و در بطن کار یاد می‌گیرند و نیاز به استفاده از آموزش‌های مدیریتی را احساس نمی‌کنند؛ حتی اگر این گفته به صورت کامل صحیح باشد، زمان رسیدن به هدف را برای آنان بسیار طولانی خواهد کرد؛ به یاد داشته باشید ما نمی‌خواهیم چرخ را  از نو اختراع کنیم. در اینجا دلایل اصلی که چرا یک فرد باید برای فراگیری دوره‌های کسب‌وکار به مراکز ارائه دهنده این دوره‌ها مراجعه کند را بررسی می‌کنیم:

بیایید رو  راست باشیم؛ زمان آن رسیده است که خود را برای مواقع بحرانی آماده کنیم:امروزه کسب‌وکارها با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی روبه‌رو هستند. سازمان‌های خصوصی و دولتی با بحران‌هایی از قبیل بی‌ثباتی مالی، ورود رقبای جدید، مسائل جدید عملیاتی و زنجیره تامین و همچنین فرصت‌های جدید مواجه هستند. اینها واقعیت‌های پیچیده‌ای هستند که رهبران نسل جدید باید برای مدیریت آن تعلیم ببینند و بی‌شک می‌دانیم که به دلیل تغییر شگرف در نوع کسب‌وکارها، تکنیک‌های قدیمی کسب‌وکار دیگر پاسخگو نیستند. دوره‌های آموزشی مدیریت کسب‌وکار به افراد کمک می‌کند تا درک بهتری از تصویر واقعی جهان داشته باشند؛ این دوره‌ها باعث می‌شوند افراد ضمن حرکت در راستای دستیابی به موقعیت‌های شغلی بالاتر و مهم‌تر، با چالش‌های پیش‌روی کسب‌وکار روبه‌رو شوند و فرصت‌های جدید را شناسایی ‌کنند. در واقع برنامه‌های آموزشی مدیریت که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، نه تنها منجر به ارتقای کارآیی در موقعیت‌های شغلی می‌شوند بلکه اشخاص را برای تصمیم‌گیری بهتر در زمان بروز چالش یا بحران آماده می‌کنند. همچنین برنامه‌های آموزشی سبب می‌شوند افراد با چالش‌های موجود در دیگر شرکت‌ها و در نقاط مختلف جهان آشنا شده و از تصمیماتی که توسط آنها در مواقع بحران اتخاذ شده، الگوبرداری کنند.

داشتن پایه‌های محکم، ضروری است:   بر اصول و پایه دانش کسب‌وکار خود ثابت قدم بمانید. این به آن معنا نیست که آنچه در مدرسه یا محل کار یاد گرفته‌اید را تکرار کنید. برنامه‌های آموزشی مدیریت کسب‌وکار، شما را به درک عمیق‌تر و بهتری از نوآوری، سرمایه‌گذاری، بازاریابی، عملیات و استراتژی سوق می‌دهند. چنین برنامه‌هایی نه تنها اصول اساسی در این موارد را یاد می‌دهند، بلکه چگونگی به‌کارگیری یکپارچه همه این مهارت‌ها برای پیشبرد اهداف کسب‌وکار را آموزش می‌دهند. استفاده از دانش و تجربه دیگران به معنای دور ریختن تجربه شما نیست ،بلکه حتما به غنای بیشتر دانش شما و گسترش افق‌های ذهنیتان کمک خواهد کرد.

برای شرکت خود ارزش ایجاد کنید: کسب‌وکارهای مطرح در دنیا بر آموزش نیروی انسانی و شکوفایی استعدادهای جوان سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا آنها انتظار بازگشت این سرمایه را دارند. دوره‌های آموزشی مدیریت کسب‌وکار فرصتی را فراهم می‌کند تا بر این تصمیم کسب‌وکارها مهر تایید بزنند. یکی از مطلوب‌ترین روش‌های جذب نیروی انسانی در سازمان‌ها، استخدام نیرو‌های جوان و پرورش استعدادهای آنان است چرا که چنین افرادی همزمان با رشد فردی و کسب تجربه در کسب‌وکار، با فرهنگ سازمان نیز همسو خواهند شد. باید گفت بهترین آموزش در حوزه کسب‌وکار آن است که فراگیران را در پروژه‌هایی که مستقیما در شغل آنها مرتبط است، مشارکت می‌دهد. چنین آموزش‌هایی باید نحوه استفاده از فرصت‌های جدید و تبدیل آن به سرمایه را نیز آموزش دهند و برای سازمان و فرد، سودآوری واقعی ایجاد کند.

خودتان و سایر افراد را درک کنید: مدیران واقعی، افراد را به خوبی می‌شناسند. آموزش در حوزه مدیریت کسب‌وکار، متغیرهای رفتاری انسان‌ها را تعلیم می‌دهد، کمک می‌کند به موقعیت‌ها و افراد بیشتر حساس باشید و به عنوان مدیر واکنشگر عمل کنید. آگاهی ابتدا با خودآگاهی شروع می‌شود؛ بهترین دوره‌های مدیریت به شما کمک می‌کند که خود را به‌درستی بشناسید و درک بهتری از مدل مدیریتی خود داشته باشید.

مهارت‌های مدیریتی خود را گسترش دهید: آموزش در حوزه مدیریت کسب‌وکار، از طریق ارتقای مهارت‌های مدیریتی، شما را برای مسوولیت‌های مهم‌تری آماده می‌کند و امکان طراحی و اجرای استراتژی‌های موثر و رهبری یک گروه قدرتمند را به شما می‌دهد. به‌دنبال دوره‌های آموزشی مدیریتی باشید که در آن با همکلاسی‌های خود به صورت تعاملی عمل کنید. درمورد مسائل واقعی زندگی با عمق بیشتری بحث کنید و این مهارت‌‌ها را از طریق تمرین، امتحان و چالش‌ شکل دهید.

در کنار بهترین‌ها باشید: یک برنامه آموزشی مدیریت کسب‌وکار کارآمد، استعدادهای جوان را به مدیران باهوش، پرتلاش، با استعداد و مورد اطمینان تبدیل خواهد کرد و استعداد‌های نهفته آنان را به عرصه ظهور می‌رساند. محیطی که در آن افراد با استعداد شما را احاطه کرده‌اند باعث ارتقای شما خواهد شد. همچنین عموما در این دوره‌ها ارتباطاتی که میان افراد شکل می‌گیرد، یک شبکه ارتباطی ارزشمند را شکل خواهد داد.

ارتقای شغلی مداوم، حیاتی است:   دوره‌های آموزشی مدیریت کسب‌وکار صرفا برای افراد تازه وارد در کسب‌وکار نیست. بلکه شما می‌توانید با آموزش مداوم که منجر به فراهم شدن فرصت‌های شغلی جذاب و توسعه فردی می‌شود، خود را در مسیر موفقیت‌های بیشتر قرار دهید. بهترین مدیران دنیا از برنامه‌های کاربردی مدیریت کسب‌وکار استفاده می‌کنند؛ چرا که سرمایه‌گذاری بلندمدتی است که برای دستیابی به موفقیت و ارتقای شغلی، ضروری به نظر می‌رسد و بازگشت چند برابر این سرمایه در طولانی مدت اتفاق می‌افتد.

امروزه فضای رقابتی موجود در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار، واحد توسعه دانش گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد را بر آن داشته تا با برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت کسب‌وکار با محتوای اختصاصی در جهت به‌روزرسانی مستمر دانش و مهارت‌های اعضای سازمان‌ها، نقش خود را در رشد و توسعه کسب‌وکارها ایفا ‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های ۴۲۷۱۰۱۸۶ و ۴۲۷۱۰۱۷۵ در ارتباط باشید یا به وب‌سایت http:/ / Lms.den.ir مراجعه کنید.