در این مطلب می‌‌‌بینیم که آموزش و توسعه کارکنان در کاهش ترک خدمت آنان اثر کلیدی دارد.

تعهد به توسعه و ارتقای کارکنان : ارائه منظم فرصت‌‌‌های آموزش و توسعه موثر، انگیزه کارکنان و رضایت شغلی آنها را بهبود می‌‌‌بخشد و مجالی را برای پیشرفت و ارتقای فراهم می‌‌‌سازد. موسسه work گزارش می‌دهد در سال ۲۰۱۹معادل ۲۰‌درصد از کارکنانی که به شکل داوطلبانه شغل خود را ترک کرده‌‌‌اند به دلیل فقدان پیشرفت شغلی این کار را کرده‌‌‌اند، که بیشترین دلیل ذکر شده برای ترک خدمت کارکنان است. شرکت‌ها هم از این فرصت‌‌‌های آموزش و توسعه سود کسب می‌کنند. این سود با صرفه‌‌‌جویی ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلاری در هزینه‌‌‌ها حاصل می‌شود؛ این رقم را Epay Systems که یک شرکت مدیریت سرمایه انسانی و نیروی کار است به عنوان هزینه استخدام نیروی جدید گزارش داده است.

پرورش احساس خود ارزشمندی در کارکنان و بازداشتن آنان از ایستایی: فرصت یک محرک کلیدی در حفظ کارکنان است. شرکت‌ها باید روش‌های حفظ انگیزه، مشارکت و احساس قدردانی کارکنان را به مدیرانشان آموزش دهند. برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه کارکنان همچنین می‌تواند مانع فرسودگی شغلی کارکنانی شود که در وظایف اولیه خود کاملا ماهر شده‌‌‌اند. فراهم کردن فرصت‌‌‌های رشد می‌تواند به کارکنان طراوتی تازه ببخشد و دورنمای جدیدی از شغل‌شان را به آنها نمایش دهد.

ترویج آموزش؛ مزیت برای کارمندان : آموزش و توسعه با تقویت احساس مهم بودن و تعلق داشتن در کارکنان، یک مزیت برتر برای آنها محسوب می‌شود. شرکت‌هایی که بتوانند برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه را به عنوان یک امتیاز برای کارکنان معرفی کنند از مزایای جذب استعدادهای برتر، جلب توجه کارکنان فصلی برای بازگشت در دوره‌‌‌های بعدی و ایجاد محیط کاری که در آن کارکنان دیگران را می‌‌‌ستایند، برخوردار می‌شوند.

استانداردسازی فرآیندها و رویه‌‌‌ها:  کارکنانی که پیام‌‌‌های شفافی درباره یک شغل و فرآیندها و رویه‌‌‌های لازم آن دریافت می‌کنند، به احتمال بیشتری در آن شغل می‌‌‌مانند. برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه به انتقال اطلاعات لازم کمک می‌کند و از اینکه کارکنان ابزارهای لازم برای انجام نقش‌‌‌های خود مطابق با دستورالعمل‌‌‌های سازمانی را دارند، اطمینان می‌دهند.

بهبود فرهنگ سازمانی با کمک آموزش و توسعه: کریس دایر نویسنده کتاب «قدرت فرهنگ سازمانی» گزارش می‌دهد فرصت‌‌‌های توسعه و آموزش در راستای ارزش‌‌‌هایی‌‌‌ است که او آن را ستون‌‌‌های اصلی برای یک فرهنگ سازمانی قدرتمند می‌‌‌نامد:

  شفافیت - انتقال اطلاعات در رابطه با جزئیات سازمانی مانند بازخورد کارکنان و وضعیت مالی

  مثبت‌‌‌اندیشی - پذیرفتن چالش‌ها با تکیه بر نقاط قوت سازمان

  سنجش - جمع‌‌‌آوری، اندازه‌‌‌گیری و ارزیابی اطلاعات

  قدردانی - ستایش و پاداش‌‌‌دهی کار خوب

  منحصر به فرد بودن - ارتقای خصوصیات منحصر به فرد سازمان

  گوش کردن - تقویت گوش دادن فعال که منجر به اقدام می‌شود

  اشتباهات - پرورش فضایی که در آن از اشتباهات می‌‌‌آموزند

دایر خاطرنشان می‌کند رهبران سازمانی باید نسبت به آموزش و توسعه به عنوان بخشی از یک فرهنگ سازنده گشوده باشند. موارد زیر راه‌‌‌هایی هستند که برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه به بهبود فرهنگ سازمانی کمک می‌کنند:

کاهش نیاز به نظارت مداوم: برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه شایستگی کارکنان در مشاغل خودشان را بالا می‌‌‌برد و آنها را با کارهایی که لازم است سایر افراد گروه انجام دهند، آشنا می‌‌‌سازد. پیشرفت مدیریت وظایف و کارگروهی نیاز به نظارت مستقیم و دقیق را کاهش می‌دهد.

جذب و حفظ استعدادها: برنامه آموزش و توسعه که به نقاط قوت و ارزش‌‌‌های شخصی هر فرد می‌‌‌پردازد، تعهد یک سازمان به بهبود یادگیری و رشد هر کارمند را نشان می‌دهد. این تمرکز بر نوآوری و غلبه بر چالش‌های فردی، سازمان را برای استعدادهای برتر بسیار جذاب‌‌‌تر می‌کند.

تقویت روحیه کارکنان: تبحر در یک کار احساس موفقیت ایجاد می‌کند حتی اگر پیش‌‌‌پاافتاده باشد یا مهارتی باشد که فرد از قبل با آن آشنایی داشته است. تهیه فرصت‌‌‌های آموزشی که کارکنان را قادر می‌‌‌سازد سرآمد باشند، به آنها کمک می‌کند حس خود ارزشمندی را تجربه کنند و روحیه خود را تقویت کنند.

ارائه مسیری برای پیشرفت: برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه مسیری شفاف برای یادگیری و پیشرفت کارکنان فراهم می‌کند. یادگیری‌‌‌ای که نیازهای مشخصی برای موقعیت شغلی فعلی یا آتی را در برمی‌گیرد، به کارکنان کمک می‌کند برای موفقیت خود مسیری را تعیین کنند.

کمک به کارکنان برای به رسمیت شناخته شدن: وجه تمایز برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه‌‌ موفقیت‌‌‌آمیز به رسمیت شناختن دستاوردهای یادگیری کارکنان است. در واقع «گزارش محل کار ۲۰۲۰» یادگیری لینکداین (LinkedIn Learning) نشان می‌دهد بسیاری از کارکنان ترجیح می‌دهند اگر مدیرشان تلاش‌‌‌هایشان برای یادگیری را به رسمیت بشناسد، در آموزش‌‌‌ها شرکت کنند.

تقویت دانش کارکنان در زمینه فرهنگ سازمانی: برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه به شرکت‌ها کمک می‌کند بر تعهد خود برای پرداختن به مسائلی مانند تنوع و فراگیری در محیط کار و اینکه چگونه کارکنان می‌توانند به پشتیبانی از این اولویت‌‌‌ها کمک کنند، تاکید کنند. هسته اصلی ارزش‌‌‌های یک سازمان - و اینکه برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه چگونه این ارزش‌‌‌ها را رشد می‌دهند - باید در برنامه‌‌‌هایی که یادگیری و رشد کارکنان را ترویج می‌کند، مشخص باشد.  واحد توسعه دانش گروه رسانه‌‌‌ای «دنیای‌اقتصاد» در راستای بهبود شرایط سازمان‌ها در ارائه برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه‌‌ هدفمند برای کارکنانشان، زمینه خدماتی جدیدی تحت عنوان «آموزشیار سازمانی» فراهم کرده است. با استفاده از این خدمات می‌توانید دوره‌‌‌های آموزشی با محتوای اختصاصی و شخصی‌‌‌سازی شده متناسب با سازمان خود را به صورت آنلاین یا حضوری در هر یک از هفت حوزه‌‌ «تحول دیجیتال در کسب و کار»، «مدیریت چابک»، «مدیریت پروژه»، «مدیریت کسب و کار»، «بازرگانی، بازاریابی و فروش»، «مهارت‌‌‌های کسب و کار و کارآفرینی» و «مراودات و مهارت‌‌‌های بین‌المللی» دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس‌‌‌های ۴۲۷۱۰۱۷۵ و ۴۲۷۱۰۱۸۹ در ارتباط باشید یا به وب‌ سایت http: / / lms. den. ir/  مراجعه کنید.