چرا تنوع در سازمان شما مهم است ؟

تنوع ایده‌های جدید را به ارمغان می‌آورد و به عنوان مسیری برای دست یافتن به خلاقیت عمل می‌کند. دنیای کسب و کار نیز از این قاعده مستثنی نیست. هرچه رویکرد یک سازمان بیشتر به روی دیدگاه افراد با پیشینه‌های مختلف باز باشد، خلاقیت و انعطاف‌پذیری آن بیشتر می‌شود. تنوع نه تنها عملکرد را بهبود می‌بخشد، بلکه اصطکاک مثبت ایجاد و همفکری و انطباق را افزایش می‌دهد. با این حال پذیرفتن تنوع به اندازه گفتن آن ساده نیست. اگر سازمان به دقت گسترش نیافته باشد، ممکن است از اصطکاک، ناراحتی و تعارض رنج ببرد. ما از کارآفرینان پیشگام فناوری انجمن جهانی اقتصاد خواستیم نظرات خود را در مورد اینکه چرا تنوع برای سازمان‌هایشان بسیار مهم است و آموخته‌‌‌های حاصل از مسیر کارآفرینی خود را به اشتراک بگذارند. پاسخ‌های آنها را  می‌خوانیم:

۱-تنوع ذهن کنجکاو را تغذیه می‌کند (ابا شوبرت، مدیرعامل Dorae )

من از زمانی که برای اولین بار در پنج سالگی مدرسه را شروع کردم، برای تنوع ارزش قائل بودم. ناگهان دنیای من گشوده شد، هر روز من کار می‌کردم، بازی می‌کردم و با افرادی برخورد می‌کردم که به دلایلی شبیه من نبودند. من از افرادی‌که پیرامون من بودند به اندازه کلاس درس آموختم. در واقع تنوع، ذهن کنجکاو را تغذیه می‌کند. هرچقدر ما بتوانیم دیدگاه‌های متفاوت و تجارب بیشتر را در اطراف خود جمع کنیم، بیشتر می‌دانیم. در Dorae، داشتن یک تیم متنوع به این معنی است که ما نقاط را به روش‌های جدیدی به هم متصل می‌‌‌کنیم، زیرا می‌توانیم دیدگاه‌‌‌های جدید را از یکدیگر قرض بگیریم و روی مجموعه‌‌‌ای از تجربه‌‌‌ بنا کنیم که جهان و نسل‌ها را در برمی گیرد. ما به همان اندازه که از مطالعاتمان آموخته‌ایم از یکدیگر و از بازار بسیار متنوع هم یاد می‌گیریم.

۲- ما باید برای جوامع خاص تعصبات ساختاری را حذف کنیم (برایان دیچیرو، مدیرعامل Sherlock Biosciences )

در شرلوک، تنوع، برابری، و مشارکت فقط کلمات شعارگونه نیستند.آنها بخشی از ارزش‌های اصلی ما هستند.

ما معتقدیم که جامعه‌ای متشکل از متخصصان حرفه‌ای از همه قومیت‌ها، ملیت‌ها، زمینه‌های تحصیلی و جنسیت، محیطی از ایده‌ها و نوآوری‌های جدید را پرورش می‌دهد. اما برای مدت طولانی، تعصبات ساختاری مانع از دسترسی جوامع خاص به فرصت‌‌‌های صنعت بیوتکنولوژی شده است.

با درک وجود این موانع، ما متعهد به ایجاد مسیرهایی برای غلبه بر آنها هستیم. ما تلاش کرده‌‌‌ایم اطمینان حاصل کنیم که شرکت ما تنوع جامعه ما را منعکس می‌کند و صدایی را برای کسانی که برای مدت طولانی از آن محروم شده‌‌‌اند، ارائه می‌کند. در حالی که تنوع همیشه برای ما یک اولویت بوده است، بدون شک پاندمی نابرابری‌‌‌های بلندمدت درون سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی ما را فاش کرده است نابرابری‌هایی که دیگر نمی‌توان نادیده گرفت. این تبدیل به یک کاتالیزور برای ما شد و مسوولیت ما را که  احساس می‌کردیم باید صدای صنعت باشیم تقویت کرد.

۳-تنوع یک گزینه نیست بلکه یک الزام است (چارلز بارک، موسس و مدیرعامل HiNounou)

تنوع یک ثروت عظیم است به‌ویژه برای استارت‌آپ‌هایی که چشم‌انداز جهانی شدن و تاثیرگذاری بر زندگی مردم در تمام قاره‌ها را دارند. از آنجا که HiNounou قصد دارد طول عمر سالمی را برای سالمندان و خانواده‌‌‌های آنها در سراسر جهان به ارمغان بیاورد و مسوولیت مراقبان حرفه‌‌‌ای را کاهش دهد، وجود تنوع در این تیم حیاتی است. همان‌طور که در پلت‌فرم اطلاعات استراتژیک مجمع جهانی اقتصاد، فاکتور‌های مهم در سالمندی و طول عمر نشان داده شده است، ایجاد طول عمر همراه با سلامتی برای کشورهای توسعه‌یافته و همچنین کشورهای درحال رشد یک چالش واقعی است. این شامل ذی‌نفعانی است که به نوآوری فناوری، تحقیقات در مورد روابط بین نسلی با شهرهای هوشمند و رژیم‌های غذایی سالم و سایر عوامل نگاه می‌کنند. برای ما، تنوع فقط یک گزینه نبود، بلکه یک عامل کلیدی موفقیت بود. تنوع به ما کمک می‌کند تا افراد فوق‌العاده‌ای از رهبران انسان‌گرا را در تیم HiNounou دورهم جمع کنیم که می‌خواهند جهان را بهتر کنند. ما در حال حاضر یک تیم فوق‌العاده در ۴ قاره داریم. ما پیشنهاد خود را در ۱۲ کشور در یک دوره کوتاه ۲ ساله گسترش دادیم. به لطف مجمع جهانی اقتصاد، هدف ما تاثیرگذاری بر جهان و شکل دادن به آینده سلامت، سالمندان و طول عمر و تاثیرگذاری بر زندگی‌میلیاردها انسان است.

۴- عاملی در ایجاد فرهنگ فراگیر (کریم کاسیمجی، مدیرعامل و بنیان‌گذار EnginZyme)

برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه خود، نه تنها باید بهترین و باهوش‌ترین افراد را در حوزه کاری خود جذب کنیم، بلکه مهم‌تر از آن، افرادی را که برای شرکت مناسب هستند، باید حفظ کنیم. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت، فرهنگ قوی و همسو بودن افراد با فرهنگ شرکت ماست. حتی اگر ما یک استارت‌آپ سوئدی باشیم، تیم ما بسیار بین‌المللی است و توسط افراد بسیاری از کشورهای مختلف ایجاد شده است. با جذب افرادی که ایده‌‌‌ها و طرز فکر مشابه و با پیشینه‌‌‌های متنوع را به اشتراک می‌‌‌گذارند فرهنگ فراگیری ایجاد کرده‌‌‌ایم که در آن مردم احساس امنیت می‌کنند که خودشان باشند و ابتکار عمل داشته باشند. ما به تیم خود بسیار افتخار می‌کنیم و قدردانی می‌کنیم که نیروی کار بسیار وفاداری داریم.

۵-تنوع منجر به ایده‌ها و راه‌حل‌های غنی‌تر می‌شود (کاسیم الفلاحی، مدیرعامل Avanci)

کسب و کار ما واقعا جهانی است، ما هم با شرکت‌های Fortune ۱۰۰ و هم با کسب و کارهای بسیار کوچک، در ده‌ها کشور در سراسر جهان و در فرهنگ‌ها و ساختارهای سازمانی متنوع کار می‌کنیم.

در طول دوران حرفه‌ای‌ام، در تیم‌های مختلفی کار کرده و رهبری کرده‌ام. تجربه من این بوده است که هر چه تیم متنوع‌‌‌تر باشد، ایده‌‌‌ها و راه‌‌‌حل‌‌‌هایی که می‌توان ایجاد کرد غنی‌‌‌تر می‌شود - من از نزدیک مشاهده کردم که فرهنگ‌‌‌های مختلف ممکن‌‌ا‌ست یک موضوع را از منظر متفاوتی ببینند.  بسیاری از ما در آوانچی قبلا برای مشاغل چند ملیتی کار کرده بودیم و ارزش همسویی بیشتر با مشتریان خود را آموختیم. بنابراین، زمانی که اوانچی را تاسیس کردیم، می‌‌‌خواستیم دنیای متنوعی را که در آن فعالیت می‌‌‌کنیم، با دقت بیشتری منعکس کنیم.

اگرچه شاید کار کردن از یک مکان واحد ساده‌‌‌تر بود و به نظر می‌رسید که از نظر فیزیکی به همتایان خود نزدیک‌تر هستیم اما ما اکنون در پنج دفتر مختلف، یکی در ایالات متحده، یکی در اروپا و سه دفتر در آسیا کار می‌کنیم و دستاورد‌های بسیار خوبی داشته‌ایم. در سراسر Avanci و شرکت تابعه ما Marconi که از ما حمایت می‌کند، ملیت‌‌‌ها، نژاد، جنسیت و سن افراد ما به همان اندازه که در بین مشتریان ما متفاوت است، تفاوت دارد. ما بهترین افراد را بدون هیچ ملاحظاتی برای این کار استخدام می‌کنیم. امسال تا به امروز، ۵۰درصد از استخدام‌‌‌های جدید ما زن هستند و همکاران جدید ما منعکس‌کننده پنج ملیت از چهار کشور هستند. من معتقدم با پذیرفتن و استقبال کردن از تنوع، می‌توانیم سازمانی موثرتر و محیطی عالی برای کار باشیم!

 ۶-تنوع برای رشد یک شرکت بسیار مهم است (کریس مک فارلن، موسس و مدیرعامل Patientory)

من معتقدم تنوع جغرافیایی و فرهنگی‌نژادی برای هر سازمانی مهم است و نقش مهمی در رشد کسب و کار دارد. همه چیز در مورد ایجاد یک محیط فراگیر، پذیرش تفاوت‌های هر فرد، اجازه دادن به همه کارکنان برای دستیابی به پتانسیل کامل خود است که در نتیجه به کسب‌و‌کار شما اجازه می‌دهد تا به حداکثر پتانسیل خود دست یابید. این به شما امکان دسترسی به طیف وسیع‌تری از استعدادها از سراسر جهان را می‌دهد و به جای دسترسی محدود، بینش‌هایی وسیع در مورد نیازها و انگیزه‌های تمام مشتریان یا پایگاه مشتری شما ارائه می‌دهد.به همین دلیل است که، استارت‌آپ ما Patientory، برای حفظ فرهنگی کار می‌کند که هم کار و هم کارمندان را در اولویت قرار می‌دهد. اولویت دادن به هر دو در فرهنگ شرکت این امکان را می‌دهد که بهترین عملکرد را داشته باشیم. در واقع، تیم ما گروهی از افراد با پیشینه‌ها و از نقاط مختلف جهان هستند.

ما یک تیم کوچک و در عین حال با همکاری بالا هستیم که برای بهبود نتایج سلامت جمعیت کار می‌کنیم. ما متوجه هستیم که بهبود سلامت به طور ناخودآگاه با گردش کار شرکت ما شروع می‌شود.

۷-تشویق به رشد و توسعه فردی (ناتالی کارایانیوا، مدیرعامل Propy)

تنوع و مشارکت در کسب و کار امروزی ضروری است به‌طوری که طیفی از افراد سالم با سوابق و از فرهنگ‌های مختلف، را از طریق تعادل نظرات و تنوع موردنیاز برای ما فراهم می‌کند.

داشتن یک محیط کاری مملو از کارمندان با پیشینه‌ها، مهارت‌ها، فرهنگ‌ها، تجربیات و دانش‌های مختلف به معنای افزایش ایده‌های نوآورانه و خلاقانه است. سازمان‌هایی که تحت رهبری اقلیت‌‌‌ها قرار دارند مستعد این هستند که همیشه راه‌‌‌های بیشتری را طی کنند. من معتقدم یک سازمان متنوع رشد و توسعه شخصی را تشویق می‌کند. ما کارمندانی از سراسر جهان، آمریکا، بلغارستان، اوکراین و روسیه داریم.

۸-دسترسی به عنوان بخش اساسی از ماموریت (ما دانیل ناتراث، مدیرعامل و موسس Ada Health)

در آدا، تنوع و دسترسی بخش اساسی از ماموریت ماست.ما معتقدیم همه، در همه جا، باید به راهنمایی‌های پزشکی قابل اعتماد که مرتبط، قابل اجرا و موثر باشد دسترسی داشته باشند.  ما می‌‌‌دانستیم‌ به منظور ایجاد یک راه‌حل هوش مصنوعی فراگیر و متعادل که تاثیر ملموس و قابل‌توجهی بر سلامت انسان در مقیاس جهانی داشته باشد، مجبور هستیم از همان ابتدا تنوع را در تیم‌های پزشکی و فنی که برای ساختن آدا به کار گرفتیم، تضمین کنیم.

هنگامی‌ که ما اقدامات بهداشت جهانی خود را، که هدف آن بهبود دسترسی به مراقبت از اقشار تحت حمایت و آسیب‌‌‌پذیر جهان است راه‌اندازی کردیم، اهمیت تنوع حتی واضح‌تر شد. پیدا کردن شرکای محلی و گوش دادن به تجربیات آنها ضروری بود، و ما حجم زیادی از کار را نه تنها برای ترجمه بلکه بومی‌سازی آدا برای زبان‌ها و مناطق جدید انجام دادیم تا تاثیر خود را به حداکثر برسانیم.

این یک یادآوری مهم بود که هر فرد، هر نژاد، هر کشور، متفاوت است، و اگر بخواهیم تجارب سلامتی تاثیرگذار و شخصی‌سازی ‌‌‌شده را برای همه ارائه دهیم، نمی‌توانیم بدون تنوع این کار را انجام دهیم.

۹- برای مبارزه با چالش‌های جهانی، ما به تنوع در همه اشکال آن نیاز داریم (باکتی ویتالانی، مدیرعامل و موسس BigSpring)

ماموریت ما در BigSpring ایجاد برابری با از بین بردن شکاف مهارتی است. این یک چالش واقعا جهانی است، به همین دلیل است که تنوع در همه اشکال آن ارزش اصلی سازمان ماست.

شکاف مهارت‌‌‌ها بر همه افراد تاثیر می‌‌‌گذارد. بنابراین ما به شرکتی مانند BigSpring به نمایندگی از مردمی که اینجا هستند تا به همه خدمت کنند نیاز داریم.  مشتریان و فراگیران ما می‌توانند در هر نقطه از جهان باشند، بنابراین تیم‌های ما این تنوع جغرافیایی را منعکس می‌کنند. ما اعضای تیمی در سنگاپور، هند، آرژانتین و ایالات متحده داریم که به بیش از ۱۰زبان صحبت می‌کنند. با کار در سراسر جهان، تنوع فرهنگی در BigSpring کلیدی است که نه‌تنها به ما کمک می‌کند تا بدانیم مهارت چگونه می‌تواند زندگی مردم را بهبود بخشد، بلکه به همدلی و ارتباط با جمعیت‌‌‌های متنوعی که به آنها خدمت می‌‌‌کنیم، نیزکمک می‌کند.ما شرکتی هستیم که توسط زنان تاسیس شده است جایی که زنان نماینده اکثریت تیم رهبری ما هستند.  مهم نیست که با چه کسی صحبت می‌کنم، آنها در کجا قرار دارند یا چه سابقه‌ای دارند، درک هر چالش با درک افرادی که بر آن تاثیر می‌گذ‌ارد شروع می‌شود. هر چه بیشتر وجوه مشترک داشته باشیم، همدیگر را بیشتر درک می‌کنیم.

۱۰- تنوع در مورد قادرساختن و توانمندسازی  (میراواورین، مدیرعامل و موسس Versatile)

Versatile با قادرساختن و توانمندسازی سازندگان با به کار‌گیری نیروی داده، تنوع بیشتری را در شرکت خود پیاده‌سازی کرده است. تصمیمات مبتنی بر داده اجازه می‌دهد تا اضافه کاری کمتر و انرژی و هزینه به خوبی کنترل شود.

همچنین گام‌های غیرضروری کمتر و ایمنی در سطح بالاتر و طبق پیش‌بینی انجام می‌شود. تیم ما معتقد است اولین گام برای هر پیشرفتی اندازه‌گیری و تعیین استانداردها و انتظارات خاص برای گشودن آینده است.