افزایش بهره‌‌‌وری

افزایش مهارت و کارآیی معمولا موجب افزایش کمیت و کیفیت خروجی‌‌‌ها می‌شود، زیرا یک کارمند آموزش‌‌‌دیده عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. همچنین با ارائه آموزش‌‌‌های لازم به کارکنان ماشین‌آلات و مواد با دقت و به شکلی اقتصادی مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرند و در نتیجه موجبات افزایش بهره‌‌‌وری و بهبود فرهنگ سازمان فراهم می‌شود.

   افزایش  روحیه‌‌ کارکنان

برخورداری از مهارت‌‌‌های ضروری به برآوردن نیازهای اساسی انسان مانند امنیت و رضایت نفس کمک می‌کند. یک برنامه آموزشی مفصل می‌تواند کمک شایانی به ارتقای روحیه کارکنان کند با این شرط که برای چنین برنامه‌‌‌هایی هسته محکمی از کار معنادار با دانش، مهارت و غرور انجام شده باشد، چرا که در غیر ‌این صورت این برنامه‌‌‌ها پوسته‌‌‌ای توخالی خواهند بود.  آموزش، این احساس را در ذهن کارکنان ایجاد می‌کند که به درستی از آنها مراقبت می‌شود و کارفرما با آنها صادق است. یک کارمند آموزش ‌‌‌دیده احساس رضایت شغلی خواهد داشت و به سازمان وفادار است. بنابراین، زمانی که کارکنان به اندازه کافی آموزش ببینند، مدیریت امور کاری بهبود می‌‌‌یابد.

   کاهش نیاز به نظارت

یک کارگر آموزش‌‌‌دیده سطح بالایی از انضباط و نظارت بر خود را نشان می‌دهد. هم کارمند و هم ناظر خواهان نظارت کمتری هستند اما استقلال بیشتر صرفا زمانی ممکن است که کارگران به اندازه کافی آموزش‌‌‌دیده باشند. وقتی نیروی کار آموزش ببیند، کنترل و نظارت مدیریتی آسان و روان خواهد بود. به همین دلیل است که آموزش به عنوان یکی از جنبه‌‌‌های حیاتی کنترل از سوی مدیران شناخته می‌شود. مدیران می‌توانند بر برنامه‌‌‌ریزی تمرکز و کارکنان متخصص را به وسیله‌‌ انگیزه مناسب تشویق کنند. هنگامی که کارگران آموزش ببینند می‌توانند هوشمندانه به کار خود علاقه‌‌‌مند شوند و می‌توانند از طریق مشارکت در حل هر مشکل، به مدیران کمک قابل‌توجهی کنند. هنگامی که نیروی کار آموزش‌‌‌دیده باشد، مدیریت گروه می‌تواند دموکراتیک یا مشارکتی باشد و نیاز به تنبیه یا تهدید برای برقراری انضباط به حداقل خواهد رسید.

   کاهش خطای انسانی، کارهای بیهوده و آسیب به تجهیزات و ماشین‌‌‌آلات

بیشتر حوادث ناشی از ناکارآمدی کارکنان است تا کمبود ماشین‌آلات، تجهیزات و شرایط کاری. هنگامی که کارگران آموزش می‌‌‌بینند، می‌توانند به طور قابل‌توجهی در کاهش میزان خطاها کمک کنند. چرا که می‌توانند روش‌های ایمنی را توسعه دهند و اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از حوادث انجام دهند. مقدار زیادی از هزینه‌‌‌ آموزش از محل کاهش قابل‌توجهی که در هزینه‌‌‌های ناشی از خطاها و آسیب‌‌‌ها به وجود می‌‌‌آید، تامین می‌شود.

    افزایش ثبات و انعطاف‌پذیری سازمانی

ثبات به معنای توانایی سازمان برای حفظ اثربخشی خود با وجود از دست دادن پرسنل کلیدی است، برای رسیدن به ثبات لازم است ذخایری از جایگزین‌‌‌های آموزش‌ ‌‌دیده در سازمان‌ها وجود داشته باشد. انعطاف‌‌‌پذیری به معنای توانایی یک سازمان برای تطبیق خود با تغییرات کوتاه‌مدت در حجم کارهاست. این مساله نیازمند حضور پرسنلی با مهارت‌‌‌های چندگانه است تا کارکنان بتوانند در سایر موقعیت‌‌‌های شغلی که در آن تقاضا بیشتر است، نیز فعالیت کنند. چرخش شغلی امکان توسعه کاربرد چندگانه کارکنان و تغییرات در چیدمان شغلی کارکنان‌ را به دلیل تغییر حجم کارها  فراهم می‌کند.

    خودسازی، تطبیق‌پذیری و سازگاری

اینها مهم‌ترین مزایای آموزش هستند. اتوماسیون و کامپیوتری شدن نیاز به سازگاری با روش‌های جدید کار دارد. کارکنان باید استفاده از نوع جدید تجهیزات را بیاموزند. آنها باید خود را با تغییرات عمده در محتوای شغلی و روابط کاری وفق دهند. تغییرات تکنولوژیک، تغییراتی سریع در وضعیت شغل‌‌‌ها ایجاد می‌کنند و زمانی که اتوماسیون معرفی می‌شود، مدیریت با مشکل آموزش مجدد کارکنان مواجه می‌شود. به همین ترتیب، امنیت بهتر و فرصت بیشتر برای پیشرفت داخل سازمان کنونی، تنها برای کارکنان آموزش‌‌‌دیده امکان‌‌‌پذیر است. با توجه به رشد فوق‌‌‌العاده تکنولوژی از سال ۱۹۵۰، آموزش باید برنامه‌‌‌ریزی شود. این مساله باید به خوبی اداره شود و تا زمان بازنشستگی کارمندان به عنوان یک فرآیند همیشگی پذیرفته شود. مدیریت باید مسوولیت آموزش و بازآموزی مستمر کارکنان را در شرایط پویایی کنونی بر عهده بگیرد.

   کاهش ترک خدمت کارکنان و غایب بودن

زمانی که کارکنان به خوبی آموزش دیده باشند و احساس رضایتی که با موفقیت و دانش رابطه مستقیم دارد را تجربه کنند، فضای کمی برای نارضایتی، شکایت، غیبت و ترک خدمت وجود خواهد داشت. وقتی کارکنان به اندازه کافی آموزش ببینند، می‌توان تمام این جنبه‌‌‌های منفی و مشکلات محیط کار را به میزان زیادی کاهش داد.

    شناسایی استعدادهای درخشان

آموزش همچنین به شناسایی استعدادها و دادن فضای کافی به آنها برای پیشرفت بیشتر از طریق ارتقای شغلی کمک می‌کند. همچنین شناسایی اشتباهات انجام شده در انتخاب کارکنان را ممکن می‌‌‌سازد.

واحد توسعه دانش گروه رسانه‌‌‌ای «دنیای‌اقتصاد» در راستای بهبود شرایط سازمان‌ها در ارائه برنامه‌‌‌های آموزشی هدفمند برای کارکنانشان، خدماتی تحت عنوان «آموزشیار سازمانی» فراهم کرده است. با استفاده از این خدمات می‌توانید دوره‌‌‌های آموزشی با محتوای اختصاصی و شخصی‌‌‌سازی شده متناسب با سازمان خود را به صورت آنلاین یا حضوری در هر یک از هفت حوزه‌‌ «تحول دیجیتال در کسب و کار»، «مدیریت چابک»، «مدیریت پروژه»، «مدیریت کسب و کار»، «بازرگانی، بازاریابی و فروش»، «مهارت‌‌‌های کسب و کار و کارآفرینی» و «مراودات و مهارت‌‌‌های بین‌المللی» دریافت کنید. علاوه بر این واحد توسعه دانش دوره‌‌‌های آموزشی تخصصی‌‌‌ای در حوزه‌‌‌های «مالی و سرمایه‌گذاری»، «مدیریت و اقتصاد»، «منابع انسانی»، «بورس و بازار سرمایه» و «مدیریت رسانه و ارتباطات» برگزار می‌کند که ثبت‌‌‌نام انفرادی افراد سازمان در آنها امکان‌‌‌پذیر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس‌‌‌های ۴۲۷۱۰۱۷۸ و ۴۲۷۱۰۱۸۹ در ارتباط باشید یا به وب‌سایت http: / / lms. den. ir/  مراجعه کنید.