در سال ۲۰۲۰ که با اوج گرفتن پاندمی آرایشگاه‌ها موقتا بسته شدند، وید از موفقیت دیجیتال خودش استفاده کرد و شرکت «جوی‌‌فول بی» ‌(Joiful Bee )را راه‌‌اندازی کرد که برس، شامپو، حوله مو و گیره‌های ساتن برای راحت‌‌تر شستن موهای آفریقایی می‌‌فروخت.

مصرف‌‌کنندگان سیاه‌‌پوست، استقبال خوبی از محصولات اکسسوری مو کردند، به‌طوری که از زمان راه‌‌اندازی این کسب‌‌وکار در سال ۲۰۲۰، وید توانست بیش از ۵۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشد. به علاوه، برند او ۱۲ هزار فالوور در اینستاگرام جذب کرد. وید در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، روابط عمومی خوانده و در حال حاضر به عنوان دستیار مدیر بازاریابی محصول در گوگل کار می‌کند. او جوی‌‌فول‌بی ‌را به عنوان شغل دومش اداره می‌کند. او می‌گوید بزرگ‌ترین چالشی که در این مسیر داشته، مدیریت زنجیره تامین بوده است. در ابتدا، برای پاسخگویی به تقاضای همه مشتریانش، با دشواری مواجه بود که به او یاد داد چطور بین موجودی و بازاریابی توازن ایجاد کند تا همیشه به اندازه کافی محصول برای مشتری داشته باشد.

وید می‌گوید، اعتبار محصولتان را بسنجید تا ببینید آیا مردم واقعا خواهان خرید آن هستند یا نه. مثلا او سال اول کارش را با معرفی محصولات در مقیاس کوچک و تدریجی شروع کرد تا علاقه مصرف‌‌کننده را سبک سنگین کند. او می‌گوید: «برای کسانی که رویای کارآفرینی دارند، الان بهترین زمان برای شروع یک کسب‌‌وکار است. پاندمی نیازهای مصرف‌‌کنندگان را تغییر داده، و حالا فرصت‌‌های جدیدی برای پاسخگویی به تمایلات آنها ایجاد شده است.»

وید فعلا شرکت را با کمک چهار پیمانکار که در بازاریابی و تهیه و تدارک سفارش‌‌ها همکاری دارند، اداره می‌کند.

منبع: IEB.today