جلوتر بودن از تکنولوژی

مرحله بعدی هوش مصنوعی تغییرات بزرگ‌تری را در گردش کار کارکنان و مدیریت وظایف به ارمغان خواهد آورد و با کمک هوش مصنوعی، می‌توان آن وظایف را حتی خودکارسازی کرد.

البته این به آن معنا نیست که یک کارمند بیکار خواهد شد، بلکه سبب خواهد شد تا مهارت‌های قضاوت او از مهارت‌های پیش‌بینی او ارزشمندتر شود. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی نمی‌تواند به این کارمند بگوید چه کاری باید انجام دهد - فقط می‌تواند به او کمک کند تا نتایج بالقوه را ببیند. این به او بستگی دارد که داده‌ها و پیش‌بینی‌ها را به بهترین نحو قضاوت کرده و تصمیمات درستی بگیرد. مدیرانی که می‌خواهند از این روندهای مبتنی بر هوش مصنوعی جلوتر بمانند، می‌توانند از امروز شروع به انجام این سه کار کنند:

۱-  با هوش مصنوعی راحت باشید. برای استفاده خوب از آن، لازم نیست متخصص برنامه‌نویسی هوش مصنوعی باشید. با این حال، شما باید بدانید که هوش مصنوعی چیست و چگونه می‌توانید از آن برای حل مشکلات استفاده کنید.

شرکت‌‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل در حال ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی کاربر‌پسند هستند و بر این اساس، کاربران می‌توانند مهارت‌‌های تفکر انتقادی و درک خود از فناوری را برای شناسایی وظایفی که می‌توان با ابزارهای پیش‌‌بینی به‌طور موثرتری تکمیل کرد، به کار گیرند. از سوی دیگر، تاکید بر این نکته مهم است که نباید کورکورانه از فناوری‌های نوظهور استقبال کنید. انجام این کار می‌تواند باعث ایجاد هرج و مرج در کسب و کار شما شود، زمانی که مردم نمی‌دانند شغل آنها چگونه با ماشین‌ها ادغام می‌شود. به حوزه‌هایی از کسب و کار خود فکر کنید که بیشترین سود را از هوش مصنوعی می‌برند. مشکلاتی که تیم شما با آن مواجه است چیست؟ آنها را شناسایی کنید، سپس راه‌‌حل‌‌های احتمالی را که هوش مصنوعی و فناوری‌‌های پیش‌‌بینی می‌توانند ارائه دهند، بررسی کنید.

۲- گردش کار و چالش‌ها را با دقت بیشتری بررسی کنید. پیش‌‌بینی مشاغل بعدی که فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی آنها را مختل می‌کند چندان دشوار نیست: اگر به شغل‌‌هایی در دو طیف فکر می‌کنید - از قابل پیش‌‌بینی تا غیرقابل پیش‌‌بینی و شامل سطح بالا یا پایین تعامل انسانی - به راحتی می‌توانید ببینید که فرآیند خودکارسازی امور به کجا خواهد رسید.

ممکن است این فرآیند را در سطح مدیریتی شروع کنید. مدیران زمانی بهترین کار را انجام می‌دهند که به جریان‌های کاری و چالش‌هایی که تیمشان امروز با آن روبه‌رو هستند نگاه کنند و در نظر بگیرند که فردا چه کاری می‌توانند برای بهبود آنها انجام دهند. این مدیران به دنبال تصمیمات تجاری هستند که در آن یک تغییر کوچک می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر نتایج تاثیر بگذارد. مدیران باید «‌رو به جلو» فکر کنند و تصور کنند که خودکارسازی امور، چه چیزی را می‌تواند به توانایی‌‌های تیم شما بیفزاید. آنها می‌توانند با نگاه کردن به نقش‌‌هایی در شرکت که شامل کارهای تکراری و قابل پیش‌‌بینی زیادی هستند، شروع کنند. دانستن این موضوع به آنها کمک می‌کند تا تغییرات را پیش‌بینی کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

۳- مواردی را که هوش مصنوعی در آنها مناسب نیست شناسایی کنید. برخی مشاغل به سادگی نباید خودکارسازی شوند.

وقتی برنامه‌های هوش مصنوعی را در نظر می‌گیرید، همیشه بپرسید آیا اکثر مردم ترجیح می‌دهند با یک انسان در آن خصوص تعامل داشته باشند یا خیر. اگر چنین است، هوش مصنوعی ممکن است بهترین گزینه نباشد.