روش‌‌‌شناسی بازاریابی

اصلی‌‌‌ترین گام‌‌‌ها در بازاریابی دیجیتالی شامل این موارد است: تعامل با مخاطبان کسب ‌‌‌و کار از طریق رسانه‌‌‌های اجتماعی، ایجاد محتوای منظم و مفید در وبلاگ، بهینه‌‌‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)و تبلیغات کلیکی (PPC). در دنیای مدرن امروز، داده‌‌‌ها بخش پایه‌‌‌ای و اساسی بازاریابی هستند. ضروری است چنین مهارت‌‌‌هایی به بازاریاب‌‌‌ها آموزش داده شوند تا آنها بتوانند ارزش و اهمیت این داده‌‌‌ها را دریابند. هنگامی که پایه و اصول اولیه را فرا گرفتند، می‌توانند درک کنند که چگونه می‌توان این اطلاعات و روش‌ها را برای کمک به پیشبرد کمپین‌‌‌های بازاریابی به کار گرفت.

بازاریاب‌‌‌ها همچنین باید از اصول اولیه بازاریابی - به معنای سنتی آن - آگاهی داشته باشند. چرا که همه این‌‌‌ اطلاعات و روش‌های اختصاصی بازاریابی دیجیتال در مهارت داشتن در بازاریابی رسانه‌‌‌های اجتماعی بسیار موثر و کارساز خواهد بود، اما اگر بازاریاب اصول اصلی و اولیه بازاریابی را درک نکند، جهت‌‌‌گیری صحیحی پشت کمپین‌‌‌ها وجود نخواهد داشت و این مساله ممکن است منجر به شکست اهداف شما در کسب و کار شود.

 تکنولوژی نمی‌تواند شکاف استراتژی و دانش و مهارت را پر کند

در حالی که بازاریابی بیشتر و بیشتر به سمت و سوی خودکار و هوشمند شدن پیش می‌رود، اما همچنان سازمان‌ها نیازمند افرادی جهت فعالیت در بخش بازاریابی هستند. این ممکن است وسوسه‌‌‌انگیز باشد که فکر کنید با رشد فناوری‌‌‌های بازاریابی، شما می‌توانید از طریق برنامه‌‌‌های سفارشی‌‌‌سازی شده شکاف موجود در استراتژی بازاریابی و دانش و مهارت بازاریاب‌‌‌های کسب و کار خود را پر کنید. اما لازم است آگاه باشید که آنچه در بازاریابی سرنوشت‌‌‌ساز است افراد هستند چرا که این اشخاص هستند که بیشتر موجب شهرت برندها می‌‌‌شوند.   شما باید محتوایی تولید کنید که مخاطبان شما را مجذوب کند و به ایجاد اعتماد در آنها کمک کند. این به آن معنی است که وقتی آنها در چرخه خرید بیشتر قرار می‌‌‌گیرند، از کسب و کار شما خرید بیشتری می‌کنند چرا که شما برای ایجاد این رابطه با آنها وقت گذاشته‌‌‌اید. در حالی که ابزارها و فناوری‌‌‌های جدید بازاریابی که به صورت خودکار عمل می‌کنند، نمی‌توانند به پرورش ارتباط شما و مشتریانتان در مراحل خریدشان کمک کنند.

 توسعه مداوم مهارت‌‌‌ها

مطالعه‌‌‌ای که توسط موسسه بازاریابی خبره (CIM) انجام شد نشان داد که متخصصان ارشد بازاریابی به طور قابل‌توجهی از همتایان جوان خود عقب هستند، به‌خصوص در زمینه تبلیغات کلیکی (PPC)، بهینه‌‌‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)و تجزیه و تحلیل داده‌‌‌ها. مساله‌ای که وجود دارد این است که متخصصان و حرفه‌‌‌ای‌‌‌های حوزه بازاریابی همان‌طور که ارتقای شغلی پیدا می‌کنند و با افزایش مسوولیت‌‌‌هایشان به تدریج آموزش از برنامه کاری آنها خارج می‌شود. در دنیای دیجیتال مارکتینگ این آموزش منظم است که کلید حل مساله است و آموزش نامنظم و بدون برنامه بی‌‌‌فایده است و فقط فرصتی را برای رقبای شما فراهم می‌کند تا دزدکی وارد شوند و از شما پیشی بگیرند!

 برنامه‌‌‌ریزی آموزش بازاریابی

یک برنامه آموزشی خوب باید همه اعضای تیم را شامل شود و به بهبود مهارت‌‌‌ها کمک و کمبود آنها را جبران کند. حتی قبل از فرستادن کارکنان به دوره‌‌‌های آموزشی بازاریابی، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، ممیزی مهارت‌‌‌هاست. شما باید دقیقا بدانید که لازم است از کجا شروع کنید تا بتوانید آموزش مناسب را برای هر فردی انتخاب و برنامه‌‌‌ریزی کنید. چه از کارکنان بخواهید فرم خودارزیابی را تکمیل کنند یا یک جلسه بررسی مهارت‌‌‌ها با تیم مدیریت ارشد خود داشته باشید، مهم این است که شکاف‌‌‌های دانش را شناسایی کنید. پس از بررسی این موارد، باید مهارت‌‌‌های موردنیاز برای تحقق استراتژی بازاریابی خود را ترسیم کنید.

شما می‌توانید به وضوح ببینید که گروه شما فاقد کدام مهارت‌‌‌هاست و کدام مهارت‌‌‌ها برای پیشبرد کمپین بازاریابی شما ضروری است. به عنوان مثال، اگر می‌‌‌خواهید از طریق ایمیل مارکتینگ فروش بیشتری داشته باشید، اما تیم شما برای درک نرم‌‌‌افزار ایمیل مشکل دارد، باید کاری انجام دهید. درباره دوره‌‌‌ها یا کارگاه‌‌‌های آموزشی موجود تحقیق کنید و یک برنامه آموزشی دقیق برای کارمندان خود بسازید. نه تنها باید از رعایت انجام این آموزش‌‌‌ها مطمئن شوید بلکه شما همچنین باید برنامه آموزشی خود را به طور منظم مرور کنید تا مطمئن شوید که تیم بازاریابی شما همیشه در حال یادگیری هستند. تعیین اهداف و شاخص‌‌‌های کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator-KPI) راه‌‌‌های خوبی برای حفظ انگیزه تیم شما هستند.

با توجه به احساس نیاز روزافزون فعالان کلیه حوزه‌‌‌های کسب و کار به حضور و فعالیت در زمینه بازاریابی و به‌ویژه بازاریابی دیجیتال، واحد توسعه دانش گروه رسانه‌‌‌ای «دنیای‌اقتصاد» در راستای رشد و ارتقای این حوزه در کسب و کارهای بزرگ و کوچک و متوسط، دوره‌‌‌های آموزشی مختلفی در حوزه «بازرگانی، بازاریابی و فروش» برگزار می‌کند که افراد فعال در کسب و کارهای مختلف می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی در این دوره‌‌‌های آموزشی ثبت‌‌‌نام کنند. همچنین واحد توسعه دانش گروه رسانه‌‌‌ای «دنیای‌اقتصاد» زمینه خدماتی‌‌‌ای تحت عنوان «آموزشیار سازمانی» فراهم کرده است که با استفاده از آن می‌توانید دوره‌‌‌های آموزشی با محتوای اختصاصی و شخصی‌‌‌سازی شده متناسب با سازمان خود را به صورت آنلاین یا حضوری در هر یک از هفت حوزه‌‌ «بازرگانی، بازاریابی و فروش»، «تحول دیجیتال در کسب و کار»، «مدیریت چابک»، «مدیریت پروژه»، «مدیریت کسب و کار»، «مهارت‌‌‌های کسب و کار و کارآفرینی» و «مراودات و مهارت‌‌‌های بین‌المللی» دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس‌‌‌های ۴۲۷۱۰۱۷۵ و ۴۲۷۱۰۱۷۶ در ارتباط باشید یا به وب‌سایت http: / / lms.den.ir/  مراجعه فرمایید.