۱) بازاریابی

هوش مصنوعی سلطان خودکارسازی بخش بازاریابی کسب‌و‌کار است. هوش مصنوعی مخاطبان یا مشتری شما را هر طور که می‌خواهید دسته‌بندی می‌کند؛ این دسته‌بندی می‌تواند از نظر علاقه، جمعیت‌شناسی، وضعیت اشتراک یا هر دسته‌بندی دیگری که به آن تمایل دارید انجام پذیرد. همچنین می‌توانید ایمیل هایتان را نیز برای دسته‌های مختلف مشتریان خود، خودکارسازی و سفارشی کنید. در کنار آن، چت‌بات‌هایی وجود دارند که بازاریابی آنلاین کسب و کار شما را خودکار می‌کنند. این روبات‌ها با مشتریان بالقوه شما که از وب‌سایت یا صفحات رسانه‌های اجتماعی‌تان بازدید می‌کنند صحبت کرده، محصولات و خدماتتان را به آنها پیشنهاد داده و فروش بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورند. نکته آخر اینکه با هوش مصنوعی می‌توانید مشتریان بالقوه خود را بر اساس فعالیت‌های اجتماعی و علایق آنها مطالعه کرده و تبلیغات خود را به صورتی هدفمند ارائه دهید.

۲) خدمات مشتری

از روزهایی که مجبور بودید یک کارمند تمام وقت را فقط برای پاسخگویی به سوالات مشتریان استخدام کنید، گذشته است. امروز هوش مصنوعی این کار را برای شما انجام می‌دهد. اکنون وقتی مشتری پیامی را در وب‌سایت یا صفحات رسانه‌‌‌های اجتماعی شما ارسال می‌کند، الگوریتم یادگیری ماشینی به یاری‌تان آمده و متناسب با نیاز او، پاسخ مطلوبی را ارائه می‌دهد. الگوریتم یادگیری ماشینی می‌تواند با تماشای فعالیت‌های مشتری شما، حتی پیش از ثبت درخواست او، موارد موردنیاز برای پاسخگویی را تشخیص دهد؛ بر این اساس می‌تواند پیشدستی کرده و خواسته او را نیز بیان کند و به این صورت، ضمن تسهیلگری، به هدایت هدفمند و رو به جذب مشتری نیز اقدام کند.

۳) فروش

هوش مصنوعی می‌تواند با یافتن بالاترین مشتریان بالقوه، فرآیند فروش را متحول کند. برای این مهم لازم است تا به الگوریتم هوش مصنوعی، ویژگی‌های مورد نظرتان را ارائه دهید تا بتواند رفتار بازدیدکنندگان را بر اساس ویژگی‌های مدنظر شما مطالعه کرده و نزدیک‌ترین بازدیدکننده به خواسته‌های شما را پیدا کند؛ پس از آن با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی می‌توانید او را به مشتری خود تبدیل کنید. همچنین با ادغام هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و CRM می‌توان نسبت به پیش‌بینی رفتار خریدهای آینده اقدام کرد؛ بر این اساس هوش مصنوعی می‌تواند در زمینه مشتریان وفادار یا علاقه‌مند به خریدهای بعدی نیز به شما آگاهی دهد؛ این مهم سبب خواهد شد تا زمان فروشنده نیز بهینه‌سازی شده و تلاش خود را به روی مشتریان بالقوه متمرکز کند. بازاریابی، فروش و خدمات به مشتریان، سه عنصر سازنده هر کسب و کاری هستند. آنها را با هوش مصنوعی ادغام کنید و قدرتی جدید را تجربه کنید.