به گزارش «دنیای اقتصاد» اگرچه سابقه پیگیری مقامات نظارتی(شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور) به موضوع ساخت این برج در شهرک غرب به خردادماه سال ۹۳ بازمی‌گردد، اما به نظر می‌رسد پیگیری جدید شورای‌عالی شهرسازی برای توقف عملیات ساختمانی خارج از ضوابط این برج، بالاخره نتیجه داده است.

طی این مدت ساکنان برخی برج‌های مجاور با انتقاد نسبت به مسدود شدن مسیر عبور و مرور خود از یکسو و اعتراض نسبت به اینکه برج جدید در مطالعات قبلی این محدوده مطرح نبوده خواستار توقف عملیات ساخت این برج ۳۳ طبقه بودند. از این‌رو از شورای‌عالی شهرسازی پس از انجام مطالعات و دست یافتن به نتایجی مبنی بر مغایر بودن ساخت این برج با ضوابط فرادست، در قالب مصوبه‌ای حکم به توقف کلیه عملیات عمرانی برج شهرک غرب داد.

مطابق بررسی‌های انجام‌شده از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری پروانه ساختمانی صادر شده برای این برج در شهرک غرب خلاف ضوابط فرادست است. با این حال، بازدید میدانی از روند اجرایی حکم شورای‌عالی شهرسازی و معماری طی یک‌سال اخیر نشان می‌دهد نه‌تنها عملیات عمرانی این برج متوقف نشده، بلکه این برج مراحل پایانی ساخت در مرحله اسکلت و سقف را پشت‌سر می‌گذارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد برج ۳۳ طبقه در محدوده‌ای در دست ساخت است که ۱۹ برج مسکونی در ارتفاع ۱۶ تا ۲۱ طبقه، در اطراف آنها از دهه ۵۰ تاکنون، احداث شده‌اند. در این میان با شکل‌گیری دولت دوازدهم، محمدسعید ایزدی دبیر جدید شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور خبر از نوع جدید پیگیری برای پرونده ساخت‌وساز برج شهرک غرب داد. از این‌رو به نظر می‌رسد انتشار تصویر قرارگیری بلوک سیمانی مقابل کارگاه ساختمانی برج شهرک غرب به معنای به دست آمدن نتایج جدیدی از اجرای حکم شورای‌عالی شهرسازی و معماری است.