مدیر بازاریابی کناف ایران با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر کناف به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان محصول با کیفیت، ایمن و مقاوم در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از بلایا و حوادث طبیعی این امکان را به سازندگان می‌دهد که علاوه بر موارد ذکر شده، بتوانند عمر مفید بنا را به حداکثر برسانند.

داریوش حافظی افزود: صرف نظر از بناهای ارزشمند و معماری تاریخی ساختمان‌ها که به‌عنوان دستاوردی از گذشته به یادگار مانده است، مرمت و بازسازی این بناها از اهمیت شایانی برخوردار است؛ در این راستا نهادهای دولتی و شهری در صدد ایمن‌سازی موازی با نوسازی این بافت‌ها طرح‌ها و لایحه‌هایی را به تصویب رسانده‌اند.

وی همچنین درخصوص موضوع ارائه راهکارهای تخصصی ساخت و ساز که به‌عنوان مبحث جدید در این حوزه اخیرا مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: ما در صدد هستیم تا با ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی از طراحی تا اجرا، علاوه بر محصول، مشاوره متناسب با فضا، بودجه و سایر متعلقات وابسته را ارائه دهیم. وی خاطر نشان کرد: اگر این تفکر را به‌صورت یک فرهنگ پیاده‌سازی کنیم که استفاده از راهکار‌های تخصصی و دانش‌محور قبل از آغاز پروژه به اندازه استفاده از مصالح مناسب تاثیر گذار است، گام بزرگی در راستای بهینه‌سازی و ایمن‌سازی ساخت و ساز داخلی برداشته‌ایم.

حافظی در پایان گفت: بی شک امروز،با سرلوحه قرار دادن آینده نگری در ساخت و ساز‌ها در کنار مصالح مناسب و با کیفیت و ایمن از راهکارهای مناسب و منطقی استفاده کنیم علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه می‌توانیم سهم بسزایی در مقاوم‌سازی و استقامت بافت‌های شهری، روستایی و کشوری داشته باشیم.