درخصوص مشکلات حقوقی و مالکیتی، ذکر این نکته ضروری است که هیچ یک از ۵۰ پلاک تجمیع شده و نیز ۴ پلاک جدید الحاق شده، مشکل حقوقی نداشته و مسائل مختلف از جمله ورثه‌ای بودن و یا در رهن بودن املاک، طی فعالیت‌های تسهیل‌گری دفتر خدمات نوسازی رفع شده است.»

«دنیای اقتصاد» انتظار داشت سازمان نوسازی به جای آنکه در پاسخ ارسالی مجددا در مورد واقعیت‌های موجود در بافت فرسوده صحبت کند، به توضیح درباره چرایی و علت توقف، تعلیق و تاخیر برخی پروژه‌های نوسازی که طی دوره اخیر تعریف شده‌اند، بپردازد نه آنکه مجددا به واقعیت‌های موجود در بافت فرسوده شهر تهران اشاره کند. یکی از مهم‌ترین واقعیت‌های کنونی بافت فرسوده شهر تهران که فرآیند کل ساخت‌وسازهای شهر تهران را نیز درگیر کرده طولانی بودن فرآیند صدور پروانه ساختمانی است. نکته‌ای که به صراحت نیز در پاسخ ارسالی سازمان نوسازی به آن اشاره شده است. در این پاسخ آمده است که کلنگ‌زنی پروژه تختی در ۱۷ دی ماه سال گذشته انجام شده و صدور پروانه‌های ساختمانی در ۱۹ اردیبهشت ماه امسال انجام شده است. به این معنا که چهار ماه زمان برای صدور پروانه ساختمانی پروژه‌ای که به نوعی پروژه شهرداری محسوب می‌شود زمان صرف شده است. نکته قابل تاملی که به نظر می‌رسد باید از سوی شهرداری تهران پیگیری شود. یکی از نکات مهمی که درخصوص این پروژه درگزارش چاپ شده در «دنیای اقتصاد» به آن اشاره شده بود این است که مطابق اعلام دفاتر نوسازی محله همچنان در مرحله اخذ جواز و آغاز گودبرداری قرار دارد. جالب آنکه سازمان نوسازی نیز در پاسخ خود به این نکته اشاره و عنوان کرده است فاز دوم پروژه در مرحله گودبرداری و فاز سوم در تائید نقشه‌های تغییر یافته(پیش از صدور جواز) قرار دارد.

نکته دیگری که در پاسخ سازمان نوسازی آمده، نبود مشکلات حقوقی و مالکیتی در مورد پروژه تختی است. اتفاقا در متن گزارش «دنیای اقتصاد» نیز آمده است: «به جز پروژه ۵۰ پلاک تجمیعی که کار تسهیل‌گری آن آغاز شده بود، باقی پروژه‌ها در محلات سیروس و... نیازمند آغاز کار تسهیل‌گری، مذاکره و جلب رضایت ساکنان برای نوسازی است.»اما نکته‌ای که در پاسخ سازمان نوسازی جای خالی آن به چشم می‌خورد، توضیح درباره پرونده واگذاری ۱۵ قطعه زمین است که زمستان گذشته و آغاز فرآیند جذب سرمایه‌گذار، گزارش مشخصی درباره روند پیشرفت آن وجود ندارد. همان‌طور که در گزارش منتشر شده اشاره شده این پروژه هنوز در مرحله مذاکره با سرمایه‌گذاران قرار دارد و به شکل عملیاتی استارت نخورده است. از این رو بهتر بود سازمان نوسازی در پاسخ خود به این نکته اشاره می‌کرد که علت این پروسه طولانی چیست؟ بی‌تردید این پروسه طولانی می‌تواند بر رغبت سرمایه‌گذاران برای ورود به بافت فرسوده اثر بگذارد.