از این رو لیستی از مدیران بازنشسته شهرداری که مطابق با مفاد مصوبه مجلس باید مجموعه شهرداری تهران را ترک کنند به شورای شهر تهران ارائه شده است. در این لیست که اسامی حدود ۴۰ نفر از مدیران ارشد و میانی شهرداری تهران دیده می‌شود، نام دو معاون (یکی از معاونان استعفا داده است)، سه شهردار منطقه و برخی دیگر از مدیران شهرداری دیده می‌شود. اما یکی از نکات جالب توجه درخصوص لیست منتشر شده، نبود اسامی برخی مدیران بازنشسته شهرداری است که پیش از این تصور می‌شد به‌طور قطع باید از مجموعه شهرداری خداحافظی کنند. این افراد در رتبه‌های بالای مدیریتی شهرداری (معاونت) تا مدیران میانی هستند.  ابهام در لیست منتشرشده این گمانه را به وجود آورده است که در کنار این لیست، احتمالا دو لیست دیگر از مدیران بازنشسته شهرداری تهران نیز وجود دارد که مطابق با قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان باید جایگاه خود را به نیروهای جوان بسپارند.

لیست‌هایی که به نظر می‌رسد مدیریت شهری بنا دارد از طریق چانه زنی یا استفاده از تبصره‌های خاص، به آنها همچنان فرصت حضور در شهرداری تهران را بدهد.

این در حالی است که به گفته برخی از اعضای شورای شهر اجرای این قانون می‌تواند بستر لازم برای کاهش تدریجی حضور بازنشستگان و جایگزینی نیروی جوان‌تر در شهرداری تهران را به وجود آورد. البته یکی از ابهامات اصلی اسامی منتشر‌شده ازمدیران بازنشسته شهرداری تهران، درمورد شخص شهردار تهران است. اگرچه طی چندروز پیش با تصویب این قانون، نام محمدعلی افشانی نیز در میان مدیران بازنشسته شهرداری تهران مطرح می‌شد؛ اما هم اکنون نام شهردار هفدهم نیز در این لیست دیده نمی‌شود. البته محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مورد آنکه شهردار پایتخت نیز در این لیست جای می‌گیرد یا خیر، عنوان کرده است: اگر شبهه‌ای درخصوص اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و حضور افشانی در شهرداری تهران باشد، قطعا شورا استفساریه از مراجع مرتبط خواهد گرفت. به گفته وی با توجه به اینکه این قانون هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است، به تبع حضور افشانی در شهرداری تهران بلامانع است.