وی افزود: از این میزان ۷ هزار و ۵۰۰ تن زباله خانگی، ۸۰۰ تن لاستیک و تخته و قیر، ۱۰۰ تن زباله پزشکی و صنعتی و هزار و ۳۰۰ تن زباله ارزشمند است که معمولا توسط غرفه‌دارها و زباله‌گردها جمع‌آوری می‌شود. عبدلی ادامه داد: یکی از انتقادهای اصلی نبود طرح جامع مدیریت پسماند است و تهیه این طرح به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر اقدامات در سازمان سلیقه‌ای انجام می‌شود و سند بالادستی محکمی نداریم که با تهیه این طرح، این مشکل مرتفع خواهد شد. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: از سویی دیگر ما بیش از ۴۸ هزار تن نخاله ساختمانی داریم که در برخی سال‌ها به ۱۰۰ هزار تن هم می‌رسد. وی ادامه داد: قرار است در نیمه دوم شهریورماه کارخانه‌ای افتتاح شود که بتواند ۳ هزار و ۳۰۰ تن نخاله را به مصالح تبدیل کند و امیدواریم تعداد این کارخانه‌ها افزایش یابد. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: این کارخانه با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار و به‌صورت صد درصد خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد. وی ادامه داد: موضوع دیگری که ما به جد پیگیر آن هستیم، بحث زباله‌سوزها است. اولین زباله سوز با ظرفیت ۲۰۰‌تن ایجاد شد که با توجه به ۹ هزار تن تولید زباله، قطعا کافی نیست.

عبدلی تصریح کرد: ما برای ایجاد زباله سوزها درخواست‌هایی را ارائه دادیم. چهل شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد در حال حاضر به پنج شرکت رسیده‌ایم که امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر این کار را اجرایی کنیم. وی درباره زباله‌سوز پزشکی نیز گفت: زباله‌های پزشکی موضوع بسیار بحرانی برای همه شهرهاست. بر اساس آمار اعلام می‌شود ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن زباله بیمارستانی داریم، اما با توجه به ۷ هزار مجموعه پزشکی، آمارها بیش از این تعداد است. عبدلی ادامه داد: بر اساس قانون، زباله‌های پزشکی جزو زباله‌های ویژه هستند و حمل و دفن آن با مجموعه‌های ذی‌ربط آنهاست؛ اما متاسفانه مسوولیت آنها به گردن شهرداری افتاده است.

وی به موضوع کودکان کار نیز اشاره کرد و افزود: برخی از پسماندها در سطح شهر به میزان قابل توجهی ارزشمند هستند و می‌توانند درآمد خوبی ایجاد کنند. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: یک قسمت از این زباله‌ها توسط پیمانکاران خود ما که وظیفه آنها اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری تفکیک شده آنهاست از مخزن‌های زباله به شیوه نادرست جمع‌آوری می‌شود. وی تصریح کرد: تعداد قابل توجهی نیز توسط سودجویانی جمع‌آوری می‌شوند که در خارج از تهران کودکان کار را اسکان می‌دهند و در قبال این زباله‌های ارزشمند، حقوق ناچیزی به این کودکان پرداخت می‌شود. جمع‌آوری این کودکان با شهرداری نیست و نیاز است بهزیستی و قوه قضائیه پای کار بیایند.