به گزارش «ایسنا» مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳ با بیان این مطلب گفت: یکی از سیاست‌های کلان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل انسان محور در سطح شهر تهران است و در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 طرح احداث پیاده راه در معابر این منطقه را مورد بررسی و امکان‌سنجی قرار داد. وی اظهار کرد: معابر مختلفی از حیث ظرفیت تقاضای کاربری و موقعیت مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت خیابان ونک به‌عنوان یکی از معابر شاخص و پرتردد منشعب از میدان ونک به‌عنوان محور پایلوت انتخاب شد.

شهردار منطقه ۳ ابراز کرد: طرح احداث پیاده‌راه خیابان ونک در فاز اول حد فاصل میدان ونک تا خیابان تک جنوبی و در فاز دوم از خیابان تک‌جنوبی تا بزرگراه کردستان اجرایی خواهد شد. وی با بیان اینکه در حال حاضر جلسات بررسی و تصویب طرح در سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران در حال برگزاری است، ادامه داد: با اجرای این طرح جابه‌جایی عابران پیاده در محدوده متراکم و پرتردد میدان ونک با سهولت بهتری صورت خواهد پذیرفت و نیز با راه‌اندازی پروژه‌های اجتماعی از قبیل نمایشگاه‌های آموزشی و اجتماعی و سایر فعالیت‌های فرهنگی تلاش می‌کنیم تا کیفیت و جایگاه اجتماعی این میدان در کنار ارتقای ترافیکی بهبود یابد.

سلیمی خاطرنشان کرد: به علاوه با اجرای این طرح، زیست شبانه در میدان ونک جان دوباره خواهد یافت و ضمن افزایش عرصه و سطوح قابل تردد برای شهروندان، با شب‌مردگی در تهران نیز مقابله خواهد شد. شهردار منطقه ۳ افزود: به دلیل اهمیت میدان ونک در میانه بزرگ‌ترین خیابان خاورمیانه (ولی عصر) یکی از مهم‌ترین و متراکم‌ترین میادین شهری در پایتخت است که به‌عنوان مراکز اصلی دسترسی و پایانه مهم حمل و نقل و ترافیک بین شهری به شمار می‌رود. وی یادآور شد: همچنین نزدیکی این میدان به بوستان‌ها و فضاهای شهری خاص از قبیل بوستان آب و آتش، ملت، طالقانی، ساعی و خیابان ولی‌عصر به‌عنوان فضاهای دارای جذابیت بالای سفر، تلفیقی از پیاده و سواره را در خود جای داده است.

شهردار منطقه ۳ با اشاره به وجود رستوران‌ها، مراکز خرید، گالری‌ها و فضاهای فرهنگی که میدان ونک را به مقصد سفرهای شهری تبدیل کرده است، افزود: خیابان ونک در ضلع شمال غربی میدان به طول حدود ۸۰۰ متر و عرض ۱۶ متر به‌عنوان یکی از خیابان‌های حاشیه میدان ونک که دارای بیشترین حجم مراکز تجاری و خدماتی است، برای تبدیل به پیاده‌راه انتخاب مناسبی است. سلیمی گفت: موقعیت ویژه این محور به علت وجود کاربری‌های جاذب سفر از یک سو و وجود ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی و تاکسی از سوی دیگر، این محور را به یکی از پتانسیل‌های ایجاد محور پیاده در سطح منطقه ۳ و شهر تهران تبدیل کرده است که می‌تواند به‌عنوان یک پیاده‌راه شهری تعریف شده و مورد استفاده قرار گیرد.