به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،در ادامه طرح ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار و طبقات متوسط و به دنبال ایجاد اختلاط گروه‌های مختلف در شهرهای جدید اطراف کلانشهرها، استارت ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد برای تامین نیاز سکونتی گروه‌های متقاضی سکونت در این شهر جدید زده شد.بر این اساس و در حالی که پیش‌بینی‌ها حاکی از انتقال بخشی از جمعیت شهر تهران به شهرهای جدید به دنبال جهش قیمت مسکن در پایتخت است، مطابق با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته جمعیت آینده شهر جدید هشتگرد طی ۴ سال پیش‌رو به حدود ۴ برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی با انجمن صنفی انبوه‌سازان گفت: انبوه‌سازان وسازندگان حرفه‌ای مسکن از ظرفیت‌های قابل‌توجهی برای تامین مسکن به منظور پاسخ به نیازهای سکونتی اقشار و طبقات مختلف برخوردارند. سیدمهدی هدایت افزود: اعتقاد بر این است که باید بحث اشتغال مولد را در کشور که در وضعیت اقتصادی کنونی با مشکل همراه شده است، عملیاتی کرد و برای این‌کار یکی از روش‌ها حرکت به سمت ساخت و ساز با استفاده از توان داخلی است. وی افزود: شهر جدید هشتگرد هم‌اکنون در مرحله‌ای است که زیرساخت‌های اصلی در آن فراهم شده است. آب شرب که یک معضل جدّی در بسیاری از شهرهای جدید در استان است در این شهر برای حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت با بهره گرفتن از سد طالقان تامین شده و کار انتقال آب آن نیز به اتمام رسیده است.

هدایت با بیان این نکته که زیرساخت مترو به‌عنوان حمل‌ونقل ایمن برای دستیابی به حمل‌ونقل جامع شهرهای اطراف از جمله تهران آماده شده و مترو شهر جدید هشتگرد در حال‌حاضر در مراحل نهایی و تکمیلی است، گفت: بحث تصفیه فاضلاب شهری در فاز نخست تمام شده و در فاز دوم با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس از دو هفته پیش تعیین تکلیف شده است. به گفته هدایت، شهر جدید هشتگرد زیرساخت‌های مورد نیاز یک شهر مسکونی را دارد. با توجه به تقویت سیستم حمل‌ونقل کشور در غرب تهران و امتداد اتوبان همت و حکیم و طرح‌های عمرانی که در غرب استان تهران در دست اجراست، تلاش می‌شود برخی مشکلاتی که پیش از این در ارتباط با برخی شهرهای جدید تجربه شد، در هشتگرد تکرار نشود.

وی به این موضوع اشاره کرد که با توجه به افزایش قیمت مسکن در تهران و کرج، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده شهر جدید هشتگرد به یکی از مقصدهای سکونتی مورد توجه اقشار متوسط رو به ضعیف جامعه تبدیل شود. بنابراین لازم است از امروز مسوولان این شهر با تجهیز زیرساخت‌ها و ساخت مسکن به تعداد متقاضیان، فضا را برای جذب جمعیت فراهم کنند. هدایت با اشاره به جمعیت ۸۰هزار نفری شهر جدید هشتگرد در مقطع زمانی فعلی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از افتتاح مترو و عملیاتی‌شدن تفاهم‌نامه‌های ساخت مسکن در این شهر جدید جمعیت هشتگرد تا ۴ سال آینده به بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز برسد.