به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، تکمیل واحد‌های باقیمانده مسکن مهر با کمک مردم و متقاضیان را از اولویت ‌های برنامه‌های مسکن اعلام کرد و گفت: ۶۰ هزار واحد مسکن مهر به کمیته امداد امام خمینی (ره) منتقل می‌شود که تعداد این واحدها به‌صورت شهر به شهر در حال بررسی است.  این واحدها بخشی از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در نقاط مختلف کشور است. وزیر راه و شهرسازی با توجه به وظیفه دولت برای فراهم کردن شرایط خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه و همچنین رکود بازار ساخت وسازهای مسکونی گفت: مهم‌ترین برنامه ما جریان‌سازی تولید مسکن با هدف ایجاد تعادل بین حجم و جنس تقاضا و با میزان ونوع عرضه در بازار مسکن است.

وی تاکید کرد: وظیفه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن به موجب قانون اساسی، فراهم کردن زمینه خانه‌دار شدن مردم جامعه با اولویت اقشار متوسط و کم‌درآمد است. وی افزود:‌ با توجه به رکود در بازار ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در کشور مهم‌ترین برنامه ما جریان‌سازی ساخت مسکن با هدف ایجاد تعادل بین نوع تقاضا و جنس عرضه واحدهای مسکونی است.  وزیر راه و شهرسازی در حالی جریان‌سازی و حمایت از ساخت و سازهای متناسب با نیاز تقاضای غالب در بازار مسکن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در بخش مسکن و در وزارت راه و شهرسازی مورد تاکید قرار داده است که عدم تعادل بین عرضه و تقاضا به لحاظ تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده متناسب با نیاز متقاضیان مصرفی یکی از عوامل اصلی جهش قیمت مسکن در دوره‌های مختلف بوده است. اگرچه طی سال‌های گذشته به خصوص در شهرهای بزرگ همچون تهران تعداد قابل توجهی واحد مسکونی ساخته شده است اما بخش قابل توجهی از این واحدها که هم‌اکنون در فهرست واحدهای مسکونی خالی از سکنه قرار دارند به دلیل عدم انطباق با نیاز متقاضیان مصرفی، عملا به ایجاد تعادل بین عرضه وتقاضای واحدهای مسکونی منجر نشده‌اند. اسلامی با بیان اینکه «برنامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ۲۷۰ محله به ۳۱ استاندار ابلاغ شده است» تاکید کرد: ‌طبق دستور رئیس‌جمهوری و مصوبه دولت تمامی زمین‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی که در بافت‌های فرسوده واقع شده است باید برای اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد. وی با اشاره به طرح بازآفرینی شهری نیز گفت: در مراکز شهرها بافت واجد ارزش در قالب طرح بازآفرینی شهری نوسازی، بازسازی و بهسازی می‌شود که منابع مورد نیاز آن از صندوق توسعه ملی تامین شده و تسهیلات کم‌بهره به علاوه محاسبه هزینه صفر برای صدور پروانه ساختمان به آن تعلق می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در طرح بازآفرینی شهری موضوع مهم شکل‌گیری جریان ساخت وتامین مسکن با همکاری مسکن‌سازان، دولت و مردم است.