به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری‌مهرآبادی گفت: مسکن مهر در کشور طرح بسیار بزرگ و پرمساله‌ای است و باید با کمک همه دستگاه‌های متولی و مرتبط برای رفع مشکلات این پروژه اقدام شود. وی افزود: در برگزاری جشن پایان کار مسکن مهر منتظر اتمام واحدهای مشکل‌دار و بحرانی نمی‌مانیم؛ چون نمی‌توان اقدامات انجام‌شده در مسکن مهر را معطل چند واحد مشکل‌دار و نیمه‌تمام گذاشت. وی اضافه کرد: برای رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌های مشکل‌دار مسکن مهر در دستگاه قضایی به پیشنهاد ما شعبه ویژه در این زمینه تشکیل و دستور آن به تمامی محاکم قضایی توسط رئیس کل قوه قضائیه ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به حل همه مشکلات این طرح نخواهد بود، افزود: طبق نظر وزیر راه و شهرسازی باید تفاهم‌نامه‌ای با استانداران تهیه شود تا تعهدات وزارت راه و شهرسازی و استانداران برای اتمام هرچه سریع‌تر مسکن مهر در کشور مشخص شود.  مهرآبادی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی کمیته‌ای ویژه برای بررسی مشکلات مسکن مهر افزود: این کارگروه باید با کار کارشناسی، درست و دقیق برآوردهای کارشناسی خود را در شورای مسکن استان تصویب کند تا مشکلات این بخش هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

وی با بیان اینکه ما آماده حل مشکلات مسکن مهر هستیم، افزود: بسیاری از مشکلات این طرح به استان‌ها باز می‌گردد که باید با طرح در کمیته‌ای ویژه برای حل آنها اقدام شود. مهرآبادی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس افزود: موارد بسیار خوبی از قبیل تامین منابع برای بانک‌های طرف قرارداد این طرح و همچنین تامین منابع مالی بانک مسکن و تامین قیر در لایحه آمده است که در صورت تصویب کمک زیادی به طرح مسکن مهر خواهد کرد.