نادر محمدزاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان و همچنین شهر تهران برنامه‌ها آغاز و اولویت‌ها مشخص شده است. در همین زمینه نیز با معرفی محلات هدف تهران اعتبار لازم ابلاغ شده است که با تزریق نقدینگی مورد نیاز فعالیت‌ها شروع می‌شود.

وی افزود: پیش از این و قبل از طرح اقدام مشترک، کار بازآفرینی به‌صورت پروژه‌ای انجام می‌گرفت که برخی از پروژه‌هایی که برنامه‌ریزی شده بود به اتمام رسیده است اما به‌عنوان یک اقدام جامع، کار صورت گرفته به حد قابل قبولی نبوده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: براساس مصوبه ابلاغ شده اعتبار تخصیص داده شده برای شهر تهران به منظور آغاز طرح بازآفرینی شهری ۷۰ میلیارد تومان است که به جز این میزان تسهیلات بانکی هم در نظر گرفته شده است و شواهد حاکی است برای پرداخت آن هیچ محدودیتی وجود ندارد. برای این تعداد محله تعیین‌شده به‌عنوان محلات هدف اجرای طرح بازآفرینی تا جایی که بودجه تخصیص داده شود کار پیش خواهد رفت و پروژه‌ها مرحله به مرحله جلو می‌روند.

طبق اعلام محمدزاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران،شهرهایی که محلات هدف در طرح بازآفرینی شهری در استان تهران در آن واقع شده‌اند عبارتند از: شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم، ری، قرچک، ورامین، پاکدشت، پردیس، پیشوا، دماوند، قدس، ملارد، شمیرانات، فیروزکوه و شهریار. همچنین در هریک از این شهرستان‌ها چند شهر به‌عنوان شهر هدف برای بازآفرینی معرفی شده‌اند که در مجموع ۴۵ شهر هدف را در این طرح تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که در شهر تهران نیز محلات اتابک (منطقه ۱۵)، دستغیب (منطقه ۹)، باغ آذری (منطقه ۱۶)، تختی (منطقه ۱۲)، جنوب بلورسازی (منطقه ۱۷)، راه آهن (منطقه ۱۱)، سیروس (منطقه ۱۲)، زاهد گیلانی (منطقه ۱۳)، فرحزاد (منطقه ۲)، دولاب (منطقه ۱۴)، سلسبیل (منطقه ۱۰)، هاشمی (منطقه ۱۰)، مینایی (منطقه ۱۵)، نعمت‌آباد (منطقه ۱۹)، مقدم (منطقه ۱۷)، شادآباد (منطقه ۱۸)، هرندی (منطقه ۱۲) و جوانمرد قصاب (منطقه ۲۰) به‌عنوان محلات در اولویت اجرای طرح بازآفرینی شهری شناسایی شده‌اند و برنامه بازآفرینی شهری برای نوسازی از این محلات آغاز خواهد شد.