خط قرمز تعریف شده از سوی حسن روحانی برای اتمام پرونده مسکن مهر، پایان عمرکاری دولت دوازدهم است به این معنا که تا پایان دولت دوازدهم تمامی واحدهای پروژه مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده خواهد شد. در این زمینه نیز متولی بخش مسکن بر این خط قرمز تاکید کرد و افزود: تحویل واحدهای دارای مشکل حقوقی در پرونده مسکن مهر در حوزه اختیارات وزارت راه و شهرسازی نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره افزایش سقف وام مسکن مهر اظهار کرد: مردم باید در احداث پروژه‌های مسکن مهر مشارکت داشته باشند و با مشارکت خود مردم نسبت به افزایش سقف وام مسکن مهر تصمیم می‌گیریم، البته باید قبول کنیم که قیمت‌های ساخت افزایش پیدا کرده است. وی با تاکید بر اینکه تنها راه افزایش توان خرید مردم بحث افزایش سقف وام مسکن نیست، گفت: برنامه ما این است که بتوانیم سازوکاری برای ارائه مصالح ارزان قیمت به انبوه‌سازان تدوین و طراحی کنیم و در جریان این سازوکار، مصالح با تخفیف به سازندگان ارائه شود و جبران هزینه‌ها از محل فعالیت سازندگان مسکن در پهنه‌های تجاری صورت بپذیرد.

وی تاکید کرد: در این صورت مسکن با قیمت تمام شده کمتری به دست مردم می‌رسد و سود سازندگان هم جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۳ هزار واحد مسکن مهر در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، گفت: انشعابات ۲۵ هزار واحد مسکن مهر باید برقرار شود تا بتوانیم این میزان واحدها را هرچه سریع‌تر به متقاضیان تحویل دهیم. مشکل دیگری که در این پروژه با آن مواجه هستیم نبود واحدها و دستگاه‌های دولتی است که باید تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در این مجموعه استقرار پیدا کنند و نسبت به ساخت فضاهای عمومی و سرانه‌های آموزشی، درمانی و... اقدام کنند.