وی درخصوص انجام معاینه فنی برتر در مراکز شهر تهران در سال ۹۷ تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر ۳۶۵ هزار دستگاه خودرو موفق به اخذ معاینه فنی برتر شده‌اند. در مراکز معاینه فنی شهر تهران برای کلیه خودروها معاینه فنی برتر انجام می‌شود. خودروها می‌توانند در صورت قبولی در معاینه فنی برتر گواهی معاینه فنی برتر و در صورت عدم قبولی و احراز شرایط معاینه فنی معمولی با تمایل مالک گواهی معاینه فنی عادی دریافت کنند. در سال ۹۷ معادل ۲۹ درصد از خودروها از آزمون آلایندگی مردود و نقص آلایندگی ۳۷۴ هزار دستگاه خودرو تشخیص و رفع ایراد شده است. مدیرعامل ستاد معاینه فنی درخصوص عملکرد واحد سیار تست کنار جاده‌ای که با مشارکت پلیس با هدف پایش مستمر و کنترل مضاعف آلایندگی خودروهای سنگین در شهر تهران از ابتدای مهرماه ۹۷ راه‌اندازی شده، توضیح داد: این واحد نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی ۵ هزار و ۳۸۸ دستگاه خودروی سنگین در سطح شهر اقدام کرده که ۸۹ درصد از این تعداد دارای معاینه فنی و ۱۱ درصد فاقد معاینه فنی بوده‌اند.

به گفته وی، پس از بررسی مجدد وضعیت آلایندگی خودروها، معاینه فنی ۱۰۹۶ دستگاه خودرو به علت مردودی از آزمون آلایندگی ابطال و در مجموع ۱۶۵۷ دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی یا مردودی در تست آلایندگی جریمه و اعمال قانون شده‌اند؛ ضمن اینکه با توجه به اهمیت تاثیر آلایندگی خودروهای سنگین در تشدید آلودگی هوا و بالا بودن عمر میانگین خودروهای سنگین اجرای این طرح با همراهی پلیس در سال ۹۸ با جدیت بیشتری انجام شده و تعداد این اکیپ‌ها افزایش خواهد یافت.

وی از افزایش تعداد خطوط معاینه فنی شهر تهران از ۵۴ به ۶۴ خط در سال جاری به‌عنوان یکی از برنامه‌های ستاد معاینه فنی یاد کرد و گفت: امسال مراجعه حداقل ۵/ ۲ میلیون خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران پیش‌بینی شده است. حسینی‌منش درخصوص درصد فراوانی خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز گفت: بیشترین مراجعه به مراکز مربوط به خودروی پراید با ۷/ ۲۷ درصد است و خودروی پژو ۲۰۶ با ۸۲/ ۱۶ درصد و پژو ۴۰۵ با ۵/ ۹ درصد در رتبه دوم و سوم قرار دارند. به گفته وی، خودروهای داخلی تولید سال ۹۳ و قبل از آن، خودروهای خارجی تولید سال ۲۰۱۴ و قبل از آن و خودروهای عمومی تولید سال ۹۶ و قبل از آن، برای تردد در معابر در سال جاری مشمول اخذ گواهی معاینه فنی هستند، در غیر این صورت اعمال قانون خواهند شد.