به گزارش شهرنوشت، اعضای شورای شهر پس از استماع گزارش پیروز حناچی درباره کمک شهرداری تهران به مناطق سیل زده، دوفوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت کمک به سیل زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان را تصویب کردند. بر اساس ماده واحده این لایحه به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از محل صرفه جویی در هزینه‌کرد ردیف‌های بودجه سال ۹۸ نسبت به کمک به سیل‌زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان تا سقف ۱۰ میلیارد تومان هزینه کند.

همچنین شهرداری تهران مکلف شد پایان هر فصل گزارش عملکرد هزینه‌کرد این اعتبار را به شورا ارائه دهد.

پیروز حناچی، شهردار تهران ضمن ارائه لایحه دو فوریتی مجوز به شهرداری تهران برای کمک به سیل‌زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان تصریح کرد: در روزهای گذشته ۷۰ خودروی سبک و سنگین از حرم امام خمینی (ره) همراه ماشین‌آلات مهندسی که بخشی از آن کمک‌های مردمی بوده است، به دشت آزادگان و سوسنگرد و روستاهای اطراف از جمله حمیدیه ارسال شده است.

حناچی با بیان اینکه شهرداری تهران برای انجام ماموریت‌های خارج از حریم قانونی شهر تهران نیازمند مجوز است، عنوان کرد: به همین دلیل لایحه‌ای را به شورای شهر آوردیم تا این اجازه را کسب کنیم. تمام تلاش ما این است از بودجه استفاده نکنیم و از پتانسیل کمک‌های مردمی و فنی بهره ببریم، اما در برخی از موارد ناگزیر به استفاده از بودجه هستیم. وی افزود:  در آق قلا استاندار عنوان کرده که ۱۰۰۰ خانه نیازمند پاکسازی است و به همین منظور به نیروی انسانی و تجهیزاتی نیازمندند که در شهرداری‌های کوچک وجود ندارد، پس اجازه ارسال این کمک‌ها باید از سوی اعضای شورای شهر صادر شود.

وی با بیان اینکه آمادگی برای مقابله با سیل در شهر تهران حفظ می‌شود، اضافه کرد: باید هوشمندی شهر تهران را در این زمینه ارتقا دهیم. روز ۱۲ فروردین که اوج بارندگی‌ها بود تا آستانه وقوع سیل رفتیم، اما خوشبختانه نیاز به اعلام شرایط اضطراری نشد، اگرچه در رودخانه وردآورد آب تا عرشه زیر پل هم رسیده بود. حناچی خاطرنشان کرد: برای ۵۰۰ هزار نفر که در محدوده حریم وقوع خطر زندگی می‌کردند، در ایام نوروز و در مواقع هشدار پیامک‌هایی فرستاده و هشدارهای لازم به آنها داده شد. در عین حال تلاش ما این است که این سیستم را هوشمندتر کنیم.