در جریان این مراسم مدیران شهری با اشاره به نهایی شدن طرح تفصیلی منطقه ۲۲، از نبود تطابق میان جمعیت‌پذیری پیش‌بینی شده و سرانه‌های خدماتی تامین شده در این منطقه خبر دادند. هر چند از دیدگاه مدیران شهری، عطش صدور پروانه ساخت‌وساز در منطقه ۲۲ طی دوره گذشته مدیریت شهری، منجر به بروز کسری معنادار خدمات هفت‌گانه (تفریحی، آموزشی، بهداشتی و...) در این منطقه شده است اما هیچ یک از مدیران شهری درخصوص حجم کسری سرانه‌های خدماتی در منطقه ۲۲ آمار دقیقی ارائه نکردند.

در این رابطه رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح تفصیلی منطقه ۲۲ در حال نهایی شدن است، عنوان کرد: در منطقه ۲۲ برای سکنی گزیدن ۵۰۰ هزار نفر جمعیت شهری، ساختمان‌سازی شده است اما امروز حدود ۲۰۰ هزار نفر در منطقه ساکن شده‌اند و برای همین ۲۰۰ هزار نفر هم سرانه‌ها کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران گفت: منطقه ۲۲ فضاهای بزرگ مقیاس زیادی دارد و باید به فکر گسترش فضاهای سبز بود. در مناطقی که چنین فضاهای بزرگ مقیاسی برای افزایش کیفیت زندگی شهری وجود ندارد، مدیریت شهری به سمت ایجاد پاتوق‌های اجتماعی کوچک مقیاس رفته است. وی ادامه داد: منطقه ۲۲ باید صادر‌کننده سرانه‌ها به سایر مناطق می‌شد اما متاسفانه امروز خودش در باب یکسری از سرانه‌ها دچار کمبود است. وی تاکید کرد: طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تدوین شده است و در جلسات کمیسیون ماده پنج هم بررسی شد و در حال حاضر جزئیات آن در حال نهایی شدن است و ما قرار است زیست‌پذیری منطقه را بالاتر ببریم.