به گزارش خبرگزاری فارس، فرزانه صادق مالواجرد، معاون وزیر راه و دبیر شورای عالی شهرسازی ایران درخصوص مصوبه برج باغ‌ها گفت: سال ۹۳ شورای عالی شهرسازی به دلیل بررسی طرح تفضیلی و مغایرت‌های موجود میان طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران، دستور بازنگری مصوبه برج باغ‌ها را صادر کرد. وی افزود: از سال ۹۳ هیچ اتفاقی برای بازنگری در این موضوع رخ نداد؛ اما از سوی شورای جدید این بازنگری انجام شد و قرار شد این مصوبه به شورای عالی بیاید و تصویب شود.

معاون وزیر راه گفت: اواخر اسفند ماه سال گذشته به محض آنکه مصوبه به دست ما رسید این مصوبه به کمیسیون‌های تخصصی رفت و در کمیته فنی این پیشنهاد و بازنگری مورد بررسی قرار گرفت. مالواجرد افزود: دوشنبه هفته گذشته در صحن شورای عالی این موضوع مطرح شد و این بازنگری به اتفاق آرا به تصویب رسید. معاون وزیر راه گفت: الان در حال انجام مراحل اداری ابلاغ آن هستیم و احتمالا ظرف هفته آینده به شهرداری تهران ابلاغ خواهد شد.

وی درباره اهمیت این مصوبه گفت: ۱۲۸ هکتار از باغات از بین رفته است؛ در حالی که اینها میراث شهر تهران بوده است و نمی‌شود نسبت به باقی‌مانده باغات بی‌تفاوت بود. مالواجرد افزود: ما ۶ هزار پارسل از مجموع یک میلیون پارسل موجود در شهر تهران داریم که باید حفظ اینها با حساسیت بیشتری بررسی شود. معاون وزیر راه گفت: در مصوبه جدید ضریب اشغال تنها ۱۵ درصد از مساحت باغ است و نظارت دقیقی بر اجرای این مصوبه خواهد شد.