صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه به دلیل انجام پروژه زیرگذر گیشا و برداشتن پل گیشا قسمتی از بزرگراه چمران در محدوده گیشا به کارگاه عمرانی تبدیل شده بود، گفت: حرکت شمال به جنوب بزرگراه چمران و تقاطع جلال آل احمد به دلیل برداشتن پایه‌های پل گیشا و انجام عملیات عمرانی، دچار ترافیک شده بود که خوشبختانه امروز در اول مهر ماه سطح صفر تقاطع چمران و گیشا را بدون کارگاه عمرانی و در حالی‌که اتوبان چمران در این محدوده تعریض شده است، تحویل پلیس راهور می‌دهیم. وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها نشان می‌دهد که تا پایان سال زیرگذر گیشا تحویل مردم داده می‌شود تا حرکت شرق به غرب و غرب به شرق در این محدوده تسریع شود، گفت: بعد از افتتاح زیرگذر گیشا، پل گیشا به محل برگردانده می‌شود و تبدیل به یک فضای شهری می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار بود پل قدیمی ظرف دو و نیم ماه برداشته شود، اما پرسنل معاونت فنی با سه شیفت کاری پل را ۲۲ روزه جمع کردند و بر همین اساس یک ماه از برنامه‌ریزی جلوتر هستیم، گفت: برنامه ما این بود که سطح معبر چمران که کارگاه‌های عمرانی از آن جمع شده است را تا اول مهر ماه تحویل دهیم و خوشبختانه این اتفاق رخ داده است.

صبوری با بیان اینکه بزرگراه چمران در محدوده گیشا حدود ۱۶ متر از هر دو طرف تعریض شده است، گفت: برای کاهش ترافیک و تسهیل در عبور و مرور، محدوده کارگاهی را به حداقل رساندیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال زیرگذر گیشا را به مردم تحویل داده و کلا مسیر شرق به غرب و بالعکس نیز زیر بار بهره‌برداری برود. وی با بیان اینکه زیرگذر گیشا دارای سه لاین شرقی و سه لاین غربی است، گفت: هنگام اجرای پروژه به یک سری اشکالاتی برخورد کردیم که خوشبختانه با کمک مهندسان این پیچیدگی‌ها و مشکلات نیز مرتفع شد. وی در مورد پروژه استاد معین نیز با بیان اینکه قرار بود این پروژه تا آخر امسال به اتمام برسد، اما بنا به دستور شهردار تهران این پروژه در دهه فجر افتتاح می‌شود، در مورد پیچیدگی‌های این پروژه، گفت: فاصله کف پروژه استاد معین تا سقف مترو تنها نیم متر است و نگرانی‌هایی در زمان اجرای پروژه داشتیم که مبادا اتفاقی رخ دهد، اما خوشبختانه می‌بینیم که با وجود تمامی پیچیدگی و حساسیت‌های این پروژه نیز به اتمام رسیده و از گلوگاه حساس عبور کرده است.

وی افزود: البته افتتاح زیرگذر میزان ترافیک را کاهش نخواهد داد و به تبع تقاضای سفر نیز افزایش می‌یابد، اما زیرگذر به دلیل آنکه گلوگاه ترافیکی را از بین می‌برد، مهم است.