به گونه‌ای که از یکسو دستگاه‌های مکلف به ارائه گزارش برای انجام تکلیف خود اقدام کرده‌اند اما از سوی دیگر نتایج این تحقیقات آن‌طور که باید شفاف و دقیق نیست. ملاحظات بین دستگاهی برای شناسایی عاملان انتشار بوی نامطبوع از جمله گمانه‌هایی است که ممکن است منجر به انتشار چنین گزارش‌هایی شده باشد. در چنین شرایطی روز گذشته  بوی نامطبوع برای دست‌کم چهارمین بار در دو ماه گذشته، بخش‌هایی از تهران را فراگرفت. به گزارش «ایسنا» در حالی بوی نامطبوع عصر دیروز (۲۵ دی ماه) بخش‌هایی از تهران را فراگرفت که در ماه‌های قبل همزمان با اوج آلودگی هوای تهران در بخش‌هایی از پایتخت استشمام شده و حتی طی دو روز متوالی ترکیبات متفاوتی داشت.

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره منشأ این بو شده است که سیستم فاضلاب شهری، شیرابه‌های مرکز دفع پسماند آرادکوه و ماده شیمیایی مرکاپتان - که به گاز شهری‌ تزریق می‌شود - از جمله آنها بود که با ورود استاندار تهران و تشکیل کارگروه پایش با محوریت معاون عمرانی استانداری تهران و براساس تحقیقات میدانی مشخص شد که بوی نامطبوع تحت تاثیر دی‌اکسید گوگرد براثر سوخت مازوت برخی کارخانه‌ها در منطقه جنوب تهران و همچنین بوی نامطبوع مرکز دفن زباله آرادکوه است که روزانه بیش از ۷هزار تن زباله شهر تهران در آن جمع‌آوری می‌شود. در زمانی که رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کند میزان ترکیب بار رطوبتی و گاز منتشرشده تحت تاثیر گازهای جنوب و جنوب‌شرقی به سمت شمال تهران باعث هدایت این بو در برخی مناطق تهران می‌شود.

 انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته درخصوص شناسایی بوی نامطبوع در تهران گفت:‌ تا کنون بیش از چهار جلسه رسمی درخصوص شناسایی انتشار بوی نامطبوع در تهران برگزار شده است و از تمامی دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست،‌ شهرداری تهران، اداره آب و فاضلاب، اداره گاز دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در جلسه حضور داشتند و گزارش خود را ارائه داده‌اند. وی گفت: ‌تاکنون سه منشأ بوی تهران از جمله آرادکوه، دام‌گستران و فاضلاب جنوب تهران مورد بررسی قرار گرفته است و هر یک از دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشی درباره این سه منشأ داده‌اند.