مجید فراهانی در گفت‌وگو با شهرنوشت، از کاهش شدید درآمدهای شهرداری تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: در شرایط عادی با در نظر گرفتن بودجه عمومی، شهرداری باید ماهانه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اگر بودجه شرکت‌ها هم به این میزان اضافه شود، ماهانه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در هر ۱۲ ماه سال، درآمد کسب کند تا پروژه‌ها و برنامه‌های مصوب سال ۱۳۹۹ در شهر اجرا شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، به کاهش درآمدهای شهرداری در بخش شهرسازی اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۳۰ درصد درآمدهای شهرسازی فقط در اسفند هرسال وصول می‌شود، اما در اسفند سال ۱۳۹۸ این میزان درآمد محقق نشد. او شیوع ویروس کرونا را سبب این کاهش درآمد می‌داند و تاکید دارد: شاید سازندگان تشخیص دادند به جای سرمایه‌گذاری در مسکن در حوزه‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنند. با این حال آمار نشان می‌دهد در بخش شهرسازی درآمدهای اسفند سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ حدود ۸۸ درصد کاهش پیدا کرده است. فراهانی کاهش درآمدها در بخش مالیات ارزش افزوده را هم یکی از دلایل کاهش درآمدهای شهرداری عنوان کرد و توضیح داد: از ۹ درصد درآمدهای حاصل از مالیات ارزش افزوده،

یک سوم مختص به شهرداری‌ها است که در تهران حدود پنج هزار میلیارد تومان شهرداری از این محل درآمد داشته و به دلیل نقد بودن به خوبی می‌توانست بخشی از حقوق کارمندان شهرداری را پوشش دهد. اما حالا با توجه به رکود در اقتصاد و کم شدن مبادلات اقتصادی، به شدت درآمدهای ارزش افزوده کاهش یافته و بر اساس آخرین آمار به یک پنجم رسیده یعنی نزدیک به ۸۰ درصد درآمد محقق نشده است. کاهش درآمدهای سازمان‌ها و شرکت‌ها از یک طرف و زیان مالی ناشی از تعطیلی حدود ۴۰۰ مکان ورزشی و تفریحی، فرهنگسراها و برج میلاد هم از طرف دیگر، به گفته فراهانی شهرداری را با کاهش درآمد مواجه کرده و سبب شده درآمدهای این بخش به صفر برسد.