به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علیخانی در نشست خبری مجازی روز گذشته خود با بیان اینکه ترافیک این روزهای شهر تهران به دلیل آزاد شدن فعالیت عمده مشاغل است، گفت: طبیعی بود با توجه به کمبودهایی که در ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو داریم و آزادسازی ورود خودروها به محدوده‌های ترافیکی شاهد افزایش بار و تعداد خودروها باشیم اما ضرر این حد از ترافیک به نسبت حضور ۲ تا ۵/ ۲ میلیون سفر در مترو کمتر است و شلوغی‌های گذشته در مترو با توجه به شرایط کرونایی شهر می‌تواند اتفاقات فاجعه باری را رقم بزند.

وی افزود: متاسفانه دخالت افراد غیر مسوول در کار یکدیگر و عدم تحمل اظهار نظر از سوی نهادها و مسوولان غیرمرتبط با ترافیک از جمله سخنگوی وزارت بهداشت که در برابر هر نقد و اظهارنظری از سوی اعضا واکنش‌های عصبی نشان می‌دهند، درست نیست. اگر قرار است درخصوص ترافیک، وزارت بهداشت تصمیم‌گیری کند پس دیگر جایگاه شورای شهر و مدیریت شهری چیست؟

علیخانی در ادامه به پیش‌بینی تردد زوج و فرد خودروها در مواقع اضطرار اشاره کرد و گفت: شورای ترافیک حضور خودروها به‌صورت زوج و فرد را در شرایط اضطرار که می‌تواند آلودگی هوا، حادثه یا بیماری همه‌گیر و... باشد را پیش‌بینی کرده. اگر می‌خواهیم شهر خلوت شود باید ساعات کار شناور باشد تا اجرای طرح زوج و فرد مورد بررسی قرار گیرد. ما پیشنهاد تعطیلی مترو یا فعالیت‌ها را مطرح نمی‌کنیم، اما باید شرایطی فراهم شود که این خدمات برای سلامت شهروندان خطرآفرین نباشد.