از آنجا که در برخی از شهرهای جدید واحدهای مسکن مهر بنا به دلایلی از جمله اصرار برخی از مالکان قبل از تکمیل شدن و اتصال کامل انشعابات به‌خصوص گاز، به خریداران واگذار می‌شود کارشناسان حوزه مهندسی مسکن اعلام کردند: شرکت‌های پیمانکار تاسیسات نظیر پیمانکاران لوله‌کشی گاز، طرف حساب مستقیم شهرهای جدید هستند، در چنین شرایطی وارد شدن مردم به پل ارتباطی بین پیمانکار و شرکت عمران منجر به ناهماهنگی و بروز مشکلات فراوانی می‌شود.

براساس گزارشی که در همین رابطه در خبرگزاری فارس منتشر شده است در برخی موارد مشاهده شده است که نحوه واگذاری واحدهای مسکن مهر پردیس توسط شرکت عمران، یکی از دلایل اصلی مشکلات ایجاد شده در حوزه تاییدیه انشعابات گاز تلقی می‌شود. برای مثال بخشی از واحدهای مسکونی پیش از تکمیل شدن، واگذار شده و امکان تایید انشعابات برای مهندس ناظر وجود ندارد.  

این کارشناسان همچنین در ارتباط با ایرادات طرف حساب شدن پیمانکار انشعابات با مردم، معتقدند: با توجه به مطالبات پیمانکاران از شرکت عمران شهرهای جدید، طرف حساب شدن مردم با این پیمانکاران زمینه‌ساز معضلات فراوانی خواهد شد.

کارشناسان حوزه ساخت مسکن در بیان راهکارهای موجود برای رفع ایرادات مطروحه در حوزه انشعابات گاز، اظهار می‌کنند: تایید انشعابات و دریافت کنتور مرتبط با تاسیسات باید پیش از واگذاری واحد و توسط شرکت عمران شهر جدید صورت پذیرد، به این ترتیب مشکلات ایجاد شده از قبیل مراجعه چند باره ناظر شرکت گاز برای اعطای مجوز دریافت کنتور و  ایجاد هزینه برای مالکان مسکن مهر ، به وجود نمی‌آید.

براساس این گزارش، دریافت تاییدیه انشعابات و اعطای مجوز نصب کنتور گاز برای اولین مرتبه مراجعه ناظر رایگان است و شرکت عمران شهرهای جدید باید مقدمات تایید همه واحدهای مسکونی برای اولین بار را فراهم کند. همچنین هزینه تایید انشعابات با توجه تفاوت‌های فیزیکی واحدهای مسکونی نظیر متراژ و طبقه، متغیر است.