به گزارش «ایسنا» علی اعطا درباره اجرای تصمیمات قاطع در تهران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مبتلایان به کووید- ۱۹ اظهار کرد: در این خصوص مدیریت شهری تابع تصمیمات ستاد ملی کروناست. اعطا افزود: یکی از مسائلی که در حوزه مبارزه با کرونا مطرح شده موضوع حمل و نقل عمومی است که در حالت عادی در تهران حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با مترو و ۲ میلیون نفر با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند. اکنون به‌رغم اینکه این آمار حدود نصف شده است، همچنان این حجم از مسافر ناوگان حمل و نقل عمومی هم امکان اعمال سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را نمی‌دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: ظرفیت کنونی ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کرونا و با توجه به سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی تنها پاسخگوی جابه‌جایی ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار مسافر خواهد بود. به گفته اعطا، تامین اتوبوس و مینی‌بوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تعهدات دولت است و وعده‌هایی نیز در این خصوص داده شده اما اجرا نشده است. وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود تصمیمات قاطع‌تر و جدی‌تری برای مبارزه با شیوع کرونا در تهران اتخاذ شود، اظهارکرد: وقتی تعطیلی برخی مشاغل و دورکاری ادارات را که در تمام کشورهای مبتلا به کرونا به رسمیت شناخته شده و دنبال می‌شود جدی نمی‌گیریم، شهر شلوغ می‌شود و امکان ابتلا افزایش می‌یابد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا برای ادامه اجرای طرح ترافیک در تهران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا مرجع تصمیم‌گیری برای اجرا یا توقف طرح ترافیک پایتخت است و مدیریت شهری تابع مصوبات این ستاد است.

اعطا ادامه داد: در بحث طرح ترافیک با تصمیم ستاد ملی زمان آغاز طرح از ساعت ۸:۳۰ صبح در نظر گرفته شده است تا شاغلان بتوانند قبل از این ساعت تردد کنند؛ همچنین بعد از ساعت ۱۴:۳۰ امکان خروج رایگان از محدوده طرح وجود دارد. به اعتقاد وی، اگر طرح ترافیک اعمال نشود، سفرهای غیرضروری در پایتخت افزایش خواهد یافت. وی افزود: به جای اینکه اجرای طرح ترافیک لغو شود، دولت باید به وعده‌های خود در حوزه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی عمل کند. سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم اجرای طرح ترافیک در تهران تبعاتی خواهد داشت، اظهارکرد: در شرایط کرونا تصمیمات ترافیکی مربوط به پایتخت در ستاد مدیریت کرونا اتخاذ می‌شود و اگر این ستاد به این نتیجه برسد که طرح ترافیک اجرا نشود، مدیریت شهری مصوبه ستاد را اجرا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بررسی کارشناسان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نشان می‌دهد عدم اجرای طرح ترافیک مشکلی را در پایتخت حل نخواهد کرد.