به گزارش «ایسنا» پیروز حناچی در حساب توییتری خود نوشت: «خوشبختانه با پیگیری همکارانم در شهرداری و شورای شهر تهران و همکاری بانک مرکزی و دولت محترم؛ ۱۵۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه مترو و اتوبوسرانی منتشر شد. با این اتفاق مهم، انشاءالله در سال ۹۹ شاهد برداشتن گام‌های جدی در توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو و ناوگان اتوبوسرانی خواهیم بود.» پیش از این خزانه‌دار شورای شهر به شهردار تهران، درباره نزدیک بودن زمان اتمام مهلت انتشار اوراق مشارکت و تمام شدن فرصت توسعه خطوط مترو و اتوبوس تذکر داده بود.

در همین رابطه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه با عملیاتی شدن اوراق مشارکت امکان افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو در پایتخت وجود خواهد داشت، گفت: مدیران شهری دیگر بهانه‌ای در راه‌اندازی ایستگاه مترو ندارند.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره عملیاتی شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه مترو و اتوبوس اظهار کرد: از طریق این اوراق مدیران شهری امکان افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو در پایتخت را خواهند داشت و دیگر بهانه‌ای در این زمینه ندارند و می‌توانیم امسال شاهد بهره برداری ۱۲ ایستگاه جدید مترو در پایتخت باشیم. وی افزود: همچنین بخشی از این اوراق جهت تامین ۱۰۵ دستگاه واگن و ۱۲۰ اتوبوس در نظر گرفته می‌شود و پیروز حناچی به شورای شهر اعلام کرد که اقدامات در این زمینه در دستور کار قرار گرفته و آغاز شده است.