این دفتر درخصوص جزئیات پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط، بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، اعلام کرد: مقدمات پرداخت وام ودیعه مسکن که شامل شناسایی و ثبت نام متقاضیان واجد شرایط استفاده از این تسهیلات بوده توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

براساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن، هم اکنون اسامی واجدان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها اعلام شده است و پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته در هفته جاری یا نهایتا هفته آینده، پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط آغاز شود.

مطابق تصمیم اخذ شده، ۱۵ بانک از جمله بانک‌های ملت، ملی، سپه و صادرات، پرداخت این تسهیلات را برعهده خواهند گرفت و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با اعلام قبلی برای دریافت این تسهیلات در زمان اعلام شده به بانک‌ها

مراجعه کنند. وام ودیعه مسکن در تهران ۵۰ میلیون تومان، در سایر کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه ۳۰‌میلیون تومان و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است. سقف وام ودیعه مسکن طبق اعلام رسمی پرداخت می‌شود مگر آنکه متقاضیان خود درخواست مبلغی پایین‌تر را داشته باشند.

وزارت راه و شهرسازی ثبت نام‌کنندگان وام ودیعه مسکن واجد شرایط را به بانک‌های پرداخت‌کننده معرفی کرده است. بانک‌ها ظرف چند روز آینده پرداخت وام ودیعه مسکن را آغاز خواهند کرد.