او با بیان اینکه شهرداری تهران یکی از ثروتمندترین شهرداری‌های کشور است که املاک و اعتبارات زیادی دارد، گفت: اعتقاد داریم بودجه باید چالشی و رقم بالایی باشد تا سیستم خود را به سطح بالاتر بکشد، به‌طوری‌که افزایش بودجه غیرنقد سال ۱۳۹۷ نسبت به رقم تصویب شده در سال ۱۳۹۸ قابل‌مقایسه با بودجه غیرنقدی که برای امسال مصوب‌شده نیست، در واقع این میزان تقریبا ۱۰‌برابر شده است. این در شرایطی است که املاک خوب فروخته شده  یا به سایرین واگذار شده است، اما با این حال شهرداری و معاونت مالی کار خود را انجام می‌دهد و متعهد است که تا پایان نیمه نخست سال یعنی پایان شهریور بخشی از بودجه که تحقق‌اش برعهده ماست، محقق شود. معاون شهردار تهران در پاسخ به این پرسش شهر که میزان تعهد برای تحقق بودجه غیرنقد چقدر است، بیان کرد: حدود ۲‌هزار میلیارد تومان از محل پروژه‌های سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و حدود یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هم فروش حاصل از املاک به بانک‌ها است. این میزان محقق شده اما به‌دلیل پروسه طولانی هنوز در حساب‌های شهرداری مستقر نشده است.

امامی یکی از اقدامات برای افزایش بودجه غیرنقد را تفویض اختیار به شهرداران مناطق عنوان کرد و گفت: به شهرداران مناطق این اختیار و اجازه داده شده تا املاک کمتر از ۱۰۰ متر‌مربع واقع در منطقه‌شان را متناسب با کاربردهای تجاری، مسکونی  یا کاربردهای دیگر طبقه‌بندی و این املاک را به سرمایه تبدیل کنند یا بفروشند یا به پیمانکاران بدهند، بنابراین حتما اگر در پایان نیمه نخست سال، بیش از تعهدمان در بودجه غیرنقد تحقق پیدا نکند، حداقل به تعهدمان در همان میزان مشخص‌شده عمل خواهد شد.

او در پاسخ به اینکه آیا اصرار بر افزایش بودجه غیرنقد به معنای بازگشت به دوره گذشته و درآمدزایی با شهرفروشی است، توضیح داد: فروش املاک و پروژه‌ها در حد تامین تعهدی است که به شهرداری بر اساس بودجه واگذار شده است و شهرداری تهران در دوره جدید هیچ‌گاه بر خلاف قوانین و مقررات شهرسازی عمل نکرده و قصدی برای حرکت در مسیر گذشته هم ندارد، درواقع قرار نیست شهرفروشی انجام شود.

ابتدای هفته جاری خزانه‌دار شورای شهر تهران با ارائه گزارش عملکرد چهارماه نخست امسال از کسر یک‌سری عملکرد ۴هزار و ۳۱۱ میلیارد تومانی معادل ۴۲ درصد نسبت به بودجه مصوب خبرداد. حسن رسولی در قالب این گزارش اعلام کرده بود از کل درآمد چهار ماهه مبلغ یک هزار و ۶۷۱ میلیارد تومان معادل ۲۸درصد آن درآمد پایدار و ۷۲ درصد آن درآمد ناپایدار است. وی درباره عملکرد هزینه‌ای شهرداری در این مدت نیز گفت: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ ۸ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان هزینه کند که طی دوره مذکور مبلغ ۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان معادل ۶۴ درصد هزینه در دفاتر ثبت شده که از این مبلغ ۷/  ۹۹ درصد آن به‌صورت نقد و ۳/  ۰درصد آن غیرنقدی است. ارائه این گزارش موجب اظهار انتقاداتی از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران شده بود.