ایستگاه برج میلاد در عمق ۵۵ متری زمین و در مسیر خط ۷ متروی تهران واقع شده است. این ایستگاه از حیث همجواری با برج میلاد، ارائه سرویس به شهروندان اقصی نقاط کشور برای حضور در بیمارستان میلاد و اماکن پر ترددی چون دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون ایران، از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات ترافیکی باشد و دسترسی شهروندان به اماکن پر تقاضای سفر را تسهیل کند.

در همین راستا و پیرو برگزاری جلسه هماهنگی بین مدیران شرکت مترو و شهرداری منطقه ۲، روز جمعه ۲۳ آبان ماه، بازدید مشترکی از سوی مدیرعامل شرکت مترو و شهردار منطقه ۲ انجام شد تا هماهنگی نهایی برای افتتاح ایستگاه برج میلاد صورت پذیرد. این درحالی است که قرار بود این ایستگاه در شهریور به بهره‌برداری برسد، اما علی امام مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه درباره علت تاخیر در افتتاح این پروژه، گفت: مشکل اوراق سال ۹۷ که اواخر تیر ماه سال ۹۸ فروخته شده و در بانک آینده مانده بود، بعد از یک‌سال، در سال‌جاری حل شد ولی متاسفانه منابع مالی دیر تزریق شد و روی این موضوع تاثیر گذاشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه درباره بودجه شهرداری نیز با محدودیت‌هایی در منابع درآمدی نقدی شهرداری مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان بودجه نقدی و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ غیرنقدی سال‌جاری شرکت مترو است، درباره بودجه غیرنقدی اتفاقات خوبی در حال وقوع است اما در بودجه نقدی وضعیت خوبی از ابتدای سال نداشته‌ایم با این حال تلاشمان را برای به سرانجام رساندن وعده افتتاح ۱۲ ایستگاه تا پایان سال ادامه می‌دهیم.