به گزارش «ایسنا» بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات دیروز (۲۸ آبان ماه) عدم وزش باد موثر، انباشت آلاینده‌ها و افزایش ترافیک صبحگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد هوای نامطلوب برای امروز نیز به قوت خود باقی بماند. با افزایش حجم ترافیک بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در نخستین ساعات امروز همزمان با آغاز تردد خودروها مجدد با افزایش غلظت آلاینده‌ها روبه‌رو خواهیم شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس همراه با آسمان غبارآلود در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به‌تدریج طی روز رشد ابر و گاهی بارش باران پراکنده پیش‌بینی می‌شود و مشابه با روز گذشته به‌دلیل عدم وزش باد موثر تجمع غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت نامطلوب در مناطق پرتردد ادامه خواهد داشت. همچنین با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت امروز (۲۹ آبان ماه) احتمال می‌رود تجمع آلاینده‌ها همراه با افزایش ترافیک شامگاهی باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت منتهی به ۲۸ آبان ماه « ذرات معلق کمتر از ۵/ ۲ میکرون» به‌طور میانگین ۱۰۰ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. تا اواسط روز گذشته نیز آلاینده شاخص «ذرات معلق کمتر از ۵/ ۲ میکرون» با میانگین ۱۲۱ گزارش شد‌ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.