غلامرضا کوهساری، نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره نحوه تخصیص بودجه در حوزه مدیریت بحران کشور اظهار کرد: قانون جدید مدیریت بحران نیاز به اصلاح دارد. طبق قانون گذشته، شهری همانند تهران از طریق پاسخگویی قانونی سازمان‌های ذی‌ربط به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده بود که بر اساس قانون جدید این امر دیگر میسر نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد نسبت به نحوه تخصیص بودجه به حوزه بحران گفت: نحوه تخصیص بودجه دستگاه‌های مختلف به‌ویژه سازمان برنامه‌و بودجه کشور به حوزه بحران تاکنون به این شکل بوده است که پس از وقوع بحران بودجه پرداخت می‌شد، در واقع این بودجه برای بازسازی هزینه می‌شود نه برای پیشگیری و مقابله؛ این‌ یک ایراد اساسی است که باید تصحیح شود. وی تاکید کرد: چه‌بسا با تخصیص بودجه به حوزه‌هایی همانند آموزش، مقابله و پیشگیری می‌توان هزینه‌های حین و پس از وقوع بحران را به میزان قابل‌ توجهی کاهش داد و حتی از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه تحقق موارد مذکور در حوزه بحران نیاز به مشارکت تمام نهادها و پاسخگویی قانونی آنها به مرجع اصلی مدیریت بحران در هر شهر دارد، عنوان کرد: به‌طور مثال سازمان مدیریت بحران شهر تهران در سال‌های گذشته از طریق کمیته‌های تخصصی که در شورای هماهنگی خود تشکیل داده بود، اقدامات قابل‌توجهی را در شهر تهران انجام داد. هرچند این کمیته‌ها با تصویب قانون جدید مدیریت بحران دیگر جایگاه قانونی نداشته و این خود یک نقد بزرگ به قانون جدید مدیریت بحران است. وی با اشاره به پیگیری‌های ویژه سازمان مدیریت بحران شهر تهران در حوزه تامین آب شُرب اضطراری گفت: این موضوع یکی از مواردی بود که پس از تصویب در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران در شورای شهر به تصویب رسید. اقدامی ارزنده که امیدواریم شورای شهر تهران به‌عنوان ناظر بر این موضوع پیگیری‌های خود را ادامه داده تا شهروندان تهرانی به‌زودی شاهد اثرات مثبت آن باشند. وی تاکید کرد: درصدد هستیم قانون جدید را اصلاح کنیم زیرا این قانون دارای ضعف‌ها و ایرادهایی است که باید برطرف شود تا بتوان عنصر هماهنگی و فرماندهی حادثه در مرکز را توسط مراجع اصلی مدیریت بحران در هر شهر عملیاتی کرد.