در این وبینار -کارگاه غیرحضوری- روند رشد قیمت مسکن در تهران و سایر شهرهای کشور، تغییر مسیر قیمت‌ها در دو ماه گذشته، علل ۵/ ۲ سال جهش مکرر قیمت آپارتمان در پایتخت و شهرهای بزرگ و همچنین حباب شکل گرفته در این بازار تشریح می‌شود. آینده بازار ساخت‌و ساز و نکات مورد اهمیت برای سرمایه‌گذاران ساختمانی نیز سرفصل دیگر این وبینار سه‌ساعته خواهد بود. متقاضیان حضور در وبینار بازار مسکن می‌توانند برای ثبت نام و حضور با شماره تلفن ۸۷۷۶۲۴۱۱ تماس بگیرند. وبینار «بازار مسکن پس از کاهش ریسک غیراقتصادی» در ۱۸ دی از ساعت ۲ بعدازظهر برگزار می‌شود.

در این وبینار سه ساعته، ورود بازار مسکن به فاز جدید بررسی می‌شود و به این سوال پاسخ داده می‌شود که حباب قیمت مسکن در ماه‌های پایانی سال چگونه تخلیه می‌شود. این در حالی است که هم‌اکنون بازار مسکن بعد از دو سال و نیم تحمل‌ جهش تند قیمت، از آبان ماه وارد فاز جدیدی شده است که آذرماه امسال میانگین قیمت مسکن در شهر تهران کاهش یافت. در این وبینار همچنین به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد:

مختصات فاز جدید بازار مسکن چیست؟

چه عواملی باعث‌ تغییر فاز بازار مسکن شد؟

آیا قیمت مسکن حباب دارد؛ میزان آن چگونه است؟

با تخلیه حباب قیمت، انتظار آن است که سطح قیمت‌ها تا کجا پایین بیاید؟

اوضاع بازار زمین و اجاره مسکن هم تغییر می‌کند؟

فرید قدیری، دبیر گروه مسکن روزنامه «دنیای‌اقتصاد» در وبینار «بازار مسکن پس‌از کاهش ریسک‌ غیراقتصادی» به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.